Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001:2001 - člen ESOMAR www.scac.cz Praha 19. srpna 2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001:2001 - člen ESOMAR www.scac.cz Praha 19. srpna 2011."— Transkript prezentace:

1 SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011 Bleskový výzkum SC&C pro Českou televizi Kontroverzní ocenění bratří Mašínů

2 SC & C – Marketing & Social Research 2 Metodologie  Cíle výzkumu:Výzkum veřejného mínění zaměřený na kontroverzní ocenění bratří Mašínů.   Datum sběru: 18. –  Počet respondentů: 675  Metoda výzkumu: standardizované osobní rozhovory (face-to-face) provedené školenými tazateli agentury SC&C  Cílová skupina: občané České republiky, starší 18 let (kvótní výběr podle pohlaví, věku, vzdělání respondenta a podle velikosti obce v rámci krajů)  Zpracování dat:dotazníky byly podrobeny logické kontrole a data byla analyzována prostřednictvím statistického softwaru SPSS.

3 SC & C – Marketing & Social Research 3 Dotazník M1) Činnost skupiny bratří Mašínů v letech 1951 až 1953 vnímáte: 1.jako hrdinský odboj proti komunistické moci 2.jako neospravedlnitelný kriminální čin/činy 3.nemám na to jednoznačný názor, doba byla složitá/neznám případ do detailů 4.nevím, kdo byli bratři Mašínové (filtr) M2) Ctirad Mašín bude in memoriam oceněn Zlatou lípou, nejvyšším vyznamenáním resortu obrany. Podle Vás: 1.je to v pořádku, ocenění je odpovídající 2.měl by dostat vyšší ocenění, např. státní 3.jejich činy si žádné ocenění nezaslouží 4.nejen, že nezaslouží ocenění, měli by být souzeni M3) Na pohřeb do USA pojede jako zástupce české vlády ministr obrany Alexandr Vondra. Podle Vás: 1.je to odpovídající 2.měla by jet širší reprezentace, vedená premiérem 3.měla by jet širší reprezentace, vedená prezidentem 4.z oficiálních představitelů ČR by se neměl účastnit žádný

4 SC & C – Marketing & Social Research 4 Výběrový soubor Pohlaví Obyvatelé ČR starší 18 let Muži49% Ženy51% Věk Obyvatelé ČR starší 18 let 18 – 29 let19% 30 – 44 let30% 44 – 59 let22% 60 a více let29% Vzdělání Obyvatelé ČR starší 18 let Základní/vyučen(a)44% SŠ s maturitou / VŠ56%

5 SC & C – Marketing & Social Research 5 Základní zjištění  Více než 40 % populace nemá jednoznačný názor na hodnocení bratří Mašínů. Za hrdiny je považuje pouze 15% veřejnosti.  Téměř dvě třetiny populace, která zná alespoň trochu bratry Mašínovi, si myslí, že si žádné ocenění nezaslouží. A z toho plyne, že polovina populace se domnívá, že pohřbu v USA se nemá účastnit žádná česká delegace.

6 SC & C – Marketing & Social Research 6 Vnímání činnosti bratří Mašínů Více než 40 % populace nemá jednoznačný názor na hodnocení bratří Mašínů. Co může být důvodem? Určitě 60 let, které nás dělí od událostí, dále neznalost objektivních detailů celé kauzy. Téměř každý šestý občan neví o Mašínech vůbec nic, zhruba polovina těchto lidí spadá do nejmladší věkové skupiny (18 až 29 let), častěji to bývají také ženy. Lze říci, že muži v této záležitosti mají více jasno a to jak v pozitivním tak negativním slova smyslu. A ještě je zajímavá skupina vysokoškolsky vzdělaných lidí, která má vyrovnaný názor hrdina – kriminálník a nejméně často bývá bez názoru. Pokud nás zajímá vliv stranických preferencí, můžeme vysledovat následující: zatímco sympatizanti levicových stran (ČSSD, KSČM) významně častěji kvalifikují činy Mašínů jako kriminální a jen v minimu případů je vnímají jako hrdiny, tak pravice se častěji kloní k nejednoznačnému názoru, hrdinství je deklarováno zhruba ve 20 % případů. 6

7 SC & C – Marketing & Social Research 7 Názor na ocenění Ctirada Mašína Téměř dvě třetiny populace, která zná alespoň trochu bratry Mašínovi, si myslí, že si žádné ocenění nezaslouží. Čím starší bude respondent, tím více se bude klonit k názoru nejen, že si nezaslouží ocenění, ale spíše by měli být souzeni. Z pohledu stranických preferencí, je ocenění považováno za odpovídající významně často v případě sympatizantů ODS a TOP09. Ale také v případě těchto dvou stran najdeme polovinu jejich příznivců, kteří jsou proti jakémukoliv ocenění Mašínů. U levicových stran je to výrazná většina, která odmítá oceňovat jejich činy. 7  POUZE LIDÉ, KTEŘÍ VĚDÍ, KDO JSOU BRATŘI MAŠÍNOVÉ (N = 557) TJ. 83% VŠECH RESPONDENTŮ

8 SC & C – Marketing & Social Research 8 Delegace Alexandra Vondry do USA Polovina populace se domnívá, že pohřbu v USA se nemá účastnit žádná česká delegace. Zbývající polovina delegaci akceptuje a to nejčastěji v současné podobě tj. že jako zástupce jede ministr obrany. Názor na účast na pohřbu je velmi silně spojen s obecným názorem na bratry Mašíny a možnost jejich ocenění. Lidé, kteří si přejí spíše jejich soud, si nepřejí žádnou delegaci, naopak když považují za odpovídající jejich ocenění, často považují za odpovídající cestu ministra Vondry. Častěji jsou proti vyslání delegace sympatizanti levicových stran, naopak stoupenci ODS a TOP09 vidí současnou podobu reprezentace jako odpovídající. 8  POUZE LIDÉ, KTEŘÍ VĚDÍ, KDO JSOU BRATŘI MAŠÍNOVÉ (N = 557) TJ. 83% VŠECH RESPONDENTŮ


Stáhnout ppt "SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001:2001 - člen ESOMAR www.scac.cz Praha 19. srpna 2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google