Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

INFOGRAM1 Vyhledávání na Internetu. INFOGRAM2 Vyhledávání  Tipy webů 1) Povrchový web – volně přístupné internetové stránky 1) Povrchový web – volně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "INFOGRAM1 Vyhledávání na Internetu. INFOGRAM2 Vyhledávání  Tipy webů 1) Povrchový web – volně přístupné internetové stránky 1) Povrchový web – volně."— Transkript prezentace:

1 INFOGRAM1 Vyhledávání na Internetu

2 INFOGRAM2 Vyhledávání  Tipy webů 1) Povrchový web – volně přístupné internetové stránky 1) Povrchový web – volně přístupné internetové stránky 2) Hluboký web – databáze 2) Hluboký web – databáze

3 INFOGRAM3 Vyhledávací služby  1) vyhledávací stroje

4 INFOGRAM4 Vyhledávací služby  2) předmětové katalogy

5 INFOGRAM5 Vyhledávající stroje  Efektivní využití vyhledávajícího stroje A) předmět zájmu je příliš úzký; obsahuje neobvyklé termíny A) předmět zájmu je příliš úzký; obsahuje neobvyklé termíny B) je hledáno zvláštní sídlo B) je hledáno zvláštní sídlo C) chceme vyhledávat ve velkém počtu stránek C) chceme vyhledávat ve velkém počtu stránek D) chceme vyhledávat za využití určitých filtrů D) chceme vyhledávat za využití určitých filtrů E) využití ostatních výhod vyhledávajících strojů E) využití ostatních výhod vyhledávajících strojů

6 INFOGRAM6 Vyhledávající stroje  Zahraniční  Google  Altavista  Yahoo  Live  České  Seznam  Atlas  Centrum  Jyxo

7 INFOGRAM7 Jak vyhledávající stroje pracují?  Tři komponenty  1) Robot  2) Index  3) Vyhledávající stroj

8 INFOGRAM8 Problémy vyhledávajících strojů  A) nedostatek standardizace  B) indexování stránek pochybné kvality  C) problematika neviditelného webu

9 INFOGRAM9 Předmětové katalogy  Výhody využití předmětových katalogů: jde-li o téma s širokým využitím jde-li o téma s širokým využitím chceme získat seznam webových sídel chceme získat seznam webových sídel hledáme informace o nějakých firmách hledáme informace o nějakých firmách při vyhledávání výrobků při vyhledávání výrobků při vyhledávání zpráv při vyhledávání zpráv vyhledávání podle titulu webového sídla vyhledávání podle titulu webového sídla chceme se vyhnout dokumentům s nízkým relevantním obsahem, které zpracovávají roboti chceme se vyhnout dokumentům s nízkým relevantním obsahem, které zpracovávají roboti

10 INFOGRAM10 Předmětové katalogy  Zahraniční  Looksmart  Altavista  Yahoo  Open directory project  České  Seznam  Atlas  Centrum  Quick

11 INFOGRAM11 Nevýhody předmětových katalogů omezený obsah omezený obsah kategorie kategorie časová náročnost časová náročnost platnost odkazů platnost odkazů subjektivita při hodnocení subjektivita při hodnocení obecnost popisů obecnost popisů

12 INFOGRAM12 GOOGLE

13 INFOGRAM13 Proč vyhledávat na Google?  přesnost  uživatelská přívětivost  velmi rozsáhlá  doplňkové služby

14 INFOGRAM14 Booleovské operátory  Operátory: AND AND OR OR NOT NOT

15 INFOGRAM15 Booleovské operátory  Příklady: AND – ekonomie AND politika AND – ekonomie AND politikaekonomie AND politikaekonomie AND politika OR – ekonomie OR politika OR – ekonomie OR politikaekonomie OR politikaekonomie OR politika NOT – ekonomie NOT politika NOT – ekonomie NOT politikaekonomie NOT politikaekonomie NOT politika

16 INFOGRAM16 Ostatní operátory  filetype: - určité typy souborů  intitle: - v názvu stránky  allintitle: - všechny výrazy v názvu stránky  link: - odkazy na určitou stránku  allinanchor: - odkazy bez  related: - stránky, které tematicky souvisí

17 INFOGRAM17 Ostatní operátory  site: - vyhledání termínu pouze na určité stránce  inurl: - termín přímo v adrese stránky  define: - definice určitého termínu  stocks: - burzovní zprávy o určité společnosti  info: - informace o požadované www stránce

18 INFOGRAM18 Ostatní operátory - příklady  filetype:pdf „ekonomie“ filetype:pdf „ekonomie“ filetype:pdf „ekonomie“  intitle:ekonomie politika intitle:ekonomie politika intitle:ekonomie politika  allintitle:ekonomie politika allintitle:ekonomie politika allintitle:ekonomie politika  link:www.ravys.cz link:www.ravys.cz  allinanchor:ekonomie allinanchor:ekonomie  related:http://www.ravys.cz related:http://www.ravys.cz

19 INFOGRAM19 Ostatní operátory - příklady  site:www.mfcr.cz „ekonomie“ site:www.mfcr.cz „ekonomie“ site:www.mfcr.cz „ekonomie“  inurl:ekonomie inurl:ekonomie  define:economics define:economics  stocks:ČEZ stocks:ČEZ  info:www.ravys.cz info:www.ravys.cz

20 INFOGRAM20 Další vyhledavače Ask.com Alltheweb.com Altavista.com Exalead.com

21 INFOGRAM21 Malý tip  Soople – pokročilé vyhledávání přes Google s přívětivějším uživatelským prostředím 

22 INFOGRAM22 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "INFOGRAM1 Vyhledávání na Internetu. INFOGRAM2 Vyhledávání  Tipy webů 1) Povrchový web – volně přístupné internetové stránky 1) Povrchový web – volně."

Podobné prezentace


Reklamy Google