Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Fyzika Ročník : 6.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Fyzika Ročník : 6."— Transkript prezentace:

1 Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6. Téma : Měření hmotnosti Autor : Mgr. Monika Konečná

2 Přiřaď jednotlivé hmotnosti tělesům.
2 metrické centy 3200 gramů 50 kilogramů 13 kilogramů 5 gramů 5) 3) 1) 4) 2)

3 Hmotnost tělesa se projevuje:
a) gravitačním přitahováním b) schopností tělesa bránit se změnám pohybu Které těleso je k Zemi přitahováno větší gravitační silou? 6) 7) Roztlačíme snadněji plně naložené nebo prázdné auto? 8)

4 Hmotnost - je fyzikální veličina Hmotnost - je fyzikální veličina
- značka: m - jednotka: kilogram - značka jednotky: kg Vážení – měření hmotnosti tělesa Rovnoramenné váhy (váhy laboratorní) – překresli do sešitu. vahadlo 9) olovnice stupnice misky stavěcí šrouby aretační šroub

5 Vážení na rovnoramenných vahách:
1) Na jednu misku zaaretovaných vah položíme měřené těleso 2) Na druhou misku se kladou závaží, dokud nenastane rovnováha = jazýček vah je uprostřed stupnice 3) Porovnáme hmotnost tělesa s hmotností závaží, kterou známe Které těleso má větší hmotnost? 10) 11)

6 1) Pákové – porovnávají hmotnost váženého předmětu se
Typy vah 1) Pákové – porovnávají hmotnost váženého předmětu se závažím o známé hmotnosti 14) rovnoramenné váhy 12) 13) decimálka přezmen

7 2) Pružinové – měří pomocí deformace pružiny
3) Digitální – elektronicky zpracují prohnutí pružného tělesa 15) mincíř 16) závěsná pružinová váha

8 Převody jednotek hmotnosti
1 t = kg 1 kg = 0,001 t 1 q = 100 kg 1 kg = 0,01q 1 kg = 1000 q 1 g = 0,001 kg 1 dkg = 10 g 1 g = 0,1 dkg 1 g = 1000 mg 1 mg = 0,001 g Převeď: 2,5 kg = ______ g 3 q = ________ kg g = ______ kg g = ________ q 5 dkg = ______ g dkg = ________ kg

9 Vypočítej příklady: Kolik bengálských slůňat by se muselo seřadit na vzletové dráze, aby se jejich celková hmotnost rovnala hmotnosti plně naloženého letadla Boeing 747? Hmotnost letadla asi 400 t. Hmotnost slůněte 1750 kg. Zjisti průměrnou hmotnost žáka ve třídě: __ m = ___________

10 BMI – body mass index – index tělesné hmotnosti
- svoji hmotnost v kilogramech vydělíme druhou mocninou své výšky v metrech (druhou mocninu nějakého čísla získáme tehdy, když toto číslo vynásobíme ještě jednou jím samým) Příklad: David váží 98 kg a měří 1,75 m. Vypočítej jeho BMI. BMI = 98 : (1,75 x 1,75) = ____________ 17) - pokud vám vyjde číslo,které leží mezi 18,5 – 24,5 je vaše hmotnost normální - je – li číslo větší, znamené to, že máte „nadváhu“ - od čísla 30 směrem nahoru se jedná o „obezitu“

11 Použité zdroje: Literatura: Obrázky:
DAVIDOVÁ, J., et al. Fyzika I díl: Látka, těleso, Veličiny a jejich měření. Olomouc: Prodos spol. s.r.o., s. ISBN Obrázky: 1) URL:< 21. září 2010] 2) URL:< 21. září 2010] 3) URL:< 21. září 2010] 4) URL:< 21. září 2010] 5) URL:< 21. září 2010] 6) URL:< 21. září 2010] 7) URL:< 21. září 2010] 8) URL:< 21. září 2010] 9) URL:< 21. září 2010] 10) URL:< 21. září 2010] 11) URL:< 21. září 2010] 12) URL:< 21. září 2010] 13) URL:< 21. září 2010] 14) URL:< 21. září 2010] 15) URL:< 21. září 2010] 16) URL:< 21. září 2010] 17) URL:< 21. září 2010]


Stáhnout ppt "Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Fyzika Ročník : 6."

Podobné prezentace


Reklamy Google