Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací :

3 Vzdělávací obor : Matematika Třída : 7.B Vyučující : Mgr. Lenka Golová Datum : Téma vyučovací hodiny : „ Odčítání zlomků „ „ Odčítání zlomků „ Vybavení učebny : Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací HERMAN, J. a KOL. AUTORŮ. Matematika-racionální čísla, procenta. Brno: Prometheus, ISBN HERMAN, J. a KOL. AUTORŮ. Matematika-racionální čísla, procenta. Brno: Prometheus, ISBN COUFALOVÁ, J. a KOL. AUTORŮ. Matematika pro 7.ročník ZŠ. Praha: Fortuna, ISBN COUFALOVÁ, J. a KOL. AUTORŮ. Matematika pro 7.ročník ZŠ. Praha: Fortuna, ISBN

5 ZLOMKY Odčítání

6 Písemný test (sečti zlomky a výsledek upravte do základního tvaru, popř. až na smíšené číslo) skupina A skupina A skupina B

7 Odčítání zlomků se stejným jmenovatelem Načrtni si tři stejné koláče a každý z nich rozděl na 5 stejných Načrtni si tři stejné koláče a každý z nich rozděl na 5 stejných dílů. V prvním koláče vybarvi jeho, ve druhém a ve dílů. V prvním koláče vybarvi jeho, ve druhém a ve třetí. třetí. Kolik pětin je vybarveno ve třetím koláči. Kolik pětin je vybarveno ve třetím koláči.

8 Výsledný obrázek

9 Odčítání zlomků se stejnými jmenovateli Zlomky se stejnými jmenovateli odčítáme tak, že odečteme jejich čitatele a jmenovatele opíšeme. Je-li třeba, upravíme výsledek do základního tvaru.

10 Cvičení Které číslo patří na místo otazníku? a) b) c) Výsledky : základní tvar

11 Odčítání zlomků s různými jmenovateli Převedeme je na společného jmenovatele. Převedeme je na společného jmenovatele. Takto upravené zlomky se stejnými jmenovateli odečteme. Takto upravené zlomky se stejnými jmenovateli odečteme. Pokud to jde, upravíme výsledek do základního tvaru. Pokud to jde, upravíme výsledek do základního tvaru.

12 Odčítání zlomků s různými jmenovateli ( výhodnější je zápis na společnou zlomkovou čáru) Hledáme nejmenší společný násobek čísel 2 a 8, a to je číslo 8. Hledáme nejmenší společný násobek čísel 2 a 8, a to je číslo 8. Pokud to jde, upravíme výsledek do základního tvaru. Pokud to jde, upravíme výsledek do základního tvaru.

13 Společné procvičování (vytvoř si tuto tabulku a vynechaná místa dopočítej) Odkaz Odkaz Odkaz abc a - c c + a - b

14 Hodnocení vyučovací hodiny Názornost. Názornost. Atraktivnost výuky. Atraktivnost výuky. Usnadnění zápisu učiva pro učitele i žáky (počítačový text je přehlednější než ručně psaný zápis na tabuli). Usnadnění zápisu učiva pro učitele i žáky (počítačový text je přehlednější než ručně psaný zápis na tabuli). Urychlení práce ( odpadají nákresy na tabuli). Urychlení práce ( odpadají nákresy na tabuli). Klady Zápory Klady Zápory

15 Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Prezentaci je vhodné oživit efekty (atraktivnost). Prezentaci je vhodné oživit efekty (atraktivnost). Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu. Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř."

Podobné prezentace


Reklamy Google