Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

FIRMA BAŤA A TÁBORSKO Ing. Vladimír Štípek, Ph. D

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "FIRMA BAŤA A TÁBORSKO Ing. Vladimír Štípek, Ph. D"— Transkript prezentace:

1 FIRMA BAŤA A TÁBORSKO Ing. Vladimír Štípek, Ph. D
FIRMA BAŤA A TÁBORSKO Ing. Vladimír Štípek, Ph.D. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta, katedra řízení

2 KOVOSVIT Vznikl jako jeden ze závodů firmy Baťa v roce 1939 Cíl: Realizace rozsáhlého investičního programu ve strojírenství V čele firmy: Jan Antonín Baťa

3 KOVOSVIT V roce 1939 zakoupen statek s pozemky od města Tábor
KOVOSVIT V roce 1939 zakoupen statek s pozemky od města Tábor. V červnu téhož roku současně se sklizní započaty stavební práce. V listopadu 1939 vybudovány dvě výrobní haly a započato s výrobou v podmínkách kruté zimy 1939/1940.

4 KOVOSVIT Souběžně se zabezpečováním výrobní složky závodu: Budováno zázemí pro pracovníky - rodinné domky, činžovní domy, ubytovny, společenský dům. Respektován jednotný styl architektury (ve společenském domě se uskutečnila oslava posledního dne roku a rozběhu výroby – Silvestr pro všechny pracovníky nově budovaného závodu!).

5 SILON Historie vzniku těsně spjata s rozvojem strojíren firmy Baťa
SILON Historie vzniku těsně spjata s rozvojem strojíren firmy Baťa. Ve 40. letech 20. stol. Ve firmě Baťa započato s vývojem umělého vlákna. Vlákno vyvinuto již v době 2. světové války v laboratořích firmy Baťa (utajeno před nacisty).

6 SILON Závod na výrobu umělého vlákna vybudován v areálu firmy Baťa (Kovosvitu), pomocí jeho kapacit a odborníků. Závod zahájil výrobu v roce 1949 (Tehdejší Československo jediný stát v Evropě, který vyráběl vlastní umělé vlákno). V roce 1950 se subjekt osamostatnil.

7 HOCHTIEF, a.s. Stavební složka strojíren firmy Baťa, později Vodní stavby. Dnes významná stavební společnost, přesahující rámec regionu i státu.

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17 Nové rodinné domky (1939)

18

19

20

21 KOVOSVIT a.s.

22 Nataša Gollová na kole MAS

23

24

25 Závěr 1. Tradice ovlivňuje podnikovou kulturu a společně s ní má vliv na konkurenceschopnost podniku. 2. Na tradici nelze pouze spoléhat. 3. Podnik musí inovovat. 4. Tradici lze považovat za součást klíčových faktorů úspěchu – komplexní systémový přístup. 5. „Soustava řízení Baťa“ - stálá inspirace pro podnikatelský svět

26 Děkuji za pozornost

27


Stáhnout ppt "FIRMA BAŤA A TÁBORSKO Ing. Vladimír Štípek, Ph. D"

Podobné prezentace


Reklamy Google