Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor: Dějepis Třída: IX.A Vyučující: Mgr. Ivana Klečková Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Mnichovská konference“ Vybavení učebny : připojení na INTERNET PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací Olivová V.: Československá republika , Scientia 1993 Olivová V.: Československá republika , Scientia 1993 Kuklík,Kocian: Nejnovější dějiny pro 9.ročník,SPN 2002 Kuklík,Kocian: Nejnovější dějiny pro 9.ročník,SPN 2002 Hughes,Mann: Hitlerovo Německo, Columbus 2002 Hughes,Mann: Hitlerovo Německo, Columbus 2002 Čornej:Panovníci českých zemí,Fragment 1992 Čornej:Panovníci českých zemí,Fragment

5 Mnichovská konference

6 Kdo byl kdo Říšský ministr propagandy Říšský ministr propagandy Goebbels Goebbels Britský ministerský předseda Britský ministerský předseda Chamberlain Chamberlain Říšský kancléř Říšský kancléř Hitler Hitler Německý státní ministr Německý státní ministr R. Hess R. Hess Říšský vedoucí SS a šéf gestapa Říšský vedoucí SS a šéf gestapa Himmler Himmler Říšský maršál a velitel Luftwaffe Říšský maršál a velitel Luftwaffe Göring Göring

7 Ohrožení ČSR 1935 – odstoupil TGM, 1937 – zemřel 1935 – odstoupil TGM, 1937 – zemřel nový prezident - E.Beneš nový prezident - E.Beneš politika appeasementu –politika ústupků a usmiřování útočníka,= tolerování Hitlerových výbojů ve střed.Evropě –N.Chamberlain politika appeasementu –politika ústupků a usmiřování útočníka,= tolerování Hitlerových výbojů ve střed.Evropě –N.Chamberlain anšlus Rakouska – připojení k Německu – pouze formální protesty anšlus Rakouska – připojení k Německu – pouze formální protesty přípravy na přepadení ČSR – Hitler vystupoval jako ochránce „utlačované“německé menšiny přípravy na přepadení ČSR – Hitler vystupoval jako ochránce „utlačované“německé menšiny

8 Mnichov Runcimanova mise – Runciman – politikVB – měl posoudit soužití Čechů a Němců Runcimanova mise – Runciman – politikVB – měl posoudit soužití Čechů a Němců – Mnichovská konference – dohoda ultimativně nařizovala ČSR přijmout rozhodnutí 4 států a předat do správy Německa Sudety=pohraničí, část Těšínska Polsku a jižní část Slovenska Maďarsku/tzv.vídeňskou arbitráží/ – Mnichovská konference – dohoda ultimativně nařizovala ČSR přijmout rozhodnutí 4 států a předat do správy Německa Sudety=pohraničí, část Těšínska Polsku a jižní část Slovenska Maďarsku/tzv.vídeňskou arbitráží/ odkaz odkaz odkaz

9 Konference v Mnichově

10 Německo – Hitler Německo – Hitler VB – Chamberlain VB – Chamberlain Itálie – Mussolini Itálie – Mussolini Francie - Daladier Francie - Daladier Účastníci konference

11 Zapamatuj! – – 1.republika – – 1.republika – – 2.republika – – 2.republika – – Protektorát Čechy a Morava – – Protektorát Čechy a Morava – odstoupil Beneš – odstoupil Beneš - nový prezident Emil Hácha - nový prezident Emil Hácha

12 Prezidenti Edvard Beneš Edvard Beneš Emil Hácha

13 Okleštěný československý stát

14 Shrneme si: Politika appeasementu Politika appeasementu Chamberlain Chamberlain Anšlus Anšlus Runcimanova mise Runcimanova mise O čem bylo rozhodnuto na Mnichovské konferenci ? O čem bylo rozhodnuto na Mnichovské konferenci ? Vyjmenuj účastníky konference. Vyjmenuj účastníky konference. Vyjmenuj etapy vývoje ČSR po 1.sv.válce. Vyjmenuj etapy vývoje ČSR po 1.sv.válce.

15 Hodnocení vyučovací hodiny Názorná ukázka fotografií a mapky. Názorná ukázka fotografií a mapky. Postupné zobrazování textu. Postupné zobrazování textu. Možnost vracet se k probrané látce. Možnost vracet se k probrané látce. Klady Zápory Klady Zápory

16 Poznámky k prezentaci Žáci pracují s textem v učebnici i na internetu a vyvozují důsledky Mnichova pro ČSR. Žáci pracují s textem v učebnici i na internetu a vyvozují důsledky Mnichova pro ČSR. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google