Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dočesná v Žatci, slavnost chmele a piva je tradičně vrcholnou akcí královského města, které v roce 2004 oslavilo 1.000 let od svého založení. Slavnosti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dočesná v Žatci, slavnost chmele a piva je tradičně vrcholnou akcí královského města, které v roce 2004 oslavilo 1.000 let od svého založení. Slavnosti."— Transkript prezentace:

1

2 Dočesná v Žatci, slavnost chmele a piva je tradičně vrcholnou akcí královského města, které v roce 2004 oslavilo let od svého založení. Slavnosti se konají pravidelně vždy na konci prázdnin. V roce 2009 to bude 4. a 5. Září. Tato akce vznikla původně jako oslava dočesání posledního chmelového štoku, a v průběhu let doznávala mnoha proměn. V dnešní podobě se těžištěm oslav a zábavy stalo centrální náměstí Svobody, kde je před radnicí umístěno hlavní pódium, na kterém se po oba dny střídají zábavné pořady především hudebních žánrů. Nedílnou součástí jsou chmelové a pivní soutěže, mezi nejoblíbenější patří ruční česání chmele a tanec s korbelem piva na hlavě. Výjimečnost programu umocňuje historická divadelní scénka, jejímž vyvrcholením je korunování krále chmele chmelovým věncem, volba královny chmele a strhnutí posledního štoku v nejmenší chmelnici na světě, která se nachází přímo na žateckém náměstí. Speciální programy jsou na další scéně. Na dětské scéně do podvečera probíhají pásma soutěží, písniček a her, do kterých se děti zapojují a mají možnost vyhrát zajímavé věcné ceny. Ve večerních hodinách na tomto pódiu probíhá rockový program převážně amatérských skupin, doplněný o vystoupení jedné či dvou rockových hvězd. Třetí scénu tvoří pódium s programem zaměřeným na folkovou a country muziku. Historie akce „Žatecká Dočesná“

3 Na žatecké Dočesné se představují pivovary z celé České republiky, ale i ze zahraničí. S ohledem na skutečnost, že akcí podobného charakteru se v ČR koná několik, snažíme se posunout slavnosti do roviny neformálního setkání pivovarů, především těch, které vaří pivo ze žateckého chmele. Tradičně se zde představuje 15 až 25 pivovarů, prezentujících kolem 45 druhů piv. Po několik let je také organizována odborná degustace, která se stala prestižní záležitostí přihlášených pivovarů a svým rozsahem a významem patří mezi 5 nejvýznamnějších degustací v České republice a její výsledky jsou mezi pivovary velmi ceněny. Pravidelně se jí zúčastní kolem 20 pivovarů se 50 druhy vzorků. Celkově se této soutěže účastní 120 degustátorů z řad laické i a odborné veřejnosti. Koná se ve Chmelařském institutu pod vedením poroty, složené z odborníků na pivo a chmel, výsledky jsou druhý den prezentovány široké veřejnosti na hlavním pódiu a ve všech médiích. Mezi zajímavé doprovodné akce náleží tradiční výstava drobného zvířectva, burza pivních etiket, volejbalový turnaj, a v posledních letech aktivity občanského sdružení Chrám chmele a piva a recesní expozice Muzea Homolupulů s nejstarším pivařem Lojzou Lupulínem v husitské baště. Historie akce „Žatecká Dočesná“

4 Náhled na plakát akce „Žatecká Dočesná 2008“ Náhled na plakát akce „Žatecká Dočesná 2008“

5 Náhled na oboustranný leták akce „Žatecká Dočesná“

6

7 V programu “Žatecké Dočesné ” mimo jiné vystoupili : V programu “Žatecké Dočesné ” mimo jiné vystoupili : Karel Gott, Vladimír Hron, Vláďa Mišík, Honza Vyčítal, Michal Nesvadba, Karel Černoch, Marie Rottrová, Vlastimil Horváth, Bára Basiková, Dan Bárta, Leoš Mareš, Ivo Jahelka, Jakub Třasák. Dále pak skupiny Verona, Žatečanka, Cocotte Minute, Alphaville, Visací zámek, Minut, Pumpa, Nezmaři, Katapult, Neřež, 100 °C, La Grupa, Lochness, Tři Sestry Revival Banda, Radim Hladík a Blue Effect, Pražský Výběr 2, Rangers, Greenhorns, František Nedvěd a Druhé podání, Le Monde, J.A.R., Monkey Business, Hrací skříň Praha, Neřež, Petr Kalandra Revival, Laura a její tygři, Touch, Děda Mládek Illegal Band, Ivan Hlas a K Nezaplacení, Švihadlo, Nightwish Revival, Beautiful Cafilery, Lenka Filipová, Michal Pavlíček, Věra Martinová, Maduar, G- point Hunters, Anna K, Roman Dragoun, Ondřej Havelka, Jaroslav Uhlíř, Horkýže Slíže, Škvor a mnoho dalších. Kompletní program k nahlédnutí na nebo Ohlédnutí za posledním ročníkem Dočesné Ohlédnutí za posledním ročníkem Dočesné

8 Návštěvnost na jednotlivých akcích Dočesné: 51. Ročník se konal, ve dnech 5. a 6. září (pátek, sobota). Vzhledem ke kapacitě náměstí Svobody, která činí cca osob, byla návštěvnost po oba dny maximální. Produkční různorodost jednotlivých žánrů, kdy se v průběhu projektu vystřídalo mnoho účinkujících a rozsah žánrů se pohyboval od klasického rocku, přes blues, pop až po country a dechovku, je pochopitelné, že každá skupina si přivedla vlastní publikum, které vytvořilo vlastní jádro osazenstva. Samozřejmě publikum během obou dnů se různě prolínalo, ale v zásadě lze odhadnout, že v průběhu obou dní slavnosti navštívilo více jak návštěvníků. Tato čísla vycházejí z odhadů organizátorů, údajů pořadatelů a v neposlední řadě z výpovědi obsluhujícího personálu. Je nutné brát v úvahu fakt, že vstup byl zdarma. Ohlédnutí za posledním ročníkem Dočesné

9 Partneři: 51. ročníku se účastnilo více jak 66 partnerů projektu. Akci mediálně podpořily regionální rádia, tisk a televize. Dlužno podotknout, že bez jejich účasti by akce podobného charakteru nemohly být realizovány. Závěrem: 51.ročník žatecké Dočesné byl podle mého názoru velice povedený a za všechny, kteří se na tomto projektu podíleli si přeji, aby jeho úroveň měla neustále stoupající charakter. Kompletní fotogalerii naleznete na nebo na Ohlédnutí za posledním ročníkem Dočesné

10 - 52. ročník tradiční dvoudenní akce pro širokou veřejnost - Dramaturgická odlišnost od klasických slavností a festivalů pořádaných v ČR - Vysoká míra kultivovanosti - Oslava chmele a minifestival piva - Účast širokého spektra malých, středních a velkých pivovarů - Bohatý kulturní program na 3 pódiích - Žánrová různorodost programu zasahuje nejširší vrstvy návštěvníků - Akce pro celou rodinu - Atraktivita doprovodných soutěží s pivní tématikou - Dětské atrakce, programy a soutěže o věcné ceny Koncept

11 - Lokace do centra města na náměstí Svobody, Hošťálkova a Žižkova, autobusového nádraží, včetně přilehlých ulic umožňuje značnou návštěvnost více jak lidí. - Prostor poskytuje řadu možností realizace kulturních i doprovodných programů na několika samostatných scénách - Konání akce 4. a 5. září 2009 ( pátek - sobota ) - Termín nekoliduje s jiným obdobným projektem v okolí - Datum konání akce nezasahuje do období prázdnin a letních dovolených Lokace a termín akce „Žatecká Dočesná 2008“

12 Díky vysoké úspěšnosti předešlých ročníků a historické tradici se dostává do povědomí stále širšího okruhu veřejnosti. - Rostoucí úroveň projektu = zvyšování návštěvnosti - S vývojem projektu stoupající požadavky v rozpočtové oblasti - Žatecká Dočesná je jedna ze stěžejních akcí roku Zvyšování úrovně = vzrůstající zájem mediálních prostředků Potenciál projektu

13 Nabídka spolupráce Prezentace společnosti v hodnotě Kč. a vícePrezentace společnosti v hodnotě Kč. a více ( partner Dočesné 2009 )( partner Dočesné 2009 )

14 Nabídka spolupráce Prezentace společnosti v hodnotě Kč. a více ( partner Dočesné 2009)

15 Nabídka spolupráce Prezentace společnosti v hodnotě Kč. a více ( partner Dočesné 2009 )

16 Nabídka spolupráce Prezentace společnosti v hodnotě Kč. a vícePrezentace společnosti v hodnotě Kč. a více ( partner pořadu Dočesné 2009 )( partner pořadu Dočesné 2009 )

17 Nabídka spolupráce Prezentace společnosti v hodnotě Kč. a více ( Partner na další doprovodné scéně Žatecké Dočesné 2009 )

18 Nabídka spolupráce Prezentace společnosti v hodnotě Kč. a více Partner hlavní scény Dočesné 2009

19 Nabídka spolupráce v hodnotě nad Kč Prezentace společnosti v hodnotě nad Kč Generální partner Dočesné 2009

20 Nabídka spolupráce

21 Kontakty: Promo manager Richard Vondrášek Mobil: Ředitel Martin Veselý Mobil: Promo manager Karel Fiala Mobil: Městské Divadlo Žatec Dvořákova Žatec Tel.:


Stáhnout ppt "Dočesná v Žatci, slavnost chmele a piva je tradičně vrcholnou akcí královského města, které v roce 2004 oslavilo 1.000 let od svého založení. Slavnosti."

Podobné prezentace


Reklamy Google