Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0068 Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_27.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0068 Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_27."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_27 SM4 DK 1

2 Lineární rovnice – slovní úlohy I Předmět: Seminář matematiky Ročník: 4 (4/4G, 6/6G) Anotace: Lineární rovnice – slovní úlohy Klíčová slova: Slovní úlohy na procenta, přímá a nepřímá úměra, slovní úlohy o pohybu. Jméno autora: Mgr. Dagmar Kolářová Škola: Gymnázium Hranice, Zborovská 293, Hranice 2

3 3  Cena ledničky byla dvakrát snížena. Nejprve o 5 %, později ještě o 15 % z nové ceny. Po tomto dvojím snížení cen se lednička prodávala za 7752 Kč. Vypočítejte její původní cenu.  Zahradnictví má připravit pro drobný prodej ks bramboříků v květináčích. Klíčivost semen bramboříků je 70 % a pěstební odpad, tj. množství uhynulých rostlin z vyklíčených semen, je 20 %. Určete počet semen, které je třeba vysít, abychom zajistili dodávku 5000 ks bramboříků.  Zmenšíme-li hranu krychle o 20 %, má krychle objem 512m 3. Určete původní hranu krychle. O kolik procent se zmenšil objem krychle? 95% Kč 85% Kč 9600 Kč Výsledky 80% Ks 70% Ks 8928,6 Ks Výsledky 10 m, o 48,8% Výsledky [1] [1] [1] [1] [1] [1]

4 4  Rozměry negativu jsou 36 mm a 24 mm. Jaké budou rozměry fotografie při zvětšení 21:4?  Na mapě zhotovené v měřítku 1: je vzdušná vzdálenost dvou měst 3,5 cm. Jaká je skutečná vzdušná vzdálenost těchto měst?  Kláda délky 145 cm byla rozřezána na 3 kusy, jejichž délky jsou v poměru 12 : 9 : 8. Vypočítejte délky jednotlivých kusů.  Zmenšete číslo 5 v poměru: a) 2 : 15 b) 1 : 10 c) 100 : mm a 126 mm Výsledky 875 m 60 cm, 45 cm, 40 cm 0,5 Vede ke zvětšení Výsledky [1] [1] [1] [1] [1] [1] [1] [1]

5 5  Napište rovnici úměrnosti, jestliže: ◦ A) jeden kus ovoce kivi stojí 10 Kč, x kusů stojí kolik? ◦ B) graf přímé úměrnosti prochází bodem [9;3] ◦ C) graf nepřímé úměrnosti prochází bodem [2; 2,4]  Šest dělníků vydělalo na stavbě za 5 dní Kč. Kolik vydělá při stejném denním průměrném platu 7 dělníků za 10 dní?  Šest dělníků splní určitý úkol za 12 hodin. Kolik času by potřebovalo na tuto práci 9 dělníků?  Auto jedoucí rychlostí 75 km/h dojede z místa A do B za ¾ hodiny. Za jak dlouho tam dojede cyklista jedoucí rychlostí 25 km/h. Výsledky Kč Výsledky 8 hodin Výsledky 2h 15 min Výsledky [1] [1] [1] [1] [1] [1] [1] [1]

6 6  Během 3 dnů navštívilo výstavu celkem 2870 lidí. Druhý den přišlo na výstavu o 140 lidí více než první den. Třetí den bylo na výstavě 1,5 krát více lidí než druhý den. Kolik lidí navštívilo výstavu v jednotlivých dnech?  Ovocný sad byl vysázen během 3 let. Ve druhém roce bylo vysázeno o 15 % více stromků než v prvním roce. Ve třetím roce bylo vysázeno o 40 % méně stromků než v prvním a druhém roce dohromady. Celkem bylo vysázeno stromků. Kolik stromků bylo vysázeno v jednotlivých letech? 720, 860, 1290, celkem2870 Výsledky 1200, 1380, 1548 [1] [1] [1] [1] Výsledky

7 7 [2] [2] Cyklista jel z Příbrami do Pardubic průměrnou rychlostí 36km/h. Současně s ním vyjelo z Pardubic do Příbrami nákladní auto jedoucí průměrnou rychlostí 52 km/h. Po devadesáti minutách jízdy dělilo oba jezdce ještě 30 km. Jak daleko je z Příbrami do Pardubic. v (km/h)t (h)s (km)Zkouška Cyklista361,536*1,5 54 Nákladní a. 521,552*1,5 78 Celkemx132+30

8 8 [2] [2] Za parníkem, který pluje průměrnou rychlostí 12 km/h vyplul o 3,5 h později motorový člun. Jakou průměrnou rychlostí se musí pohybovat, aby se s parníkem setkal po 45 minutách jízdy? v (km/h)t (h)s (km)Zkouška Parník124,2512*4,25 51 Člunx0,75=3/4x*0,75 68*0,75=51

9 9  Dvě letadla startující současně z letišť A a B letí navzájem proti sobě a setkají se za 20 minut. Vzdálenost letišť je 490 km. Průměrná rychlost letadla letícího z letiště A je o 210 km/h větší než průměrná rychlost druhého letadla. Vypočítejte průměrné rychlosti obou letadel.  Z kasáren vyjela kolona aut jedoucí průměrnou rychlostí 28 km/h do výcvikového prostoru a za 1 hod 15 minut vyjelo za kolonou terénní vozidlo. Jelo průměrnou rychlostí 63 km/h a přijelo do výcvikového prostoru společně s kolonou. Určete vzdálenost kasáren a výcvikového prostoru. 630 km/h, 840 km/h Výsledky 63 km [1] [1] [1] [1] Výsledky

10 Příklady:   zkousky/zkusebni-ulohy-a-temata/podklady-pro- pripravu/ zkousky/zkusebni-ulohy-a-temata/podklady-pro- pripravu/ 10

11 11 Knihy: 1.Běloun, František. Sbírka úloh z matematiky pro základní školy. Praha : Prometheus, ISBN Šarounová, Alena. Matematika 8. Praha: Prometheus, ISBN Hruška, Miroslav. Státní maturita z matematiky v testových úlohách včetně řešení. Olomouc: Rubico, ISBN Web 1.Matematika - podklady pro přípravu. educhem.cz. [Online] [Citace: ] content/uploads/2012/01/%C4%8C%C3%ADseln%C3%A9- mno%C5%BEiny.pdf. 2.Mgr. Roman Hesteric. Matematika - příklady.eu. [Online] [Citace: ]


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0068 Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_27."

Podobné prezentace


Reklamy Google