Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – dělitelnost přirozených čísel 2 VY_42_INOVACE_02 Sada 4 Základní škola.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – dělitelnost přirozených čísel 2 VY_42_INOVACE_02 Sada 4 Základní škola."— Transkript prezentace:

1 Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – dělitelnost přirozených čísel 2 VY_42_INOVACE_02 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/

2 Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: společný nácvik spočítání slovní úlohy v rámci opakování, využití získaných znalostí o rozkladu přirozených čísel na součin prvočísel a výběru prvočísel pro stanovení nejmenšího společného násobku Forma výuky: výklad učitele Pomůcky: počítač, dataprojektor, sešity Učivo: opakování učiva 6. ročníku - dělitelnost přirozených čísel Metodický postup: 3. Snímek - pozorné přečtení slovního zadání 4. Snímek – navedení dětí ke správné analýze příkladu (nejmenší společný násobek), 5. Snímek - rozdělení příkladu na dvě části (1. a 2. krok) 6. Snímek – žáci se pokusí o samostatné řešení ve dvojicích do sešitu, pak společná kontrola řešení první části příkladu podle tabule na kliknutí myši 7. Snímek – vedeme žáky k řešení 2. části, žáci se pokusí o samostatné řešení ve dvojicích do sešitu 8. Snímek - kontrola řešení 2. části příkladu podle tabule Společné shrnutí

3 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Z autobusového nádraží vyjíždějí v 6:00 tři linky městské autobusové dopravy. Linka číslo 1 se vrací na autobusové nádraží vždy po 24 minutách, linka č. 2 po 36 minutách a linka č. 3 po 54 minutách. V kolik hodin se na autobusovém nádraží potkají všechny tři autobusy najednou? Kolik okruhů objedou jednotlivé autobusy?

4 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Linka č. 1 Linka č. 2 Linka č. 3 ? 24 minut 36 minut 54 minut

5 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Krok - vypočítáme za kolik minut se setkají znovu všechny tři autobusy Hledáme stejné číslo dělitelné zároveň 24, 36 a 54. Hledáme nejmenší společný násobek!

6 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Zapiš do sešitu a vypočítej: Rozlož na součin prvočísel a urči nejmenší společný násobek těchto čísel: 36 = 54 = n(24; 36; 54)= = =

7 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Krok - vypočítáme v kolik hodin se autobusy setkají 216 minut = 3 hodiny 36 minut Autobusy se setkají v 9:36. Poprvé to bylo v 6:00. Připočítáme 216 minut … (převeď na hodiny a minuty)

8 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Linka č. 1 objela 9 okruhů, linka č. 2 stihla za stejnou dobu 6 okruhů a linka č. 3 ujela 4 okruhy. Linka č. 1 Linka č. 2 Linka č : 24 = : 36 = : 54 = 4

9 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Citace:


Stáhnout ppt "Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – dělitelnost přirozených čísel 2 VY_42_INOVACE_02 Sada 4 Základní škola."

Podobné prezentace


Reklamy Google