Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Značení místních výrobků a služeb v cestovním ruchu na Šumavě Financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Značení místních výrobků a služeb v cestovním ruchu na Šumavě Financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR."— Transkript prezentace:

1 Značení místních výrobků a služeb v cestovním ruchu na Šumavě Financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR

2 Certifikace výrobků Certifikace výrobků Cíle značení  Zvýšení konkurenceschopnosti výrobců  Propagace místních „specialit“  Zvýšení povědomí o regionu  Šetrný cestovní ruch ve prospěch regionu Místním živnostníkům, zemědělcům, malým a středním firmám proto značka přináší především:  konkurenční výhodu a zvýšení odbytu  propagaci a reklamu pro jejich produkty  sounáležitost s regionem a vzájemnou spolupráci

3

4

5 VHODNÉ VÝROBKY Potraviny a zemědělské produkty - např. mléko, sýry, maso, ryby, pečivo, obiloviny, ovoce, zelenina, víno, nápoje (šťávy a mošty), med apod. Řemeslné výrobky a umělecká díla - např. výrobky ze dřeva, skla nebo papíru, slaměné ozdoby, krajky, šperky, keramika, nábytek, upomínkové předměty, pohlednice apod. Přírodní produkty – např. lesní plody, léčivé byliny, čaje, extrakty z rostlin pro kosmetické účely, kompost, minerální voda apod.

6 KRITÉRIA PRO VÝROBCE 1) Místní subjekt 2) Kvalifikace pro příslušnou výrobu 3) Bezdlužnost 4) Zaručení standardní kvality výroby 5) Výroba nepoškozuje přírodu KRITÉRIA PRO VÝROBEK  Jsou vyrobeny na Šumavě místním výrobce  Nepoškozují přírodu a životní prostředí  Jsou kvalitní  Jsou jedinečné ve vztahu k Šumavě: -tradice -místní suroviny -ruční výroba -kvalita -kvalita -motiv Šumavy -motiv Šumavy

7 Proces certifikace Výrobce Vyplní formulář žádosti Přiloží vzorek výrobku (pokud je to možno) Zašle na adresu RRA Šumava o.p.s. RRA Šumava, o.p.s. Posoudí správnost a úplnost žádosti o značku Předá žádost a výrobek certifikační komisi V případě udělení značky: - sdělí rozhodnutí CK výrobci - uzavře smlouvu o užívání značky výrobcem na 2 roky V případě zamítnutí značky - informuje výrobce a sdělí důvody zamítnutí značky Certifikační komise (CK) Posoudí certifikační kritéria výrobce i výrobku Přidělí nebo zamítne značku

8 CERTIFIKAČNÍ KOMISE Členové komise: REC ČR, RRA Šumava, MŽP, Jihočeský kraj, Plzeňský kraj, Jihočeská hospodářská komora (Český Krumlov), Okresní hospodářská komora Klatovy, Správa CHKO a NP Šumava, Ústav systémové biologie a ekologie, 4 výrobci,čestní členové Komise zasedá nejméně jednou za 3 měsíce, v případě potřeby častěji. První certifikace proběhla v červnu Certifikační komise zpravidla projednává pouze žádosti doručené nejpozději 14 dnů před jejím zasedáním.

9 Povinnosti výrobce spojené se značkou:  značit výrobky, které získaly certifikát  dodržovat schválená certifikační kritéria (hlásit změny RRA Šumava) (hlásit změny RRA Šumava)  zaplatit poplatek za užívání značky (1 500,- Kč na 2 roky) 32 certifikovaných výrobců více než 150 druhů výrobků více než 150 druhů výrobků

10 PRODEJ ZNAČENÝCH VÝROBKŮ Značené výrobky může výrobce prodávat kdekoli jako dříve, prodej není nijak omezen. CERTIFIKOVANÉ OBCHŮDKY - splňují tyto podmínky :  Malé nebo střední obchody (kamenné, informační centra, muzea, prodej v hotelích nebo přímo u výrobce apod.).  Garance prodeje certifikovaných výrobků: prodej certifikovaných výrobků minimálně od tří výrobců nebo prodej přímo u výrobce.  Informace o výrobcích: pro zákazníky jsou k dispozici informace o výrobku, o značce a producentech certifikovaných výrobků (katalog výrobků).

11 Propagace značky a značených výrobků - webová prezentace (e-shop) - letáky, katalogy, plakáty, bulletin apod. - možnost účasti na veletrzích cestovního ruchu - prezentace značky na akcích v ČR i v zahraničí - zprostředkování prodeje na IC a dalších místech - bannery na obcích a IC

12 Co se stane po zavedení značky (v %) (názor spotřebitelů) Zvýší se ceny značených výrobků? ano ne ano ne Vzroste poptávka po výrobcích? Zvýší se kvalita výrobků? ne

13 značka zavedená již pro výrobky - vyzkoušeno, fungujeznačka zavedená již pro výrobky - vyzkoušeno, funguje pilotně: ubytovací a stravovací službypilotně: ubytovací a stravovací služby pracovní skupina – REC ČR, RRA Šumava, Ústav systémové biologie a ekologie, CENIA, poskytovatelé služeb různých kategoriípracovní skupina – REC ČR, RRA Šumava, Ústav systémové biologie a ekologie, CENIA, poskytovatelé služeb různých kategorií Značení služeb v cestovním ruchu ŠUMAVA originální produkt®

14 jedinečná - spjatost s regionemjedinečná - spjatost s regionem šetrná k životnímu prostředíšetrná k životnímu prostředí kvalitníkvalitní Značka má garantovat, že služba je:

15 pro region: - podpora udržitelného turismu - podpora šetrného podnikání na Šumavě pro region: - podpora udržitelného turismu - podpora šetrného podnikání na Šumavě - zvyšování kvality služeb - image regionu - zvyšování kvality služeb - image regionu pro podnikatele: propagace - webové stránky (rezervační systém) - tiskoviny (noviny, letáky, katalogy...) - prezentace na veletrzích cestovního ruchu - další (bannery na obcích, články v tisku...) pro podnikatele: propagace - webové stránky (rezervační systém) - tiskoviny (noviny, letáky, katalogy...) - prezentace na veletrzích cestovního ruchu - další (bannery na obcích, články v tisku...) Přínosy značky:

16 Kritéria pro poskytovatele služeb: (= základ – pro důvěryhodnost značky) 1) Kvalifikace pro poskytování daného druhu služeb: (živnostenský list, kolaudační rozhodnutí) 2) Bezdlužnost (vůči státu, rekreační poplatky) (čestné prohlášení, potvrzení obce o placení rekr. popl.)

17 Kritéria pro službu: Kritéria pro službu: 1) Regionální příslušnost: Šumava (adresa ubytovacího zařízení) (adresa ubytovacího zařízení) 2) Jedinečnost spojená se Šumavou 3) Šetrnost k přírodě a ŽP 4) Kvalita I při splnění kritérií může komise udělení značky odmítnout.

18 Kvalita poskytované služby a)základní kvalita – předpisy (čestné prohlášení, namátková kontrola) b)kvalita z hlediska spokojenosti zákazníka certifikační komise hodnotí: celkový dojem z UZ celkový dojem z UZ čistota a upravenost UZ, funkčnost vybavení čistota a upravenost UZ, funkčnost vybavení chování a upravenost personálu chování a upravenost personálu vstřícnost k zahraničním hostům vstřícnost k zahraničním hostům zda deklarovaný standard odpovídá reálné nabídce zda deklarovaný standard odpovídá reálné nabídce c)spokojenost zákazníků – anketa (webové stránky, mail nebo anketní lístky na adresu reg. koordinátora)

19 Šetrnost k přírodě a ŽP – 1. a) izolace oken (izolační pásky) b) energetická účinnost žárovek (třída A – 60 % všech žárovek) c) zdroj vody (ne načerno) d) průtok vody z kohoutků (max. 12 litrů za minutu) e) čistění odpadních vod (dle předpisů) f) třídění odpadu hosty (poskytnutí vhodných a dostupných nádob) g) odpadkové koše na toaletách h) ne výrobky na jedno použití (toaletní potřeby, nádobí, potraviny) i) nekuřácké prostory (ve všech společenských prostorách)

20 Šetrnost k přírodě a ŽP – 2. j) informace pro hosty o šetrném chování:  zavírání oken  zhasínání světel  úspory vody  odpady na toaletách a v koupelnách  výměna ručníků a ložního prádla  třídění odpadu  kempy: správné zneškodnění odpadních vod z mobilních WC k) chování a proškolení personálu:  průsaky, netěsnosti a úniky  výměna ručníků a ložního prádla  dezinfekční prostředky – jen dle zákona  užívání pracích, čistících a dezinfekčních prostředků  třídění odpadu  nebezpečný odpad

21 Jedinečnost spojená se Šumavou – 1. a)povinná kritéria budova nesmí narušovat krajinný ráz (hodnotí komise)budova nesmí narušovat krajinný ráz (hodnotí komise) poskytování informací o regionu (aktuální informace o tur. cílech a aktivitách, veřejné dopravě, o značce ŠUMAVA originální produkt ®, historii okolí, příběh/pověst/legenda)poskytování informací o regionu (aktuální informace o tur. cílech a aktivitách, veřejné dopravě, o značce ŠUMAVA originální produkt ®, historii okolí, příběh/pověst/legenda) regionální starošumavské pokrmy (v penzionech 1, v restauracích 3-5)regionální starošumavské pokrmy (v penzionech 1, v restauracích 3-5)

22 Jedinečnost spojená se Šumavou - 2. b)nepovinná kritéria (min. 6 z 11 kritérií) tradice (historie budovy, tradiční vzhled, rodinná tradice...)tradice (historie budovy, tradiční vzhled, rodinná tradice...) regionální informace (více než povinné minimum)regionální informace (více než povinné minimum) regionální aktivity pro hostyregionální aktivity pro hosty podpora značených produktů „ŠUMAVA originální produkt“podpora značených produktů „ŠUMAVA originální produkt“ sídlo firmy v regionu Šumavasídlo firmy v regionu Šumava podpora rozvoje regionu / obcepodpora rozvoje regionu / obce výjimečné (nadstandardní) služby (dobrá reprezentace regionu)výjimečné (nadstandardní) služby (dobrá reprezentace regionu) jiná forma spjatosti s regionemjiná forma spjatosti s regionem dětský koutekdětský koutek bezbariérové prostředíbezbariérové prostředí vytápění – ne uhlívytápění – ne uhlí

23 Postup udílení značky:  žádost o značku (samohodnocení)  návštěva vybraných členů komise na místě  (nepovinná) neoficiální návštěva  jednání komise - rozhodnutí  udělení certifikátu, smlouva na 2 roky  poplatek (4.000,- Kč)

24 Kateřina Vlášková Regionální rozvojová agentura Šumava, o.p.s Stachy 422 Tel.: Kontakt Financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR


Stáhnout ppt "Značení místních výrobků a služeb v cestovním ruchu na Šumavě Financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR."

Podobné prezentace


Reklamy Google