Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rozvoj malé firmy podporovaný informačními technologiemi Jaroslav Ploc Seminář ČSSI Praha 30.1.2003.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rozvoj malé firmy podporovaný informačními technologiemi Jaroslav Ploc Seminář ČSSI Praha 30.1.2003."— Transkript prezentace:

1 Rozvoj malé firmy podporovaný informačními technologiemi Jaroslav Ploc Seminář ČSSI Praha

2 Naše kompetence Síla informace 12 let úspěšně pracujeme v segmentu středních a malých firem jsme stabilním partnerem našich zákazníku při jejich růstu známe sílu a důležitost informací a poskytujeme je prostřednictví kvalifikovaných lidí a komplexních informačních systémů jsme schopni pružně a rychle reagovat na potřeby a požadavky zákazníků

3 Dlouholetá spolupráce Vzorek výrobních podniků

4 Dlouholeté partnerství

5 Vzorek výrobních podniků Noví zákazníci = nová partnerství DZD Dražicezáří 2001 Rückl Crystal Nižborzáří 2001 H.L.F. Hajnicezáří 2001 Ekotex Vysoké Mýtoříjen 2001 Alcatel Slovakia Lipt.Hrádoklistopad 2001 Medites Pharma Rožnov p.R.listopad 2001 Stonava Steellistopad 2001 Odeva Lipanyúnor 2002 Hasil Ostravabřezen 2002 Blanco CZ Frýdek-Místekduben 2002 Mefisto Softwarečervenec 2002 Narex Prahasrpen 2002 Astos Ašsrpen 2002 Šroubárna Kyjovzáří 2002 Incheba Praha a Bratislavazáří 2002 OK NAVY listopad 2002 Stránský a Petržíkprosinec 2002

6 Výrobní podniky podle odvětví Náš trh = Výrobní a Distribuční firmy

7 Trendy IT ve výrobních podnicích e-business = zdroj dat pro CRM

8 INICIATOŘI e-Business Náklady Efektivita Spolehlivost 1.Odběratel => Podnik (EDI) 2.Podnik => Dodavatel (e-Procurement) 3.Podnik => Odběratel (EDI, B2C)

9 Vývoj elektronického obchodu Cílem je změna procesů

10 Úspěch zavedení IT Praktické rady Uživatel podnikatelský záměr – vize konkurenceschopný výrobní program ochota ke změně a komunikaci schopnost se učit Dodavatel kvalitní a neustále se rozvíjející produkt (IS) zkušenosti a stabilita pružná cenová politika vnímá potřeby a požadavky uživatele a je schopen reagovat

11 Příběh úspěšné společnosti Spolupráce a komunikace Když jsme zahájili spolupráci (1998) malá továrna v jedné lokalitě méně než 100 zaměstnanců nejednotný, velmi jednoduchý IS vyjasněné vlastnické vztahy konkurenceschopný výrobní program stabilizovaný a kvalifikovaný pracovní tým vize růstu

12 Příběh úspěšné společnosti Efektivní investice 1. etapa zavádění IS OR-SYSTEM pro 25 uživatelů značkový server s MS Windows 4.0 IS zajišťuje podporu všech hlavních firemních procesu poskytováno a akceptováno strategické poradenství uvolněný potenciál je zúročen nastává rychlý rozvoj celé firmy

13 Příběh úspěšné společnosti IT - podmínka rozvoje 2. etapa – rozvoj (2000) nové lokality výrobní provozy prodejní sklady prodejní střediska nové výrobní linky nárůst počtu zaměstnanců na 450 rozšíření počtu licencí OR-SYSTEMu na 60 (plovoucí licence) leader trhu ve svém oboru

14 Příběh úspěšné společnosti 2. etapa – rozvoj (2000) nové subsystémy MIS docházka přímé řízení automatické. výrobní linky komplexní zavedení čárových kódů zavedení GW Lotus Notes (komunikace a kooperace uvnitř i vně firmy) nový HW s vysokou dostupností (MS cluster, diskové pole) zavedení pokročilého databázového systému (ORACLE)

15 Příběh úspěšné společnosti 3. ETAPA B2B - řetězec odběratelů Projekt - B2B

16 Popis vstupní situace Rychlý rozvoj společnosti klade velký důraz na přesnost, včasnost a kvalitu dodávek Vysoká variabilita vyráběného sortimentu (dřevěné stavební prvky - cca výrobků) Značná část výroby je dodávána malému počtu hlavních odběratelů Komunikace s těmito odběrateli je poměrně komplikovaná, pracná a trpí chybovostí Projekt - B2B

17 Řešení OR-CZ Realizován projekt „Elektronická komunikace smluvních obchodních partnerů v rámci jednotného informačního systému - objednávky výrobků“ tj: Obchodní partneři implementovali speciálně připravenou část OR- SYSTEMU (partnerský balíček) Hlavní funkci tohoto balíčku je zajistit elektronickou tvorbu a přenášení objednávek Data pro přenos jsou generována a přijímána modulem MSK Přenos může být dávkový nebo on-line Projekt - B2B

18 Hlavní změny v podnikových procesech Významné zjednodušení při provádění prodejních činností Obchodní partneři prakticky sami naplňují zásobník obchodních zakázek Sjednocení katalogu výrobků (pravidelná distribuce obchodním partnerům) Odstranění chyb v objednávkách Snížení počtu reklamací Vytvoření předpokladů pro další prohloubení komunikace s partnery ( např. informace o průběhu zakázek, expedici atd.) Projekt - B2B

19 Příběh úspěšné společnosti závěr Projekt - B2B Investice do informačních technologii a jejich úspěšná implementace se ukázala být pro společnost klíčovým faktorem výrazného rozvoje a úspěchu na trhu.

20 E-strategie ve výrobním podniku Nová ekonomika je tady a všichni s ní musíme počítat Svět je on-line, aneb vše je na síti Trh řídí zákazník – diktuje co máte vyrobit Rutinní masová výroba ustupuje pružnému uspokojování požadavků konkrétních zákazníků Za námi je generace, která bez internetu nebude s nikým komunikovat Změna podnikové strategie

21 E-strategie ve výrobních podnicích Úspěšný podnik musí být schopen (z)měnit se vnitřně rychleji než se (z)mění jeho okolí !!!!!! Změna podnikové strategie

22 Zvýšení efektivity obchodu Praktické rady umožněte zákazníkům konfiguraci produktů přes WWW umožněte sestavení objednávky včetně kontroly správnosti konfigurace produktu a ověření možnosti jeho dodání a ceny umožněte přístup k dokumentaci automatizujte proces pořízení nákupu včetně komunikace s dodavateli

23 Zvýšení úrovně a kvality servisu komunikujte se zákazníky, získejte maximum informací realizujte firemní HelpDesk a HotLine, včetně možnosti vedení diskuse moderované vedením útvaru vývoje evidujte a vyhodnocujte podněty zákazníků a jejich poptávku po inovacích a nových produktech Praktické rady

24 Jsme připraveni Vám pomoci Nebojte se, máte na to - ale učte se, dívejte se kolem sebe a dopředu Mnoho úspěchů !

25 Kontakty Jsme připraveni pro vás pracovat

26 OR-CZ spol. s r.o. Vliv e-business na výrobní podniky -příklady Seminář ČSSI Praha

27 OR-CZ spol. s r.o. ERP a e-Business Příklady realizace: B2C- kombinovaný maloobchod B2B- dodávky řetězcům B2B- zakázkové subdodávky B2B- zárodek SCM

28 Integrace ERP a E-Business Naše vize - integrované řešení Běžné řešení Integrované řešení ERP systémE-business ERP systém E-business INTEGRACE

29 Integrace ERP a E-Business ERP E-BUSINESS

30 Zkušenosti OR-CZ s oblastí… B2C - Webshop Projekt 1 - B2C

31 Popis vstupní situace Projekt 1 - B2C Česká rostoucí společnost Vyrábí textilní spotřební zboží Mají vlastní podnikové prodejny Provozují jednoduchý internetový obchod s plně manuální obsluhou, navázaný na zásilkovou službu (dobírky) Spolupracují se sítí regionálních obchodních zástupců (velkoskladů) Mají řadu smluvních obchodních míst (maloobchodů) Dodávají hypermarketům a do zahraničí

32 Řešení OR-CZ Projekt 1 - B2C 1. etapa Realizace ERP OR-SYSTEM Vytvoření obousměrné vazby e-shop – ERP nastavení plně automatického provozu 2. etapa zavedení hierarchického přístupu pro OP včetně ceníků rozšíření poskytovaných údajů implementace přímých dotazů 3. etapa (ve vývoji a rozhodování) realizace pokročilého CRM zákaznické bonusy personifikace stránek

33 Komunikace IS s el. prodejnou E-SHOP OR-SYSTÉM katalog, ceník objednávky obrázky zákazník odbyt objednávání zboží stav objednávky údržba katalogu, ceníku příjem objednávek statistiky kmenová data MS SQL, ASP zákazníci Projekt 1 - B2C Obch. partner objednávání zboží stav objednávky stav skladu a výroby sestavy dotazy …..

34 Hlavní změny v podnikových procesech Projekt 1 - B2C odstranění problematické a pracné generace obsahu a dat pro e-shop odstranění manuálního přepisování objednávek a adres zákazníků (30 denně) snížení nákladů, zrychlení a zlepšení komunikace s obchodními partnery snížení skladových zásob snížení zboží do slev

35

36 Realita ….. Projekt 1 - B2C

37 Zkušenosti OR-CZ s oblastí… B2B - dodávky řetězcům Projekt 2 - B2B EDI

38 Popis vstupní situace Projekt 2 - B2B EDI České rostoucí společnosti – uživatelé OR- SYSTEMU Vyrábějí potravinářské a spotřební zboží Dodávají (mimo jiné) do nadnárodních obchodních řetězců: MAKRO DELVITA GLOBUS BILLA KAUFLAND Zavedení EDI komunikace je podmínkou dalších dodávek

39 Popis vstupní situace Projekt 2 - B2B EDI Dodavatel se v takovém případě musí přizpůsobit požadavkům a zvyklostem obchodních řetězců. označení čísel výrobků – EAN kód označení odběratele a místa dodání – lokalizační číslo EAN

40 Řešení OR-CZ Implementace univerzálního a flexibilního komunikačního modulu, který umožňuje konverze dat (MSK) Návrh a integrace nejvhodnějšího EDI konvertoru a zajištění VAN operátora Návrh a realizace potřebné komunikační sítě včetně HW Odladění automatické obousměrné EDI komunikace pro: objednávky avíza o dodávce dodací listy faktury stavy na skladě Projekt 2 - B2B EDI

41 Hlavní změny v podnikových procesech Dodávky velkým řetězcům a uspokojení jejich nároků si vyžádaly částečné změny zejména v oblastech: příjem objednávky plánování výroby balení a expedice Bylo odstranění manuálního přepisování objednávek a s ním spojená chybovost Jsou známy přesné stavy zásob ve skladech řetězců Dosažen (téměř) cíl: poptávané zboží na správném místě ve správný čas. Projekt 2 - B2B EDI

42 Zkušenosti OR-CZ s oblastí… B2B - Zakázkové subdodávky Projekt 3 - B2B EDI

43 Popis vstupní situace Střední strojírenská společnost, která ztrácí své tradiční trhy Vyrábí zemědělskou a dopravní techniku Navázána kooperace s velkým zahraničním výrobcem nákladních automobilů a zem. strojů Rozsahy těchto dodávek se rychle zvětšují díky dobrému poměru kvalita/cena Zahraniční partner požaduje zavedení EDI dle svého standardu Projekt 3 - B2B EDI

44 Řešení OR-CZ – 1. etapa Částečná reimplementace výrobních a logistických modulů OR-SYSTEMu Přizpůsobení komunikačního modulu, (MSK) Návrh a integrace nejvhodnějšího EDI konvertoru Návrh a realizace potřebné komunikační sítě (P2P) včetně HW Odladění automatické obousměrné EDI komunikace pro: objednávky odvolávky avíza o dodávce dodací listy faktury Projekt 3 - B2B EDI

45 Klasicke EDI… EDI KONVERTOR (SERVER) INFOR- MAČNÍ SYSTÉM A ISDN KOMUNI- KACE IN-HOUSE SOUBOR ZPRÁVA EANCOM EDI KONVERTOR (SERVER) INFOR- MAČNÍ SYSTÉM B ISDN KOMUNI- KACE IN-HOUSE SOUBOR ZPRÁVA EANCOM Projekt 3 - B2B EDI

46 Řešení OR-CZ – 2. etapa Přibývají další odběratelé Zakázkové dodávky pro zahraničí se stávají klíčovým výrobním programem EDI komunikace se rozšiřuji na další partnery V některých případech je naše společnost tím,kdo EDI nabízí – role se obrátily Původní navržené řešení prakticky bez úprav funguje Projekt 3 - B2B EDI

47 Hlavní změny v podnikových procesech Zahraniční zakázky a nasazení EDI si vyžádaly zásadní změny zejména v oblastech: příjem objednávky nákup materiálu plánování výroby odvádění z výroby kontrola kvality balení a expedice Celý proces od přijetí objednávky až po expedici se standardizoval Jednotlivé pracovní činnosti dostaly pevný řád Projekt 3 - B2B EDI

48 Hlavní změny v podnikových procesech Při plánování se pracuje s pevnými objednávkami i s výhledem (ten slouží především pro nákup) Došlo k významné úspoře pracnosti při tvorbě objednávek při expedici Pozitivní zkušenosti s EDI akcelerují snahy na EDI komunikaci s ostatními odběrateli V řadě případů se paradoxně naráží na nepřipravenost zahraničních odběratelů na tento způsob komunikace Projekt 3 - B2B EDI

49 Hlavní změny v podnikových procesech Zásady vyplývající z EDI komunikace (zejména příjem objednávek) jsou aplikovány i u klasické tvorby objednávek, které přicházejí faxem, dopisem, mailem... Z důvodů úspory pracnosti při tvorbě objednávek a průhlednosti a pořádku v objednávkách je snaha komunikovat elektronicky pokud možno se všemi odběrateli Smlouvy se zahraničními partnery přinášejí stabilitu a úvěry – možnost nákupu nových technologii Projekt 3 - B2B EDI

50 Obecné přínosy Úspora času –dostupnost aktuálních dat –rychlejší tok informací Úspora nákladů –redukce skladů –manipulace s dokumenty a administrativa –snížení doby pro zpracování obchodních dat Úspora pracovníků –snazší manipulace s materiálem –redukce pošty a kartotéky –redukce přípravy dat a vyhledávání chyb Zvýšení CASHFLOW –zkrácení doby mezi fakturací a platbou –přesnější ocenění –redukce zásob a skladových kapacit Přínosy e-businessu

51 Obecné přínosy Konkurenční výhoda –kratší dodací lhůty –rychlejší a přesnější zpracování objednávek –pevnější vazby s zákazníky –důvěryhodnost pro partnery Nové obchodní praktiky –dodávky just-in-time –řízení skladu dodavatele –přímé sledování zakázky –výměna kmenových dat Přínosy e-businessu

52 Kontakty Jsme připraveni pro vás pracovat


Stáhnout ppt "Rozvoj malé firmy podporovaný informačními technologiemi Jaroslav Ploc Seminář ČSSI Praha 30.1.2003."

Podobné prezentace


Reklamy Google