Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Fyzika Ročník : 6. Téma.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Fyzika Ročník : 6. Téma."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6. Téma : Měření hmotnosti Autor : Mgr. Monika Konečná

2 Přiřaď jednotlivé hmotnosti tělesům gramů 5 gramů13 kilogramů 2 metrické centy 50 kilogramů 3) 1) 2) 4) 5)

3 Hmotnost tělesa se projevuje: b) schopností tělesa bránit se změnám pohybu a) gravitačním přitahováním Které těleso je k Zemi přitahováno větší gravitační silou? 6) 7) Roztlačíme snadněji plně naložené nebo prázdné auto? 8)

4 Hmotnost - je fyzikální veličina m - značka: m kilogram - jednotka: kilogram kg - značka jednotky: kg Vážení – měření hmotnosti tělesa 9) Rovnoramenné váhy (váhy laboratorní) – překresli do sešitu. stupnice stavěcí šrouby vahadlo olovnice misky aretační šroub

5 Vážení na rovnoramenných vahách: 1) Na jednu misku zaaretovaných vah položíme měřené těleso 2) Na druhou misku se kladou závaží, dokud nenastane rovnováha = jazýček vah je uprostřed stupnice 3) Porovnáme hmotnost tělesa s hmotností závaží, kterou známe Které těleso má větší hmotnost? 10)11)

6 Typy vah 1) Pákové 1) Pákové – porovnávají hmotnost váženého předmětu se závažím o známé hmotnosti 12) decimálkapřezmen 13) 14) rovnoramenné váhy

7 2) Pružinové – 2) Pružinové – měří pomocí deformace pružiny 3) Digitální – 3) Digitální – elektronicky zpracují prohnutí pružného tělesa mincíř 15) závěsná pružinová váha 16)

8 Převody jednotek hmotnosti 1 t = kg1 kg = 0,001 t 1 q = 100 kg1 kg = 0,01q 1 kg = 1000 q1 g = 0,001 kg 1 dkg = 10 g1 g = 0,1 dkg 1 g = 1000 mg1 mg = 0,001 g Převeď: 2,5 kg = ______ g3 q = ________ kg g = ______ kg g = ________ q 5 dkg = ______ g1250 dkg = ________ kg

9 Vypočítej příklady: Kolik bengálských slůňat by se muselo seřadit na vzletové dráze, aby se jejich celková hmotnost rovnala hmotnosti plně naloženého letadla Boeing 747? Hmotnost letadla asi 400 t. Hmotnost slůněte 1750 kg. Zjisti průměrnou hmotnost žáka ve třídě: __ m = ___________

10 BMI – body mass index – index tělesné hmotnosti - svoji hmotnost v kilogramech vydělíme druhou mocninou své výšky v metrech (druhou mocninu nějakého čísla získáme tehdy, když toto číslo vynásobíme ještě jednou jím samým) Příklad: David váží 98 kg a měří 1,75 m. Vypočítej jeho BMI. BMI = 98 : (1,75 x 1,75) = ____________ 17) - pokud vám vyjde číslo,které leží mezi 18,5 – 24,5 je vaše hmotnost normální - je – li číslo větší, znamené to, že máte „nadváhu“ - od čísla 30 směrem nahoru se jedná o „obezitu“

11 Použité zdroje: Literatura: DAVIDOVÁ, J., et al. Fyzika I díl: Látka, těleso, Veličiny a jejich měření. Olomouc: Prodos spol. s.r.o., s. ISBN Obrázky: 1) URL: [cit. 21. září 2010] 2) URL: [cit. 21. září 2010] 3) URL: [cit. 21. září 2010] 4) URL: [cit. 21. září 2010] 5) URL: [cit. 21. září 2010] 6) URL: [cit. 21. září 2010] 7) URL: [cit. 21. září 2010] 8) URL: [cit. 21. září 2010] 9) URL: [cit. 21. září 2010] 10) URL: [cit. 21. září 2010] 11) URL: [cit. 21. září 2010] 12) URL: [cit. 21. září 2010] 13) URL: [cit. 21. září 2010] 14) URL: [cit. 21. září 2010] 15) URL: [cit. 21. září 2010] 16) URL: [cit. 21. září 2010] 17) URL: [cit. 21. září 2010]


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Fyzika Ročník : 6. Téma."

Podobné prezentace


Reklamy Google