Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Matematický projekt III. - Hry s čísly Název sady DUMMatematické operace v oboru reálných čísel na 2. stupni ZŠ Číslo DUM VY_32_INOVACE_04_S2-19 Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Vzdělávací obor Matematika Ročník 6. Autor, datum vytvoření Mgr. Vítková Yweta, Doporučená ICT a pomůcky PC, dataprojektor, plátno

2 Anotace: DUM upevňuje a procvičuje základní početní operace s přirozenými čísly formou skupinové práce. Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání CZ.1.07/1.4.00/ Doporučení pro pedagoga: DUM obsahuje 4 časově náročnější příklady pro skupinovou práci žáků. Každá skupina řeší příklady v určitém pořadí dané tabulkou. Zadání všech příkladů je vhodné nakopírovat pro každý tým, nebo je možné pracovat v centrech u počítače a řešení posílat vyučujícímu po každém časovém úseku. Celkem může každý tým získat 4 body – 1 bod za úplné a správné řešení. Průběžné získávání bodů vyučující zapisuje hned do tabulky a promítá žákům prostřednictvím dataprojektoru.

3 Skupinový kolotoč  Pracujeme v týmech.  Důležité je správné rozdělení úkolů v týmu, jde o rychlost a přesnost.  Na každý úkol I. – IV. máte 10 minut.  Chybné nebo nedopočítané příklady jsou hodnoceny 1 trestným bodem.  Za správné řešení získáte 1 bod.  Řešení každého příkladu pište na samostatný papír a odevzdej po uplynutí dané doby na stůl.

4 Postup střídání příkladů pro týmy Číslo týmu 1. kolo2. kolo3. kolo4. kolo 1I.IV.III.II. 2 I.IV.III. 3 II.I.IV. 4 III.II.I.

5 I. a) Doplň závorky tak, aby platila rovnost

6 I. b) Místo napište znaky početních operací tak, aby platila rovnost

7 II. a) Do kroužků doplň číslice 1 až 6 tak, aby součet na každé straně trojúhelníku byl 9 Číslice lze použít jen jednou.

8 II. b) Do kroužků doplň číslice 1 až 7 tak, aby součet tří čísel na jedné přímce byl 14

9 III. a) V úlohách doplňte chybějící číslice 8 6 * 1 – * * 7 * – 

10 III. b) V úlohách doplňte chybějící číslice 8 * 6 * – * 5 * – 

11 III. c) V úlohách doplňte chybějící číslice * 4 * 2 – 2 * 9 * – 

12 III. d) V úlohách doplňte chybějící číslice * 2 * 6 ∙ 3 9 * 6 * ∙ 

13 III. e) V úlohách doplňte chybějící číslice 2 * 3 * 5 ∙ * 4 * ∙ 

14 IV. Písmena ve čtverci nahraďte výsledky daných příkladů Jestliže jste správně počítali, je součin čísel v každém řádku čtverce stejný a součet všech čísel ve čtverci se rovná nejmenšímu trojcifernému číslu napsanému různými číslicemi. abc def ghi

15 IV. Písmena ve čtverci nahraďte výsledky daných příkladů abc def ghi

16 abc def ghi

17 abc def ghi

18 I. a) Řešení

19 I. b) Místo napište znaky početních operací tak, aby platila rovnost

20 II. a) Řešení

21 II. b) Řešení

22 IV. Řešení Jestliže jste správně počítali, je součin čísel v každém řádku čtverce stejný a součet všech čísel ve čtverci se rovná nejmenšímu trojcifernému číslu napsanému různými číslicemi. SOUČET JE


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání."

Podobné prezentace


Reklamy Google