Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Statistika trochu jinak David Prokop k výročí „Poradny“ v Rakovníku
2
Získat zpětnou vazbu od bývalých nebo i současných klientů „Poradny“ Uvádím neformální možná vágní název „Poradna“, úmyslně neboť jde o retrospektivní pojetí a posledních 30 let se naše instituce nazývala všelijak Původní záměr
3
Paradoxně aktuální název slovo „Poradna“ neobsahuje. Pouze příbuzné poradenství (Centrum psychologicko-sociálního poradenství Středočeského kraje) Pokud se ale klienta zeptáte, kam že to vlastně chodí, patrně Vám odpoví, že do „Poradny“ Proto jsem se rozhodl pro potřeby mého příspěvku uvažovat postaru jako o poradně. Původní záměr
4
Ale „Poradna“ nejenom, že se jmenovala všelijak, ona se i zabývala všelisčím, což bylo patrně zapříčiněno společensko-politickou situací a poptávkou vycházející z aktuálních problémů poplatných době Původní záměr
5
Služby nabízené poradnou chronologicky Manželské a předmanželské poradenství (jako reakce na zvyšující se počet rozvodů) Besedy se snoubenci, edukace manželských technik Diskotékové hovory o problémech dospívající mládeže Původní záměr
6
Po revoluci se začalo myslet „tržně“ a objevily se moderní zaměření Kosmetické poradenství Masáže Odtučňovací kůra prostřednictvím hypnózy Relaxace a autogenní tréning (přežila jen Relaxace a autogenní tréning) Původní záměr
7
Naštěstí trh se doopravdy chová „tržně“ a lidé začaly psychology zásobovat problémy jim určenými – osamělost, nezaměstnanost, workoholismus, závislosti, deprese (individuum se dostává do popředí zájmu) Cílovou skupinou poradny se stává „Každý, kdo se ocitl v krizi“, čemuž je tak dodnes, i přes další změny názvu Původní záměr
8
Nesmíme zapomenout na Intervenční centrum, které fungovalo pod křídly poradny 4roky, než se osamostatnilo A konečně nejčerstvějším rozšíření našich služeb je „Kurz žadatelů o pěstounskou péči, který probíhá dodnes“ Původní záměr
9
Nyní se konečně dostávám k původnímu záměru Naší (později se ukázalo, že naivní) představou bylo získat zpětnou vazbu od pamětníků co nejširšího spektra služeb, které poradna kdy poskytovala Za tímto účelem jsme do místního tisku nechali vytisknout zprávu o blížícím se výročí poradny s výzvou bývalým klientům poradny Původní záměr
10
Absolvovali jste někdy konzultace v naší poradně ? Co Vám to přineslo ? Ovlivnilo to nějak Váš život ? Absolvovali jste archaické Besedy se snoubenci a novomanželi ? Jste ještě spolu ? Nebo je již Váš tehdejší partner bůh ví kde ? Jaké je Vaše manželství ? Původní záměr
11
Účastnil se někdo Diskotékových hovorů o lásce, drogách nebo o čemkoliv-jiném ? Jak na Vás hovory zapůsobily ? Mělo to pro Vás nějaký smysl ? A co odtučňovací kůra hypnózou ? Nastartovala Vás ke zdravějšímu životu ? Jak jste spokojeni se svou aktuální váhou ? Původní záměr
12
Navštívili jste Intervenční Centrum ? Pomohlo Vám ? Jste absolventi kurzu Náhradní rodinné péče ? Jak se má dítě ve vaší pěstounské péči ? Jak se Vám žije ve zvětšené rodině ? A co vaše vlastní děti ? Původní záměr
13
Klienti měli možnost poslat svůj příspěvek anonymně do emailové schránky, webového odpovědního boxu, nebo poštou. Počet odpovědí, které dorazily byl ???? Původní záměr
14 0
15
Když nám začalo téci do bot, přišla naše paní ředitelka s geniální myšlenkou nějak využít „Hodnotící dotazníky“ od klientů, které distribuujeme již 10let a materiálu by mělo být dostatek Nápad se mi zalíbil. Vždyť co má víc vypovídající hodnotu než empirická data….nakonec to snad dopadne dobře Náhradní řešení
16
Mé nadšení bylo ale zchlazeno téměř okamžitě po zjištění, že statistické výstupy z dotazníků jsou uváděny v každoročních výročních zprávách a s ničím ohromujícím asi nepřijdu Myšlenka se mi přestávala zdát tak geniální Jedinou možností se jevilo využít psaných poznámek klientů u některých otázek jako kvalitativních dat Náhradní řešení
17
Při listování prvním rokem dotazníků jsem začal propadat depresi neboť 80% klientů pouze křížkuje či zaškrtává odpovědi a dalších 10% procent uvádí holé či jednoslovné odpovědi typu „dobře, špatně, vynikající, byl jsem spokojen, byla jsem nespokojena“ Náhradní řešení
18
Zbývalo posledních 10% dotazníků, kde převažují klišé typu: Našel jsme zde porozumění Našla jsme zde empatii Laskavý přístup Profesionalitu Dostavilo se zoufalství. To se nedá použít Náhradní řešení
19
Naštěstí se potvrdila moje domněnka, že v takové hromadě dotazníků se musí najít stopy někoho kreativního se smyslem pro humor. (byla to ale setsakra mravenčí práce) Výroky ze zbytku dotazníků, které by se daly vyvažovat zlatem jsem roztřídil do pěti skupin Náhradní řešení
20
Sebepoznání Poznání toho druhého Vyjádření spokojenosti se službou Vyjádření nespokojenosti se službou Hodnocení prostředí poradny Náhradní řešení
21
Výroky přiřazené ke skupinám si můžete přečíst (pravděpodobně jste je již četli) na tabulích okolo nás Zde jen pár ochutnávek, pro ty kteří je ještě nečetli Náhradní řešení
22
„Prospěšnost terapie tkví zřejmě v povídání si o dané záležitosti“ „Vše v pořádku, občas jen vyrušovala manželka“ „Co nám chybělo ? Odhalení jádra pudla !!“ „Moc se mi líbilo, jak se ke mně dobře chovali“ Náhradní řešení
23
Z hodnotících dotazníků ani vlastní zkušenosti nemohu hodnotit celých 30let působnosti poradny, ale zdá se, že významné množství lidí hodnotí zkušenost s námi jako pozitivní, což mě těší a jsem rád, že mohu být součástí zdejší „Poradny“ Závěr
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.