Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
2
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Umístění prezentací :
3
Téma vyučovací hodiny :
Vzdělávací obor : Matematika Třída : 7.B Vyučující : Mgr. Lenka Golová Datum : Téma vyučovací hodiny : „ Odčítání zlomků „ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor
4
Zdroje informací HERMAN, J. a KOL. AUTORŮ. Matematika-racionální čísla, procenta. Brno: Prometheus, ISBN COUFALOVÁ, J. a KOL. AUTORŮ. Matematika pro 7.ročník ZŠ. Praha: Fortuna, ISBN
5
ZLOMKY Odčítání
6
Písemný test (sečti zlomky a výsledek upravte do základního tvaru, popř. až na smíšené číslo)
skupina A skupina B
7
Odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Načrtni si tři stejné koláče a každý z nich rozděl na 5 stejných dílů. V prvním koláče vybarvi jeho , ve druhém a ve třetí Kolik pětin je vybarveno ve třetím koláči.
8
Výsledný obrázek
9
Odčítání zlomků se stejnými jmenovateli
Zlomky se stejnými jmenovateli odčítáme tak, že odečteme jejich čitatele a jmenovatele opíšeme. Je-li třeba, upravíme výsledek do základního tvaru.
10
Cvičení a) b) c) Které číslo patří na místo otazníku? Výsledky :
základní tvar základní tvar
11
Odčítání zlomků s různými jmenovateli
Převedeme je na společného jmenovatele. Takto upravené zlomky se stejnými jmenovateli odečteme. Pokud to jde, upravíme výsledek do základního tvaru.
12
Odčítání zlomků s různými jmenovateli ( výhodnější je zápis na společnou zlomkovou čáru)
Hledáme nejmenší společný násobek čísel 2 a 8, a to je číslo 8. Pokud to jde, upravíme výsledek do základního tvaru.
13
Společné procvičování (vytvoř si tuto tabulku a vynechaná místa dopočítej)
a - c c + a - b Odkaz
14
Hodnocení vyučovací hodiny
Klady Zápory Názornost. Atraktivnost výuky. Usnadnění zápisu učiva pro učitele i žáky (počítačový text je přehlednější než ručně psaný zápis na tabuli). Urychlení práce ( odpadají nákresy na tabuli).
15
Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Prezentaci je vhodné oživit efekty (atraktivnost). Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.