Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DNY 2008 Webová výpověď o geografické distribuci evropského lázeňského trhu Arnošt Wahla – Jan Tesarčík Vyšší odborná škola v Havířově.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DNY 2008 Webová výpověď o geografické distribuci evropského lázeňského trhu Arnošt Wahla – Jan Tesarčík Vyšší odborná škola v Havířově."— Transkript prezentace:

1 DNY 2008 Webová výpověď o geografické distribuci evropského lázeňského trhu Arnošt Wahla – Jan Tesarčík Vyšší odborná škola v Havířově

2  Evropský lázeňský trh  disponuje lázeňským potenciálem  - přírodními předpoklady  - doprovázané přírodními atraktivitami  - kvalifikovaným lékařským a zdravotním personálem  - lázeňskou infrastrukturou  - kvalifikovanými balneoterapeutickými a doprovodnými službami

3  disponuje 36 státy s lázeňskými středisky  disponuje asi 1 000 lázeňskými středisky a jejich potenciálem a kapacitami a kapacitami

4

5  I. kategorie 50 + středisek: Německo (313:18 mil), Španělsko (128:1.1), Německo (313:18 mil), Španělsko (128:1.1), Francie, (96:0.5), Francie, (96:0.5),  II. kategorie 25 + středisek Rakousko (81:…), Srbsko (40:0.7), Česko (34:0.3) Rakousko (81:…), Srbsko (40:0.7), Česko (34:0.3) Portugalsko (34:0.09), Maďarsko (32:0.4), Portugalsko (34:0.09), Maďarsko (32:0.4), Bulharsko (25:…) Slovensko (21:0.13), Bulharsko (25:…) Slovensko (21:0.13),  III.kategorie 15 + středisek Řecko (50:0.1), Finsko (21:…), Itálie (17:..), Řecko (50:0.1), Finsko (21:…), Itálie (17:..), Rumunsko (16:o), Velká Británie (12:… ) Rumunsko (16:o), Velká Británie (12:… ) V závorkách počet středisek a návštěvníků.

6  Lázeňský trh v ČR a sousedních státech Počet Lázní % hostůpřenocování ČR 34 7 0.35.7 SK 21 5 0.132.7 A 81 17 3.318.1 D 313 68 18.097.6 PL 14 3 463 100

7  Lázeňská střediska jsou lokalizována ve  městech a obcích  - v hlavních městech – Budapešť, Reykjavík  - ve městech s vyšší administrativní funkcí – Karlovy Vary, Teplice  - v ostatních městech - Luhačovice  - ve venkovských obcích – Ostrožská Nová Ves  Lázeňská střediska nabízejí: procedury, péči, služby  Lázeňská střediska mají podobu termálních, klimatických, mořských/přímořských a horských lázní

8  Každé lázeňské středisko je reprezentováno parametry  - geografickými – poloha, rozloha, nadmořská výška, klima, vegetace  - geomorfologickými - tvářností reliéfu  - hydrologicky – povodím, povrchovými a podzemními vodami  - sídelně – sídelní struktura  - komunikačně – komunikační dostupnost  - gravitačně – gravitační dosah (spádovost)

9  Každé lázeňské středisko je destinací CR  Má  - svoji strategii  - svůj marketing (marketingovou strategii)  - svoji image  - svoji „značku“  - svoji propagaci a prezentaci

10  Každé lázeňské středisko působí v konkurenčním prostředí. působí v konkurenčním prostředí.  Každé prosperující lázeňské středisko je ekonomickým přínosem pro obec/město a stát. je ekonomickým přínosem pro obec/město a stát.

11  Některá lázeňská střediska již ve svém názvu vypovídají o své lázeňské funkci:  ČR – lázně – Františkovy Lázně, Mariánské Lázně,  SK – teplice - Trenčianské Teplice, Turčianské Teplice  SLO – ťoplice - Moravske Ťoplice  PL – zdroj – Kudowa Zdroj, Krynica Zdroj  BL – banya – Banja  SR – banja –  D, A - Bad - Bad, Baden, Wiesbaden, Baden- Baden, Bad Gastein  F – bains – Evian- les Bains, Bride-les Bains  UK – spa, bath  I – terme – Abano Terme  H – fürdö – Török Fürdö, Szeleste Fürdö  R – baile –Baile Herculanum  P – caldas – Caldas do Rainho

12  Lázeňská střediska podle nadmořské výšky  - na pobřeží (mořská, přímořská) -Kolobrazeg (PL),Schveningen (NL), Sylt (D), Sanremo (I)  v nížině - Hajdúszoboszló (H), Třeboň  v pahorkatině – Dudince (SK),  ve vrchovině – Mariánské Lázně, Lipová Lázně  v hornatině – Karlovca Studánka, Lázně Jeseník  ve velehorách – Bad Gastein (A), Leukerbad (CH)

13 Evropské lázeňské webové zdroje informací 1. EUROPEAN SPAS ASSOCIATION (www.espa-ehv.com) www.espa-ehv.com  Reprezentativní evropská lázeňská asociace. ČR je jejím členem.

14 2. VISIT EUROPEAN SPAS (www.visiteuropeanspas.com) www.visiteuropeanspas.com  Jak je z úvodní obrazovky patrné sděluje o sobě, že je oficiálním portálem Evropské lázeňské asociace. Uvádí do následujícího zdroje:

15 3. EUROPEAN SPAS & HEALTH RESORTS  Portál na vstupní obrazovce přináší mapku Evropy u níž jsou umístěny dvě roletky umožňující výběr státu výběr indikace a tím i konkrétních lázní. Mapky zobrazí rozmístění lázní v dané zemi. Neuvádějí však u konkrétní mapové značky jejich název. Lázeňství ČR je relativně dobře zastoupeno, je uvedeno 10 lázeňských míst, mezi nimi i Lázně Jeseník

16

17 4. DISCOVER SPAS (www.disoverspas.com) www.disoverspas.com  Rovněž rozsáhlý informační zdroj. Mimo jiné uvádí, že na území USA je 9000 lázní, rozlišuje kategorii globálních lázní, nejlepší lázně, romantické lázně a lázně ekologicky příznivé. V Evropě registruje 23 států a regionů.

18  5. EUROPE – SPA (www.europe-spa.com/mapa.asp) www.europe-spa.com/mapa.asp

19  Úvodní obrazovka uvádí, že je lázeňským průvodcem. Reprezentuje, s výhradami, lázeňská střediska v evropských zemích.  Výběr konkrétních lázeňských středisek se provádí kliknutím na stát na mapce Evropy. Mapky lokalizují určitý počet lázeňských míst v daném státe. ČR je dobře zpracována.  Lázně Jeseník jsou přístupny.

20  Příklady dalších webových zdrojů:  Top 15 Destinations Spas, Spa Guide, the European Spa  Best Spas By Speciality (Best Spas For Hiking, Best Spas With Lakes, Best Spas For HikingBest Spas With LakesBest Spas For HikingBest Spas With Lakes  Best Romantic Spas, Best Destination Spas, Best Cheap Destination Spas) Best Romantic SpasBest Destination SpasBest Cheap Destination Spas Best Romantic SpasBest Destination SpasBest Cheap Destination Spas

21 Národní/české lázeňské webové zdroje  Národní/české lázeňské webové zdroje  1. CZECH TOURISM (Česká centrála cestovního ruchu)  (www.czechtourism.com)  Na vstupní obrazovce lázeňství zaujímá třetí pozici. Otevření této kategorie informací poskytne zájemcům spektrum informací o lázních v ČR (lázeňská zařízení v ČR, lázeňské hotely, lázeňské statistiky). o lázních v ČR (lázeňská zařízení v ČR, lázeňské hotely, lázeňské statistiky).

22

23 2. VISIT CZECHIA (www.czechtourism.com) www.czechtourism.com

24  Zdroj určený pro potenciální návštěvníky ČR, který nabízí informace o ČR, mapy ČR, informace o regionech, památkách, o lázeňské dovolené a doprovází nabídku pobytu v ČR fotogalerií. Lázeňská dovolená vyjmenovává 10 důvodů pro strávení dovolené v českých lázních (přírodní léčivé zdroje, tradice, procedury, vysoká úroveň medicínské péče, atd.).

25  3. CZ COT (www.czecot.com) www.czecot.com

26  Turistický portál ČR. Na vstupní liště má na druhé pozici Lázně. K dispozici je stručná charakteristika, 2 fotografie, mapka s lokalizací a názvy lázeňských středisek. Zájemce má možnost vyhledat lázeňská zařízení podle indikací a zvolit si konkrétní lázeňské/wellnes zařízení.

27 4. Sdružení lázeňských míst ČR (www.spas.cz)www.spas.cz

28   Sdružení zahrnuje kvalifikované informace o 24 lázeňských střediscích, které do sdružení vstoupily. Pro zájemce o informace o těchto lázních je k dispozici mapka s lokalizací lázní (mapka není klikací), výběr lázní s následnými informacemi o lázeňském místě a o lázních. Částečným informačním omezením je však registrovaný vstup.

29 5. Relaxos (www.relaxos.com) www.relaxos.com

30  Podle záhlaví, kde je uvedeno „ostrov vášho relaxu˝ lze usuzovat, že jde o slovenský portál, struktura informací na vstupní obrazovce je však v českém jazyce. Jde o kategorii destinace (ČR, Maďarsko, Polsko, Slovensko), kategorii lázeňské/léčebné pobyty a kategorii relaxační pobyty. Portál obsahuje i strukturovaný systém vyhledávání lázeňských pobytů (podle regionů, lokalit, typů a podtypů a doby/délky pobytu. Lázně Jeseník jsou zastoupeny

31 6. Webové zdroje jednotlivých lázní Absence webových lázeňských zdrojů o konkrétních lázních je prakticky nemyslitelná a lázně si to plně uvědomují. Zájemcům o konkrétní lázeňské středisko se prostřednictvím internetu dostávají velmi kvalifikované a strukturované informace. Webové prezentace mají různou kvalitativní úroveň, nicméně obsahují rozhodující informace prostorové (lokalizační, kartografické), informace o indikacích, o cenách za pobyty/procedury. Zdroje informací jsou přístupné v několika jazykových mutacích. o konkrétních lázních je prakticky nemyslitelná a lázně si to plně uvědomují. Zájemcům o konkrétní lázeňské středisko se prostřednictvím internetu dostávají velmi kvalifikované a strukturované informace. Webové prezentace mají různou kvalitativní úroveň, nicméně obsahují rozhodující informace prostorové (lokalizační, kartografické), informace o indikacích, o cenách za pobyty/procedury. Zdroje informací jsou přístupné v několika jazykových mutacích.

32

33

34 7. Informace o lázních na oficiálních webových stránkách lázeňských měst a na webových stránkách jejich informačních středisek  Tyto zdroje je třeba pokládat za doplňující a za zdroje informací pro národní klientelu.

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58


Stáhnout ppt "DNY 2008 Webová výpověď o geografické distribuci evropského lázeňského trhu Arnošt Wahla – Jan Tesarčík Vyšší odborná škola v Havířově."

Podobné prezentace


Reklamy Google