Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz."— Transkript prezentace:

1 Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

2 činitel součin.= 17.10 = 170

3 ! Při násobení libovolného čísla nulou je součin nula. ! Při násobení můžeme činitele zaměňovat, součin se nezmění. 18. 10 = 10. 18 2. 15 = 15. 2

4 ? Vypočítej: 29. 3 =87 3. 29 = 87 280. 4 = 1 120 4. 280 = 1 120 1 240. 2 =2 480 2. 1 240 =2 480

5 ! Činitele můžeme libovolně sdružovat do závorek, součin se nezmění: 2. 3. 4. = (2. 3). 4 = 2. (3. 4) ? Vypočítej: 2. 5. 20 = 200 (2. 5). 20 = 200 2. (5. 20) = 200 3. 5. 10 = 150 3. (5. 10) = 150 (3. 5). 10 = 150

6 ! Násobíme-li součet čísel, můžeme ho „roznásobit“, výsledek se nezmění. 8. (7 + 25) = 8. 7 + 8. 25 ? Vypočítej : (32 + 20). 3 = 156 32. 3 + 20. 3 = 156 12. (6 + 7) = 156 12. 6 + 12. 7 = 156

7 ? Vypočítej výhodně zpaměti: 5. 328. 2 = 10. 328 = 3 280 4. 94. 25 =9 400 4 812. 0. 3 =0 4. 50. 2 = 400 4. 5. 7. 2. 25 =7 000 7. (24 + 36) =420 5. 48 + 5. 12 =300 (370 + 982) + 230. 1 =1 582 2. 1. 8. 4. 10 =640

8 Doplň pyramidu násobení ? 8 4352 1015 80 150 12 000

9 ? Víš jak se násobí přirozené číslo číslem 10, 100 … ? 8. 10 = 80 8. 100 = 800 750. 10 =7 500 9 238. 100 = 923 800 32 518. 10 = 325 180 384. 100 = 38 400 64 319. 10 = 643 190 1 785. 100 = 178 500

10 1648 2472 35105 4701 410 7802 340 1352 26104 32128 4101 640 6702 680 ? Doplň tabulky. 3. 4

11 1890 23115 39195 4402 200 5602 800 17102 25150 34204 4802 880 3301 980 1498 27189 36252 4303 010 8505 950. 5. 6.7

12 15120 22176 38304 4603 680 9707 760 19190 28280 37370 4204 200 2102 100 12108 29261 33297 4504 050 1 0009 000. 10. 9. 8

13 ? Vypočítej: 3. (5 + 11) =48 7. (12 + 6) =126 (8 + 20). 4 =112 (35 + 4). 5 =195 20. (7 + 12) =380 30. (6 + 15) =630 (17 + 2). 50 =950 (60 + 0). 90 =5 400

14 ? Vypočítej s výhodou: 7. (9 + 11) = 7. 20 = 140 16. (10 +5) =16. 10 + 16. 5 = 160 + 80 = 240 12. (30 + 8) =456 5. (15 + 15) =150 (6 + 14). 24 =480 (24 + 16). 3 =120 11. (61 + 9) =770 80. (8 + 32) =3 200

15 ? Vynásob pod sebe: 1 429. 24 34 296 4 579. 73 334 267 4 981. 27 134 487 2 619. 38 99 522 3 045. 68 207 060 19 881. 46 914 526 9 369. 95 890 055 12 704. 59 749 536

16 Justová, J., Pracovní sešit 2. díl k učebnici Matematika pro 5. ročník Praha: Alter, 2005. ISBN 80-7245-071-9 Justová, J., Pracovní sešit 1. díl k učebnici Matematika pro 5. ročník Praha: Alter, 1996. ISBN 80-85775-70-0 Frýzek, M., Matematika pracovní sešit pro 5. ročník ZŠ Praha: Kvarta, 1993. ISBN 80-85570-35-1


Stáhnout ppt "Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google