Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt CZ.1.07/1.1.38/01.0015 Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt CZ.1.07/1.1.38/01.0015 Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN."— Transkript prezentace:

1 Projekt CZ.1.07/1.1.38/01.0015 Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY

2 Modul M5 Inovace výuky odborných předmětů a odborného výcviku o moderní technologie s využitím ICT (Objednávkový systém a Recepturní systém) autor Mgr. Martina Šuráňová

3 Výukový materiál pro 2. ročník, Odborný výcvik

4  Elektronický a objednávkový systém určený pro restaurace  Zlepšuje a zrychluje komunikaci mezi číšníky a kuchaři

5  Umožňuje zadávání objednávek číšníky mobilně, pomocí kapesního počítače nebo dotykových displejů pomocí bezdrátové sítě WiFi  Číšník nemusí odcházet do kuchyně, ale objednávku zadává přímo od stolu hosta  Výstupy na tiskárny přímo v kuchyni, ve výčepu,…  Systém je napojen na sklad

6  v restauraci je umístěn centrální počítač, ve kterém jsou uchovávány veškeré informace  v kuchyni, za barem nebo ve výčepu jsou umístěny tiskárny, na kterých se tisknou objednávky  v restauraci je umístěna tiskárna, na které se tisknou účtenky

7 1. způsob využití WI-FI Číšníci jsou vybaveni kapesními počítači Server

8 2. Způsob využití Číšníci obsluhují systém pomocí dotykových monitorů, které jsou vhodně rozmístěny v restauraci Server

9 3. Způsob využití Server WI-FI Kombinovaná varianta. Je vhodná pro obsluhování ve venkovních prostorách u velkých provozoven, kde je velká vzdálenost mezi stoly pro hosty a místem pro předávání objednávek.

10 Elektronický systém SmartWaiter můžeme rozdělit do dvou základních částí: 1. Administrační část  jde o zadávání všech položek do systému  stará se o ni vedoucí provozu restaurace 2. Uživatelská část  Obsluha dotykového displeje nebo PDA  Používají obsluhující

11  zadávají se nabídkové lístky a receptury  tisknou se přehledy o důležitých ukazatelích  spravuje se přístup uživatelů  propojení systému se skladem

12 Položky z jídelního a nápojového lístku se zadávají v sekci „KATALOG“ V levé části obrazovky je zobrazeno 6 hlavních kategorií, které nelze přejmenovat ani smazat 1. Předkrmy 2. Hlavní jídla 3. Pití 4. Přílohy 5. Studené 6. Úpravy

13 Ke všem kategoriím je možno přidat libovolný počet podkategorií např. Kategorie – Předkrmy Podkategorie – studené předkrmy polévky teplé předkrmy Do každé podkategorie můžeme vložit libovolné množství položek. Ty se zobrazují v pravé části obrazovky

14

15 Po vybrání kategorie a podkategorie v levé části obrazovky zmáčkněte klávese F1 nebo klikněte na tlačítko Nová položka. Na obrazovce se objeví okno, do kterého vepište: Název nové položky např. „Staročeská kulajda“ Popis brambory, kopr, houby, vejce, smetana Cena s nebo bez DPH Nastavení ingrediencí receptura Uložit je důležité☺

16 V této části se vytváří a upravují pravidla pro přístup do systému (vedoucí provozu, číšníci). Každý uživatel systému se přihlašuje pod svým jménem a heslem. Jsou mu přiřazeny tiskárny a jeho činnost v systému je monitorována

17 V levé části obrazovky je seznam uživatelů, v pravé jsou zobrazeny informace o něm. Pravým tlačítkem myši klikněte v seznamu uživatelů a zvolte Přidat uživatele Vepiš jeho jméno a přiřaď mu přihlašovací jméno a heslo (celé číslo), kterým se bude přihlašovat do systému pomocí dotykového displeje nebo PDA

18 V této sekci evidujeme všechny položky, které přijímáme do skladu U jednotlivých položek evidujeme  Název  Jednotka – kg, l, ks  Cena za jednotku  Skupina, do které položka patří – zjednodušuje vyhledávání Systém zpracuje inventuru položek na skladě, ta je podkladem ke kontrole skutečných zásob na skladě

19

20  Přehledy prodejů  Přehledy tržeb  Přehledy storen

21 Uživatelská příručka k objednávkovému systému Smart Waiter


Stáhnout ppt "Projekt CZ.1.07/1.1.38/01.0015 Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku uměleckých řemesel a oborů gastro TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN."

Podobné prezentace


Reklamy Google