Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

13.12.20141 Práce SOČ trochu jinak aneb Prezentace není legrace Seminář pro pedagogy a autory prací Plzeň, 3. 11. 2010.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "13.12.20141 Práce SOČ trochu jinak aneb Prezentace není legrace Seminář pro pedagogy a autory prací Plzeň, 3. 11. 2010."— Transkript prezentace:

1 Práce SOČ trochu jinak aneb Prezentace není legrace Seminář pro pedagogy a autory prací Plzeň,

2 Úvod  Struktura bloku:  Anotace  Práce s prameny  Nejčastější metody výzkumu  Formální náležitosti práce SOČ  Obhajoba SOČ  SOČ a porota  Cvičení na konec

3 Anotace  podstata = stručné seznámení s prací  neosobní vyjádření  typické vazby: je členěna, zabývá se, ukazuje…  stručně uvést hypotézu  jasné shrnutí výsledků  odkaz na literaturu  doporučená i anglická verze

4 Práce s prameny  přesná citace odpovídající normám  umístění citace jednotné  přehlednost údajů  vždy plné údaje  raději nezkracovat slova v údajích o citované publikaci  uvádět základní dokument  odkazy: pořadovým číslem(pod čarou) průběžné řazení a číslování (za textem)

5 Příklady citace  „Učební prostředí je vytvářeno všemi fyzikálně-senzorickými elementy, jako je osvětlení, barva, zvuk, prostor, nábytek aj., které charakterizují místo v němž se má žák učit.“ (Mcvey, 1985, s.295)  „…týdenní součet povinných vyučovacích hodin, který má na 1. stupni rozpětí 112 – 115 hodin, přičemž za optimum je považováno 114 hodin;“ (B. ŠumskýVzdělávání podle pravidel, Učitelské noviny, 1996, č.19, s. 8)

6 Příklady seznamu odborné literatury  Quintilianus, Marcus Fabius Základy rétoriky. Praha, Odeon 1985  Lašek,J. Komunikační klima ve středoškolské třídě. Pedagogika,44, 1994, č. 2, s. 155 – 162  CONSERline: newsletter of the CONSER Program online. Washington (D.C.)“Library of Congress, Seriál record Division, cit Dostupný z: lcweb.loc.gov/acq/conser/consrlin.html. ISSN X.

7 Nejčastější metody výzkumu Rozhovor Dotazník Anketa Analýza textu

8 Dotazník Úvod věk pohlaví bydliště vzdělání Stručná informace o dotazníkovém šetření  Vlastní otázky (jádro dotazníku )  Otevřené – vlastní formulace respondenta  Uzavřené (výběrové) – nabídka odpovědí  Polootevřené – výběr doplněn o vlastní názor  Poděkování

9 Otázky otevřené Proč, podle Vašeho názoru, v současné době stoupá počet dívek mezi kuřáky? Popište, jak nejčastěji trávíte víkend. Čím se liší, podle Vašeho názoru, způsob života dnešních –náctiletých od života – náctiletých před 15 lety?  Vymezit prostor pro odpověď (řádky)

10 Uzavřené (výběrové) otázky Nabízíme výběr Proč, podle Vašeho názoru, v současné době stoupá počet dívek mezi kuřáky? A) chtějí se vyrovnat chlapcům B) chtějí být dospělé C) chtějí být zajímavé D) chtějí „zapadnout“ do prostředí

11 Polootevřené otázky  Nejčastějším způsobem trávení volného času dnešní mládeže je:  A) hra na pc  B) sport  C) tanec  D) nicnedělání  E) jiný způsob - doplňte  Kombinace otevřených a výběrových

12 anketa  Jednodušší než dotazník  Typ odpovědí ano- ne – nevím  Výhoda – rychlé vyhodnocení  Nevýhoda - povrchnost

13 Obhajoba SOČ  Příprava  Celá trvá maximálně 20 minut  Rozmyslet si vlastní vystoupení  Nezapomeňte na praktické využití  Vše si předem vyzkoušejte – i techniku  Myslete i na vlastní slabiny

14 Samotná obhajoba  Důležitý je vzhled  Postavení  Pomalý a klidný začátek  Klidné ruce  Vstřícná gesta  Představte sebe i školu  Věty nezačínejte „že, takže, tak, vlastně“  Mluvte nahlas  Vše si předem zkontrolujte

15 Trocha cvičení  K. Biebl „Škála“ Tyčinky v tichých i bílých liliích Ve světle zeleném světle zeleně Lolo Lolo Tma padá na jantar jak zlatá harfa v barvách sálá Žluť smutku purpur strun Jdou loukou tmou

16 A další K. Biebl „Akord“ Spící myrty s mírnými lístky i mírnými stíny spala stará zahrada jas jasan v snách rybíz vybízí rty Filipíny a tráva vstávala zrána na hradbách

17 Jazykolamy Elen se vesele veze s jelenem přes celé meze. Prorok Krok, rok co rok, prorokoval dobrý rok. Mezi domama má má máma malou zahrádku. Pan Kaplan v kapli plakal. Strýc Šusta suší švestky v Sušici. Šašek šeptem plaší myši, šašek šeptá víc než tuší

18 Slovo na závěr  Věřte si.  Dokážete to.  Porota není Váš nepřítel.  Každý začátek je těžký, ale hezký.  DRŽÍM PALCE A TĚŠÍM SE V KVĚTNU V PLZNI NA VIDĚNOU.

19 Děkuji za pozornost. PhDr. Jana Kutná


Stáhnout ppt "13.12.20141 Práce SOČ trochu jinak aneb Prezentace není legrace Seminář pro pedagogy a autory prací Plzeň, 3. 11. 2010."

Podobné prezentace


Reklamy Google