Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor : Matematika Třída : VIII.B Vyučující : Mgr. Renata Holá Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Pythagorova věta“ „ Pythagorova věta“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací PhDr., MÜLLEROVÁ, J., Matematika pro 8.roč. PhDr., MÜLLEROVÁ, J., Matematika pro 8.roč. Mgr KOČÍ,S.,Pracovní sešit pro 8.ročník Mgr KOČÍ,S.,Pracovní sešit pro 8.ročník

5 Téma Pythagorova věta

6 Pythagoras Řecký matematik Žil v letech př.n.l. Studoval matematiku a astronomii v Egyptě a Babylonii Žil v Itálii Založil filozofïckou školu

7 Pythagorova věta platí v pravoúhlém trojúhelníku.

8 Obsah čtverce nad přeponou pravoúhlého trojúhelníku se rovná součtu obsahů čtverců nad oběma odvěsnami. Obsah čtverce nad přeponou pravoúhlého trojúhelníku se rovná součtu obsahů čtverců nad oběma odvěsnami. přepona odvěsny c C A B a b c 2 = a 2 + b 2.

9 Obrácená Pythagorova věta: Jestliže je v trojúhelníku součet druhých mocnin délek dvou kratších stran roven druhé mocnině délky nejdelší strany, potom je tento trojúhelník pravoúhlý. Jestliže je v trojúhelníku součet druhých mocnin délek dvou kratších stran roven druhé mocnině délky nejdelší strany, potom je tento trojúhelník pravoúhlý.

10 Příklad: a) Rozhodněte je-li trojúhelník ABC pravoúhlý : c= 5 cm, a= 3 cm, b= 4 cm Řešení: c 2 = a 2 + b = = =25 Trojúhelník je pravoúhlý

11 Příklad: b/ Rozhodněte je-li trojúhelník KLM pravoúhlý : k= 7 cm, l= 6 cm, m= 5 cm Řešení: k 2 = l 2 + m = = = 61 Trojúhelník není pravoúhlý

12 Samostatná práce: Rozhodněte, zda trojúhelník s následujícími délkami stran je pravoúhlý: a) a = 7 dm, b = 9 dm, c = 11 dm b) a = 10 m, b = 24 m, c=26 m c) a =3,5 cm, b = 4 cm, c = 5,5 cm d) 85 mm, 132 mm, 157 mm e) 8,5 m, 13 m, 15,1 m

13 Výsledky: a) Trojúhelník není pravoúhlý b) Trojúhelník je pravoúhlý c) Trojúhelník není pravoúhlý d) Trojúhelník je pravoúhlý e) Trojúhelník není pravoúhlý

14 Hodnocení vyučovací hodiny Názorná výuka Názorná výuka Atraktivnost výuky Atraktivnost výuky Usnadněný zápis do sešitu Usnadněný zápis do sešitu Snadná a rychlá kontrola výsledků Snadná a rychlá kontrola výsledků Klady Zápory Klady Zápory

15 Poznámky k prezentaci Žáci při výpočtech mocnin a odmocnin používají tabulky. Žáci při výpočtech mocnin a odmocnin používají tabulky. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu. Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google