Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

12. 1. 2013 Seminář pro všeobecné letectví 1 Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz Ing. Jiří Valenta Ministerstvo dopravy Odbor civilního letectví.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "12. 1. 2013 Seminář pro všeobecné letectví 1 Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz Ing. Jiří Valenta Ministerstvo dopravy Odbor civilního letectví."— Transkript prezentace:

1 12. 1. 2013 Seminář pro všeobecné letectví 1 Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz Ing. Jiří Valenta Ministerstvo dopravy Odbor civilního letectví

2 12. 1. 2013Seminář pro všeobecné letectví2 Právní rámec  Nařízení komise (EU) č. 1079/2012 17.11.2012  Poslední fáze přechodu GND – FL 195  Nad FL 245 - 1999  Od FL 195 do FL 245 - 2005

3 12. 1. 2013Seminář pro všeobecné letectví3 Nařízení EU  Nařízení je pro ČR právně závazné a přímo vykonatelné  Nařízení řeší regulaci: - výrobkovou, průmysl – výroba technologie - kmitočtovou, administrativní řešení přechodu (ČTÚ, MD)

4 12. 1. 2013Seminář pro všeobecné letectví4 Technické důvody  Nárůst letového provozu  Nároky na kmitočtové příděly  Nasycení kmitočtového spektra  Pro ČR již není možno nalézt kmitočet s celoplošným/regionálním pokrytím od GND  Případné požadavky je nutno řešit cestou BPM  Žádosti letišť o jiný kmitočet v případě sdílených kmitočtů (122,4 MHz; 122,6 MHz)

5 12. 1. 2013Seminář pro všeobecné letectví5 Postup přechodu - 1  Podle nařízení EU v několika časových krocích  Zařízení uvedená do provozu nebo modernizovaná k 17. 11. 2013 a později musí komunikovat s šíří kanálu 25/8,33 kHz (letecká, letadlová stanice)  Do 31. 12. 2017 musí všechny letadlové stanice komunikovat s šíří kanálu 25/8,33 kHz

6 12. 1. 2013Seminář pro všeobecné letectví6 Postup přechodu - 2  Od 1. 1. 2018 nesmí být provozováno letadlo jehož letadlová stanice nepracuje s šíří kanálu 8,33 kHz  Celý přechod na šíři kanálu 8,33 kHz musí být uskutečněn do 31. 12. 2018 (týká se leteckých stanic – nestačí kmitočtové přeladění)  V rámci ČR tyto termíny budou administrativně řešeny formou vydání kmitočtového plánu vydaného MD  Diskuse a vydání během 1. pololetí 2013

7 12. 1. 2013Seminář pro všeobecné letectví7 Výjimky  Šíře kanálu 25 kHz zůstane * 121,5 MHz, tísňový kmitočet * 123,1 MHz, pátrání záchrana * kmitočty VDL (136,7 až 136,9 MHz) * kmitočty ACARS (131 MHz)  U kmitočtů s posunutou nosnou (offsetem)

8 12. 1. 2013Seminář pro všeobecné letectví8 Přechod mimo časový plán  Kmitočty OPC (131,4 – 132,0 MHz) mohou být převedeny dříve na základě rozhodnutí FMG a EANPG (V ČR hlášení pro dopravní rozhlas a další)  Kmitočty AS (121,55 – 122,0 MHz) mohou být převedeny dříve na základě rozhodnutí FMG a EANPG V ČR dopravní letiště a F AIR Benešov

9 12. 1. 2013Seminář pro všeobecné letectví9 Sousední státy  1. 1. 2014 lety IFR v prostorech třídy A, B, C výhradně s šíří kanálu 8,33 kHz v následujících státech: NěmeckoLucembursko IrskoMaďarsko FrancieNizozemsko ItálieRakousko Velká Británie

10 12. 1. 2013Seminář pro všeobecné letectví10 Postup v ČR  Dodržovat termíny  MD zpracuje kmitočtový plán - období změn 2016 – 3/2018 - prostorově od západu k východu - plán bude konzultován s uživateli  Výhody - zvýšení kapacity kmitočtového spektra - možnost vyřešení případů rušení

11 12. 1. 2013 Seminář pro všeobecné letectví 11 Děkuji za pozornost DotazyPřipomínkyNáměty Ing. Jiří Valenta Tel 225 131 216 Email jiri.valenta@mdcr.cz


Stáhnout ppt "12. 1. 2013 Seminář pro všeobecné letectví 1 Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz Ing. Jiří Valenta Ministerstvo dopravy Odbor civilního letectví."

Podobné prezentace


Reklamy Google