Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Statistika trochu jinak David Prokop k výročí „Poradny“ v Rakovníku.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Statistika trochu jinak David Prokop k výročí „Poradny“ v Rakovníku."— Transkript prezentace:

1 Statistika trochu jinak David Prokop k výročí „Poradny“ v Rakovníku

2  Získat zpětnou vazbu od bývalých nebo i současných klientů „Poradny“  Uvádím neformální možná vágní název „Poradna“, úmyslně neboť jde o retrospektivní pojetí a posledních 30 let se naše instituce nazývala všelijak Původní záměr

3  Paradoxně aktuální název slovo „Poradna“ neobsahuje. Pouze příbuzné poradenství (Centrum psychologicko-sociálního poradenství Středočeského kraje)  Pokud se ale klienta zeptáte, kam že to vlastně chodí, patrně Vám odpoví, že do „Poradny“  Proto jsem se rozhodl pro potřeby mého příspěvku uvažovat postaru jako o poradně. Původní záměr

4  Ale „Poradna“ nejenom, že se jmenovala všelijak, ona se i zabývala všelisčím, což bylo patrně zapříčiněno společensko-politickou situací a poptávkou vycházející z aktuálních problémů poplatných době Původní záměr

5  Služby nabízené poradnou chronologicky  Manželské a předmanželské poradenství (jako reakce na zvyšující se počet rozvodů)  Besedy se snoubenci, edukace manželských technik  Diskotékové hovory o problémech dospívající mládeže Původní záměr

6  Po revoluci se začalo myslet „tržně“ a objevily se moderní zaměření  Kosmetické poradenství  Masáže  Odtučňovací kůra prostřednictvím hypnózy  Relaxace a autogenní tréning  (přežila jen Relaxace a autogenní tréning) Původní záměr

7  Naštěstí trh se doopravdy chová „tržně“ a lidé začaly psychology zásobovat problémy jim určenými – osamělost, nezaměstnanost, workoholismus, závislosti, deprese (individuum se dostává do popředí zájmu)  Cílovou skupinou poradny se stává „Každý, kdo se ocitl v krizi“, čemuž je tak dodnes, i přes další změny názvu Původní záměr

8  Nesmíme zapomenout na Intervenční centrum, které fungovalo pod křídly poradny 4roky, než se osamostatnilo  A konečně nejčerstvějším rozšíření našich služeb je „Kurz žadatelů o pěstounskou péči, který probíhá dodnes“ Původní záměr

9  Nyní se konečně dostávám k původnímu záměru  Naší (později se ukázalo, že naivní) představou bylo získat zpětnou vazbu od pamětníků co nejširšího spektra služeb, které poradna kdy poskytovala  Za tímto účelem jsme do místního tisku nechali vytisknout zprávu o blížícím se výročí poradny s výzvou bývalým klientům poradny Původní záměr

10  Absolvovali jste někdy konzultace v naší poradně ? Co Vám to přineslo ? Ovlivnilo to nějak Váš život ?  Absolvovali jste archaické Besedy se snoubenci a novomanželi ? Jste ještě spolu ? Nebo je již Váš tehdejší partner bůh ví kde ? Jaké je Vaše manželství ? Původní záměr

11  Účastnil se někdo Diskotékových hovorů o lásce, drogách nebo o čemkoliv-jiném ? Jak na Vás hovory zapůsobily ? Mělo to pro Vás nějaký smysl ?  A co odtučňovací kůra hypnózou ? Nastartovala Vás ke zdravějšímu životu ? Jak jste spokojeni se svou aktuální váhou ? Původní záměr

12  Navštívili jste Intervenční Centrum ? Pomohlo Vám ?  Jste absolventi kurzu Náhradní rodinné péče ? Jak se má dítě ve vaší pěstounské péči ? Jak se Vám žije ve zvětšené rodině ? A co vaše vlastní děti ? Původní záměr

13  Klienti měli možnost poslat svůj příspěvek anonymně do emailové schránky, webového odpovědního boxu, nebo poštou.  Počet odpovědí, které dorazily byl ???? Původní záměr

14 0

15  Když nám začalo téci do bot, přišla naše paní ředitelka s geniální myšlenkou nějak využít „Hodnotící dotazníky“ od klientů, které distribuujeme již 10let a materiálu by mělo být dostatek  Nápad se mi zalíbil. Vždyť co má víc vypovídající hodnotu než empirická data….nakonec to snad dopadne dobře Náhradní řešení

16  Mé nadšení bylo ale zchlazeno téměř okamžitě po zjištění, že statistické výstupy z dotazníků jsou uváděny v každoročních výročních zprávách a s ničím ohromujícím asi nepřijdu  Myšlenka se mi přestávala zdát tak geniální  Jedinou možností se jevilo využít psaných poznámek klientů u některých otázek jako kvalitativních dat Náhradní řešení

17  Při listování prvním rokem dotazníků jsem začal propadat depresi neboť 80% klientů pouze křížkuje či zaškrtává odpovědi a dalších 10% procent uvádí holé či jednoslovné odpovědi typu „dobře, špatně, vynikající, byl jsem spokojen, byla jsem nespokojena“ Náhradní řešení

18  Zbývalo posledních 10% dotazníků, kde převažují klišé typu:  Našel jsme zde porozumění  Našla jsme zde empatii  Laskavý přístup  Profesionalitu  Dostavilo se zoufalství. To se nedá použít Náhradní řešení

19  Naštěstí se potvrdila moje domněnka, že v takové hromadě dotazníků se musí najít stopy někoho kreativního se smyslem pro humor. (byla to ale setsakra mravenčí práce)  Výroky ze zbytku dotazníků, které by se daly vyvažovat zlatem jsem roztřídil do pěti skupin Náhradní řešení

20  Sebepoznání  Poznání toho druhého  Vyjádření spokojenosti se službou  Vyjádření nespokojenosti se službou  Hodnocení prostředí poradny Náhradní řešení

21  Výroky přiřazené ke skupinám si můžete přečíst (pravděpodobně jste je již četli) na tabulích okolo nás  Zde jen pár ochutnávek, pro ty kteří je ještě nečetli Náhradní řešení

22  „Prospěšnost terapie tkví zřejmě v povídání si o dané záležitosti“  „Vše v pořádku, občas jen vyrušovala manželka“  „Co nám chybělo ? Odhalení jádra pudla !!“  „Moc se mi líbilo, jak se ke mně dobře chovali“ Náhradní řešení

23  Z hodnotících dotazníků ani vlastní zkušenosti nemohu hodnotit celých 30let působnosti poradny, ale zdá se, že významné množství lidí hodnotí zkušenost s námi jako pozitivní, což mě těší a jsem rád, že mohu být součástí zdejší „Poradny“ Závěr


Stáhnout ppt "Statistika trochu jinak David Prokop k výročí „Poradny“ v Rakovníku."

Podobné prezentace


Reklamy Google