Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Vzdělávací obor:FYZIKA Třída:VIII. C Vyučující:Mgr. Lada Kročková Datum: Téma vyučovací hodiny : „ Tepelná výměna prouděním, tepelné záření “ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor

3 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

4 Zdroje informací Učebnice : Fyzika pro 8.ročník ZŠ ( doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk )

5 Tepelná výměna prouděním

6 Pokus – zahřívání vody Voda s vyšší teplotou má menší hustotu – stoupá vzhůru – na její místo klesá chladnější voda plamen voda v nádobě

7 Pokus – ochlazování vody Od kostek ledu se ochladí horní vrstva vody – má větší hustotu – klesá dolů, vzhůru stoupá voda ode dne nádoby kostky ledu voda v nádobě

8 Učebnice – str. 65 Např. ústřední topení v domě Prohlédni si obrázek a vysvětli princip.

9 Proudění vzduchu Zahřátý vzduch stoupá z pevniny vzhůru, na jeho místo proudí chladnější vzduch od vody – vane vítr od moře moře pevnina

10 Proudění vzduchu Pevnina v noci chladne snadněji než moře, zahřátý vzduch stoupá nad moře, na jeho místo proudí chladný vzduch z pevniny – vane vítr z pevniny moře pevnina

11 Závěr : V kapalinách a plynech stoupá teplejší část kapaliny ( plynu ) vzhůru a chladnější klesá dolů. Dochází k samovolnému promíchávání kapaliny ( plynu ) a k přenosu tepla.

12 Tepelné záření vysílá každé rozžhavené těleso ( např.Slunce, žárovka ) Slunce vysílá - světlo - vnímáme okem, c = m/s - tepelné záření – vnímáme tepelnými čidly v pokožce

13 Těleso pohltí nejvíc tepelného záření, když : - je černé ( tmavé ) - má matný povrch - je blízko zdroje

14 Využití slunečního záření - sluneční kolektory ( ohřev vody pro bazény, domácnosti, apod. )

15 OPAKOVÁNÍ U kterých látek nastane tepelná výměna prouděním ? Uveď příklady využití. Co je to tepelné záření ? Jaké záření vysílá Slunce ? Uveď příklady využití tepelného záření Slunce.

16 Hodnocení vyučovací hodiny V této vyučovací hodině jsou obsaženy pokusy, výklad učiva, práce s dataprojektorem i s učebnicí. Hodina je dost náročná na časovou koordinaci vzhledem k pokusům. Klady Zápory

17 Poznámky k prezentaci Použití dataprojektoru určitě usnadní práci, např. při výuce v paralelních třídách. Učitel se musí naučit synchronizovat výklad učiva, pokusy a použití dataprojektoru tak, aby prezentace nepůsobila při výuce rušivě. Příliš mnoho efektů a barev působí v prezentaci spíše rušivě a zbytečně odvádí pozornost, zvlášť u mladších dětí. Je lepší si připravit jako prezentace spíše bloky učiva nebo celé tematické celky učiva a pak použít část – podle potřeb dané třídy. Tato prezentace je postavena tak, aby si žáci zapisovali učivo v průběhu výkladu. Je dobré použít laserové ukazovátko. Je třeba pracovat i s učebnicí.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google