Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6. Téma : Řecké umění a divadlo Autor : Mgr. Monika Konečná

2 - kamenná, nejdůležitějším prvkem byl sloup dórský iónský korintský Architektura - tři základní typy sloupů: dórský, iónský, korintský 1)

3 dórský – hlavici zakončuje čtvercová deska - dole je sloup bez patky iónský – hlavice je tvořena ze dvou závitnic - členitá patka korintský – hlavici zdobí listy akantu (bodlákovitá rostlina) - členitá patka 2) 3) 4)5)

4 - stavby (zvláště chrámy) byly zasvěcovány bohům a měly kolosální rozměry (např. Artemidin chrám v Efesu) 6)

5 Sochařství ruce podél těla jsou sevřeny v pěst - dva základní typy soch: nahý muž a oděná mladá žena 7) 8)

6 - sochy z mramoru nebo kovu (bronz) Delfský vozataj, bronzová socha. 9)

7 - nejznámější sochař: Feidiás (socha Dia v Olympii) Socha Dia v Olympii, jeden ze sedmi divů starověkého světa. Byla vyřezána ze slonoviny, vlasy a bradu měl za zlata, do očí byly vsazeny vzácné drahokamy. Socha byla vysoká 12 metrů. 10)

8 11)

9 Homér tvůrce labyrintu Feidias porážka Peršanů u Salamíny Miltiades Ilias a Odyssea Mínos vítěz bitvy u Marathonu Aristoteles zrušení dlužního otroctví Daidalos zkáza krétské civilizace Solón vládce paláce Knóssos Xerxes filosof, učitel Alexandra Velikého Théra stavitel Parthenonu Vytvoř nejvhodnější spojení.

10 Malířství Amfora, starověká nádoba se dvěma úchyty a úzkým hrdlem. - památky řeckého malířství se nedochovaly, pouze malovaná keramika 12)

11 Divadlo Divadlo v Epidauru pro diváků. - drama (divadelní hra) se vyvinulo z náboženských slavností na počest boha Dionýsa - Řekové jsou považováni za tvůrce divadla a dramatu 13)

12 - divadla byla umístěna do svahu s výhledem na okolní krajinu (výborná akustika) - hráli pouze muži a to v maskách, které zastupovaly různé typy postav 14)

13 - dva typy divadelních her: 1)Tragédie – vážný obsah, tragos=kozel, písně přednášeli satyrové oblečení do kozlích kůží - autoři: Aischylos, Sofokles, Euripides 15)

14 2) Komedie – veselohra se šťastným koncem - autor: Aristofanés 16)

15 Použité zdroje: Literatura: LINHART, J., at al. Dějepis 6: Pravěk a starověk. 1. vydání. Plzeň: Fraus, s. ISBN ČAPKA, F. – LUNEROVÁ, J. Dějepis I: Člověk a společnost pracovní sešit. 1. vydání. Praha: Scientia, s. ISBN Obrázky: 1) URL: [cit. 23. října 2010] 2) URL: [cit. 23. října 2010] 3) URL: [cit. 23. října 2010]URL:< 4) URL: [cit. 23. října 2010] 5) URL: [cit. 23. října 2010] 6) URL: [cit. 23. října 2010] 7)URL: [cit. 23. října 2010]URL:<>[cit 8)URL: [cit 23. října 2010]URL:<>[cit 9)URL: [cit. 23. října 2010] 10) URL: [cit. 23. října 2010] 11) URL: [cit. 23. října 2010]URL:< 12) URL: [cit. 23. října 2010] 13) URL: [cit. 23. října 2010] 14) URL: [cit. 23. října 2010] 15) URL: [cit. 23. října 2010]URL:<>[cit 16) URL: [cit 23. října 2010]URL:<>[cit


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6."

Podobné prezentace


Reklamy Google