Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001:2001 - člen ESOMAR www.scac.cz Praha 19. srpna 2011.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001:2001 - člen ESOMAR www.scac.cz Praha 19. srpna 2011."— Transkript prezentace:

1 SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001: člen ESOMAR Praha 19. srpna 2011 Bleskový výzkum SC&C pro Českou televizi Kauza Bátora

2 SC & C – Marketing & Social Research 2 Metodologie  Cíle výzkumu:Výzkum veřejného mínění zaměřený na aktuální kauzu výroku Ladislava Bátory.  Datum sběru: 18. –  Počet respondentů: 675  Metoda výzkumu: standardizované osobní rozhovory (face-to-face) provedené školenými tazateli agentury SC&C  Cílová skupina: občané České republiky, starší 18 let (kvótní výběr podle pohlaví, věku, vzdělání respondenta a podle velikosti obce v rámci krajů)  Zpracování dat:dotazníky byly podrobeny logické kontrole a data byla analyzována prostřednictvím statistického softwaru SPSS.

3 SC & C – Marketing & Social Research 3 Dotazník B1) Sledujete události kolem Ladislava Bátory (vysokého úředníka ministerstva školství)? 1.ne, vůbec nic o tom nevím, ani ho neznám 2.sleduji to, ale jen velmi zběžně 3.sleduji to pozorně B2) Výrok Ladislavy Bátory na adresu ministra zahraničí: 1.je v souladu se svobodou slova, vyjádřil svůj názor – může ve své funkci zůstat 2.je neuctivý a neslučuje se s dobrými mravy – měl by ze své funkce odejít nebo být odvolán 3.nevím, neznám ho B3) TOP09 ve středu opustila jednání vlády, dokud bude ve funkci Ladislav Bátora nebo ministr školství Josef Dobeš. Tento krok TOP09 považujete: 1.za podporu ministra Schwarzenberga, kterého Bátora urazil 2.za zbytečně vyhrocené gesto B4) Ministr školství Dobeš se za slova svého podřízeného Bátory omluvil ministru Karlu Schwarzenbergovi pomocí SMS. Považujete to za: 1.dostatečné řešení 2.omluva měla být osobní nebo alespoň telefonická 3.neměl se omlouvat ministr, ale úředník Bátora 4.ministr se neměl omlouvat, není za co B5) Premiér Nečas řekl, že urážka je buranstvím, řešení nechal na ministru školství Dobešovi, protože Bátora je jeho podřízený. Je to podle Vás: 1.dostatečné řešení 2.premiér měl situaci rovnou řešit odvoláním ministra školství Dobeše 3.premiér měl situaci rovnou řešit odvoláním ministrů TOP09, kteří odešli z jednání vlády 4.neměl se tou věcí vůbec zabývat

4 SC & C – Marketing & Social Research 4 Výběrový soubor Pohlaví Obyvatelé ČR starší 18 let Muži49% Ženy51% Věk Obyvatelé ČR starší 18 let 18 – 29 let19% 30 – 44 let30% 44 – 59 let22% 60 a více let29% Vzdělání Obyvatelé ČR starší 18 let Základní/vyučen(a)44% SŠ s maturitou / VŠ56%

5 SC & C – Marketing & Social Research 5 Základní zjištění  37 % osob přiznává, že Ladislava Bátoru ani celý jeho případ vůbec nezná.  Téměř polovina dotázaných si myslí, že výrok je neuctivý a pan Bátora by měl opustit řady MŠMT.  Většina populace považuje odchod TOP09 z jednání vlády za „zbytečně vyhrocené gesto“.  Téměř polovina populace očekávala omluvu pana Bátory panu ministru zahraničí.

6 SC & C – Marketing & Social Research 6 Povědomí o kauze Ladislava Bátory Do jaké míry je vlastně celá kauza kolem Ladislava Bátory zásadní pro českou veřejnost? Prázdniny se blíží ke konci a lidé vnímají tuto záležitost spíše zběžně. Navíc 37 % osob přiznává, že Ladislava Bátoru ani celý jeho případ vůbec nezná. Méně často se o celou věc zajímají ženy, je to obecně případ všech politických kauz. Zájem roste s vyšším věkem a také vzděláním a také to obecně souvisí s vyšší mírou zájmu o veřejné dění nebo o politiku (nebo přinejmenším deklaraci tohoto zájmu). Nejméně tuto záležitost sledují sympatizanti ČSSD, nicméně stranické preference nejsou dominantním vlivem stejně jako sociodemografické faktory.

7 SC & C – Marketing & Social Research 7 Hodnocení výroku Ladislava Bátory Téměř polovina dotázaných si myslí, že výrok je neuctivý a pan Bátora by měl opustit řady MŠMT. Pokud bychom vyloučili všechny osoby, které o výroku a celé situaci nic neví, tak by většina proti setrvání Bátory ve funkci byla ještě výraznější. Nejsou zde žádné zásadní rozdíly způsobené sociodemografickými charakteristikami s výjimkou nejmladší generace, která je více benevolentní, ale také výrazně častěji o celé věci nic neví. 7

8 SC & C – Marketing & Social Research 8 Názor na odchod TOP 09 z jednání vlády Jak vyplývá z předchozích odpovědí – lidé kauzu sledují zběžně a hodnotí výrok pana Bátory jako neuctivý. V případě „neuctivosti“ určitě dávají za pravdu TOP09, ALE většina populace považuje její odchod z jednání vlády za „zbytečně vyhrocené gesto“. Jediná skupina lidí, která logiku odchodu z vlády chápe, jsou právě sympatizanti TOP09.  POUZE LIDÉ, KTEŘÍ KAUZU TROCHU SLEDUJÍ A ZNAJÍ SITUACI (N=498) = 74% všech respondentů

9 SC & C – Marketing & Social Research 9 Názor na omluvu ministra Dobeše Kdo se měl komu omluvit? Téměř polovina populace čekala (dá se říci logicky) omluvu pana Bátory panu ministru zahraničí. Omluva pomocí SMS, i přes to, že ji poskytl ministr školství, není příliš odpovídající, lépe by vyzněla pravděpodobně osobní či telefonická forma. V této záležitosti nenajdeme žádné vlivy věku nebo vzdělání ani stranických preferencí.  POUZE LIDÉ, KTEŘÍ KAUZU TROCHU SLEDUJÍ A ZNAJÍ SITUACI (N=498) = 74% všech respondentů

10 SC & C – Marketing & Social Research 10 Názor na reakci premiéra Nečase Premiér Nečas se k celé věci vyjádřil a řešení předal ministru školství – je to řešení, se kterým lidé souhlasí? Veřejnost nemá úplně jednoznačný názor, třetina s takovým řešením souhlasí, druhá třetina vlastně nechápe roli premiéra v této kauze. Každý čtvrtý občan by věc řešil radikálněji – odvolal by ministra školství. K této formě řešení mají blíže lidé starší, je tam vidět i mírný příklon levice. Pokud lidé nesouhlasí s účastí premiéra v této záležitosti, tak si velmi často myslí, že TOP09 udělala opravdu velmi silné gesto. 10  POUZE LIDÉ, KTEŘÍ KAUZU TROCHU SLEDUJÍ A ZNAJÍ SITUACI (N=498) = 74% všech respondentů


Stáhnout ppt "SC & C – Marketing & Social Research 1 Marketingový a sociologický výzkum Držitel certifikátu ISO 9001:2001 - člen ESOMAR www.scac.cz Praha 19. srpna 2011."

Podobné prezentace


Reklamy Google