Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6. Téma : Úvod do dějepisu Autor : Mgr. Monika Faltýnková

2 Je důležité, aby lidé znali svoji minulost?
Úvodní otázky: Co je to dějepis? Je důležité, aby lidé znali svoji minulost? Máte doma v knihovničce nějaké historické knihy? Viděli jste nějaký historický film? 1) 2)

3 Přiřaďte jednotlivá období lidských dějin k danému časovému období.
Novověk 3 mil. př.n.l. – 4000 př.n.l. Středověk 4000 př.n.l. – 476 Pravěk 476 – 1492 Moderní společnost Starověk století

4 _________ je vyučovací předmět zabývající se historií.
Doplň chybějící slova a zapiš do sešitu. Historie ( z lat. _________, „to co se stalo“) je __________ věda zabývající se vývojem lidské ________. _________ je vyučovací předmět zabývající se historií. Dějiny nejčastěji rozdělujeme na: pravěk, _______, _________, __________ a moderní dobu. 3) společnosti dějepis novověk společenská historia středověk starověk

5 Dějepis přibližuje žákům také každodenní život lidí v daném
období (např. vztahy mezi lidmi, módu, moderní trendy…) Ženy v období gotiky si vyholovaly vlasy na čele, aby měly vyšší čelo a byly tak neodolatelné. 5) 4) V Číně zas maminky svým dcerám vázaly prsty na nohách pod chodidly, aby měly malé nohy. 7) 6)

6 Poznáte co nepatří do receptu pravěkého lovce?
„Kýta se osolí, opepří a okmínuje, dále se posype drceným koriandrem a přidají se bylinky podle chuti. Takto upravené maso se zabalí do kousku kůže a zajistí protknutou větvičkou. Pak se vloží do kotlíků s vodou a přivede do varu vhozením kamenů rozpálených v ohni. Maso můžeme též grilovat nebo péci na rožni. Příloha: křepelčí vejce a brambory pečené v horkém popelu.“ Pozn. Brambory byly poprvé vypěstovány až v 3. tisíciletí př.n.l. v Peru a do Evropy se dostávají až v 16. století. 8) _______________________

7 Dokážete poznat tuto osobnost?
Narozen na Korsice v 2. polovině 18. století. Jeho první „ dobrodružství“ byl boj za nezávislost Korsiky.Roku 1798 neuspěl ve válce proti Velké Británii v Egyptě. Roku 1799 byl prohlášen konzulem se prohlásil francouzským císařem. Považoval se za pokračovatele římských císařů zvítězil v bitvě u Slavkova. Osudné bylo jeho tažení do Ruska roku Byl poslán do vyhnanství na ostrově Elba, ale uprchl a vrátil se do Francie. Jeho vláda trvala 100 dní a ukončila ji porážka v bitvě u Waterloo roku Zemřel ve vyhnanství na ostrově Sv. Helena. 9) _______________________

8 - zdroj informací o minulosti - rozlišujeme prameny hmotné a písemné
Historický pramen - zdroj informací o minulosti - rozlišujeme prameny hmotné a písemné - bývají uloženy v muzeích, archivech, knihovnách, galeriích…… Určete co patří mezi hmotné a písemné prameny. 9) 11) 10) ____________ ___________ ______________

9 _______________ ____________ ______________
13) 11) 12) _______________ ____________ ______________ 14) ______________

10 Použité zdroje: Literatura: Obrázky:
LINHART, J., at al. Dějepis 6: Pravěk a starověk. 1. vydání. Plzeň: Fraus, s. ISBN ČAPKA, F. – LUNEROVÁ, J. Dějepis I: Člověk a společnost pracovní sešit. 1. vydání. Praha: Scientia, s. ISBN Obrázky: 1) URL:<http://www.horackova.cz/grafika/otaznik.gif>[cit. 6. září 2010] 2) URL:<http://kryl.info/pict/vyvoj.jpg >[cit. 6. září 2010] 3) URL:<http://ucebnice.org/images/kluk-lezi-naKnize.gif>[cit. 6. září 2010] 4) URL:<http://www.nahlavu.net/data/image/historie%20/gotika_.jpg >[cit. 6. září 2010] 5) URL:<http://www.nahlavu.net/data/image/historie%20/gotika_.jpg>[cit. 6. září 2010] 6) URL:<http://img.ella.centrum.cz/photos/2010/06/07/ male-nozky-velke-utrpeni_.jpg>[cit. 6. září 2010] 7)URL:<http://image.tn.nova.cz/media/images///440xX/Oct2009// jpg>[cit. 6. září 2010] 8) URL:<http://www.mu-prerov.cz/galerie/obrazky/imager.php?img=342&x=260&y=300>[cit. 6. září 2010] 9) URL:<http://www.vychodni-morava.cz/photo/2043/download/preview320>[cit 6. září 2010] 10) URL:<http://zshlubocky.cz/Files/Image/kronika.gif>[cit. 6. září 2010] 11) URL:<http://spear.navajo.cz/spear.jpg>[cit. 6. září 2010] 12) URL:<http://image.tn.nova.cz/media/images/750x750/Mar2010/ jpg>[cit. 6. září 2010]

11 13) URL:<http://intereol. ic. cz/noviny/noviny00. jpg>[cit. 6
13) URL:<http://intereol.ic.cz/noviny/noviny00.jpg>[cit. 6. září 2010] 14) URL:<://www.greetings.ca/did-you-know php>[cit. 6. září 2010] Pozn: černý text = zápis do sešitu


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Dějepis Ročník : 6."

Podobné prezentace


Reklamy Google