Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická."— Transkript prezentace:

1 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická oblast Hardware počítačů a operační systémy Vzdělávací oborVšechny obory školy PředmětInformační a komunikační technologie Ročník1. a 2. ročník Návaznost na ŠVPPodle rozpisu učiva pro 1. a 2. ročníky školy. Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení, řešení problému, komunikativní, pracovní, personální a sociální a personální. Průřezové témaInformační a komunikační technologie, Člověk a svět práce, Člověk a životní prostředí, Občan v demokratické společnosti. EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/

2 Časový harmonogram06/2012 – 03/2014 Použitá literatura a zdrojeInternet – Wikipedia Klimeš, Skalka,Lovászová, Švec - Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Pomůcky a prostředkyDataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky. AnotaceProblematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT). Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu září 2012 Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem ( jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka.

3

4 procesor je hlavní výkonnou jednotkou počítače, která čtením instrukcí z paměti a na jejich základě provádí program. prvořadým úkolem procesoru provádět matematické a logické operace s operandy, dále řídit činnost ostatních částí počítače, na základě instrukcí. každý procesor svůj vlastní jazyk - tzv. strojový kód, který se skládá z jednodušších nebo složitějších instrukcí

5 Rozdělení procesorů 1.Podle instrukční sady a)CISC (Complex Instruction Set Computer) – se o procesor s velkou kompletní sadou instrukcí. Instrukční sada obsahuje a složitější instrukce b)RISC (Reduced Instruction Set Computer) – jedná se o procesor s redukovanou instrukční sadou. Instrukční sada obsahuje pouze jednoduché a nejčastěji používané instrukce.

6 2. Podle šířky slova Jedním ze základních ukazatelů procesoru je počet bitů, tj. šířka operandu, který je procesor schopen zpracovat v jednom kroku. a)4-bitové, 8-bitové procesory – určené pro jednoduché aplikace (spotřební elektronika, domácí spotřebiče) b)16-bitové procesory – určené pro středně složité aplikace (mobilní telefony, automaty, CNC stroje) c)32-bitové, 64-bitové, 128- bitové procesory – určené pro velmi složité aplikace (osobní počítače, servery, atd.)

7 3. Podle výrobce procesoru Na poli procesorů pro osobní počítače dominují v současné době především dva výrobci – firma INTEL a AMD. Existuje však celá řada dalších výrobců procesorů určených pro jiné aplikace například firmy Texas Instruments, Motorola, Atmel, Mikrochip, atd.

8 Procesory firmy AMD - ukázka Obrázek č.1 Procesor Athlon Obrázek č.2 Procesor Phenom se 4 jádry

9 Procesory firmy Intel - ukázka Obrázek č.3 Intel Core 2 Duo Obrázek č.4 Intel Xeon Prestonia

10

11 1.Úkol Nalezněte se seznamte se s procesory firmy Intel (počet jader, L2Cache, L3Cache, výrobní technologie, typ patice, cena): a)Intel Core i b)Intel Core i c)Intel Core i3 – 2310M 2.Úkol Nalezněte se seznamte se s procesory firmy Intel (počet jader, L2Cache, L3Cache, výrobní technologie, typ patice, cena): a)AMD FX-850 b)AMD Phenom II X6 1055T c)AMD Athlon II X2 270

12 3.Úkol SUPERMUC, je superpočítač, který byl zprovozněn v Mnichově (výkon 3 petaflopsy). Zjistěte, kdy byl uveden do provozu o jaký počítač se jedná z hlediska rychlosti v Evropě a na světě. Porovnejte jeho výkon se superpočítači např. Sequoia (USA), K computer (Japonsko), Mira (USA). Porovnejte jeho výkon se superpočítačem v České republice Amálka (Akademie věd ČR).

13

14 1.Která z následujících součástí je hlavním řídícím prvkem počítačů? a)procesor b)pevný disk c)operační paměť d)Cache 2.Kolika bitové procesory se dnes běžně používají? a)1 bitové b)4 bitové c)32 bitové d)64 bitové

15 3.Procesor s velkou kompletní instrukční sadou je procesor? a)CISC (Complex Instruction Set Computer) b)CSIP (Complet Set Instruction Processor) c)RISC (Reduced Instruction Set Computer) d)RSIP (Reduced Set Instruction processor) 4.Procesor s redukovanou instrukční sadou je procesor? a)CISC (Complex Instruction Set Computer) b)CSIP (Complet Set Instruction Processor) c)RISC (Reduced Instruction Set Computer) d)RSIP (Reduced Set Instruction processor)

16 5.Procesory s typovým označením i7, i5, i3, vyrábí firma ? a)Motorola b)Intel c)AMD d)Cyrix 6.Procesory s typovým označením Athlon, Phenom,FX.., vyrábí firma? a)AMD b)Motorola c)Cyrix d)Intel

17 1.Obrázek č.1 : Core.jpg Core.jpg 2.Obrázek č.2 om_die.png om_die.png 3.Obrázek č.3 : lfdale.jpg lfdale.jpg 4.Obrázek č.4 : on_Prestonia_ES.jpg on_Prestonia_ES.jpg Seznam použitých obrázků:


Stáhnout ppt "III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická."

Podobné prezentace


Reklamy Google