Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6. Téma : Úvod do dějepisu Autor : Mgr. Monika Faltýnková

2 1) Úvodní otázky: 1)Co je to dějepis? 2)Je důležité, aby lidé znali svoji minulost? 3)Máte doma v knihovničce nějaké historické knihy? 4)Viděli jste nějaký historický film? 2)

3 Přiřaďte jednotlivá období lidských dějin k danému časovému období. Středověk Pravěk Starověk Novověk Moderní společnost 3 mil. př.n.l. – 4000 př.n.l př.n.l. – – století

4 Doplň chybějící slova a zapiš do sešitu. Historie ( z lat. _________, „to co se stalo“) je __________ věda zabývající se vývojem lidské ________. _________ je vyučovací předmět zabývající se historií. Dějiny nejčastěji rozdělujeme na: pravěk, _______, _________, __________ a moderní dobu. historiaspolečenská společnosti dějepis starověkstředověk novověk 3)

5 Dějepis přibližuje žákům také každodenní život lidí v daném období (např. vztahy mezi lidmi, módu, moderní trendy…) Ženy v období gotiky si vyholovaly vlasy na čele, aby měly vyšší čelo a byly tak neodolatelné. 4) 5) V Číně zas maminky svým dcerám vázaly prsty na nohách pod chodidly, aby měly malé nohy. 6) 7)

6 Pozn. Brambory byly poprvé vypěstovány až v 3. tisíciletí př.n.l. v Peru a do Evropy se dostávají až v 16. století. Poznáte co nepatří do receptu pravěkého lovce? „Kýta se osolí, opepří a okmínuje, dále se posype drceným koriandrem a přidají se bylinky podle chuti. Takto upravené maso se zabalí do kousku kůže a zajistí protknutou větvičkou. Pak se vloží do kotlíků s vodou a přivede do varu vhozením kamenů rozpálených v ohni. Maso můžeme též grilovat nebo péci na rožni. Příloha: křepelčí vejce a brambory pečené v horkém popelu.“ _______________________ 8)

7 9) Dokážete poznat tuto osobnost? Narozen na Korsice v 2. polovině 18. století. Jeho první „ dobrodružství“ byl boj za nezávislost Korsiky.Roku 1798 neuspěl ve válce proti Velké Británii v Egyptě. Roku 1799 byl prohlášen konzulem se prohlásil francouzským císařem. Považoval se za pokračovatele římských císařů zvítězil v bitvě u Slavkova. Osudné bylo jeho tažení do Ruska roku Byl poslán do vyhnanství na ostrově Elba, ale uprchl a vrátil se do Francie. Jeho vláda trvala 100 dní a ukončila ji porážka v bitvě u Waterloo roku Zemřel ve vyhnanství na ostrově Sv. Helena. _______________________

8 9) Historický pramen - zdroj informací o minulosti - rozlišujeme prameny hmotné a písemné - bývají uloženy v muzeích, archivech, knihovnách, galeriích…… Určete co patří mezi hmotné a písemné prameny. 10) 11) _____________________________________

9 11) 13) _________________________________________ 12) ______________ 14)

10 Použité zdroje: Literatura: LINHART, J., at al. Dějepis 6: Pravěk a starověk. 1. vydání. Plzeň: Fraus, s. ISBN ČAPKA, F. – LUNEROVÁ, J. Dějepis I: Člověk a společnost pracovní sešit. 1. vydání. Praha: Scientia, s. ISBN Obrázky: 1) URL: [cit. 6. září 2010] 2) URL: [cit. 6. září 2010] 3) URL: [cit. 6. září 2010]URL:< 4) URL: [cit. 6. září 2010] 5) URL: [cit. 6. září 2010] 6) URL: [cit. 6. září 2010] 7)URL: [cit. 6. září 2010] 8) URL: [cit. 6. září 2010] 9) URL: [cit 6. září 2010]URL:<>[cit 10) URL: [cit. 6. září 2010] 11) URL: [cit. 6. září 2010] 12) URL: [cit. 6. září 2010]

11 13) URL: [cit. 6. září 2010]URL:< 14) URL: [cit. 6. září 2010]URL:< Pozn: černý text = zápis do sešitu


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6."

Podobné prezentace


Reklamy Google