Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013. Zaměření mojí DP Současné vybavení na pracovišti TWR Praha Dnes B-RSN → A–SMGCS Úrovně 2 Analýza a rozdělení generovaných.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013. Zaměření mojí DP Současné vybavení na pracovišti TWR Praha Dnes B-RSN → A–SMGCS Úrovně 2 Analýza a rozdělení generovaných."— Transkript prezentace:

1 Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013

2 Zaměření mojí DP Současné vybavení na pracovišti TWR Praha Dnes B-RSN → A–SMGCS Úrovně 2 Analýza a rozdělení generovaných alertů Zpracovány měsíce květen, červen a červenec 2012 Návrh pracoviště TWR Praha Zobrazení a ovládací prvky jednotlivých systémů Návrh generovaných alertů pracoviště TWR Praha Rozdělení generovaných alertů a jejich implementace Přínos inovací

3 Co jsou A-RSN? A-RSN dostaneme propojením A-SMGCS a EFPS Přehledová data + vstupy řídícího přes EFPS B-RSN A-SMGCS Úrovně 2 Přehledová data A-SMGCS Úrovně 2 Přehledová data Navrhovaný stav A-RSN EFPS Vstupy řídícího B-RSN Současný stav

4 Proč potřebujeme A-RSN? Problém pracoviště TWR Praha s B-RSN Snížení rizika runway incursion za všech meteorologických podmínek Neexistuje efektivní sdílení dat mezi systémy Výhoda A-RSN Znalost aktuálních povolení a instrukcí → zlepšené předvídání runway incursion pomocí sdílení dat Zvýšení bezpečnosti + menší zátěž řídícího letového provozu

5 Hlavní benefity A-RSN Pro poskytovatele služeb řízení letového provozu: vyšší bezpečnost provozu za všech meteorologických podmínek duální kontrola správnosti vydaného povolení nebo instrukce snížení pracovní zátěže řídícího letového provozu přiblížení kapacity odbavených letů k maximální kapacitě letiště Pro posádky letadel a vozidel: vyšší bezpečnost informace o letadlech a vozidlech v reálném čase lepší možnosti navádění letadel a vozidel kratší doba pojíždění minimalizace zpoždění menší spotřeba paliva

6 Analýza generovaných alertů Sledované období od do : celkově alertů alertů Úrovně alertů Úrovně 2

7 A-SMGCS v A-RSN Zobrazení A-SMGCS: Zobrazení mapy letiště Zobrazení ostatních provozních ploch letiště Zobrazení sledovaných cílů a jejich identifikace Provozní stav EFPS Ovládací prvky A-SMGCS: Ovládací prvky: počítačová myš a klávesnice Možnost konfigurace ovládacích prvků Možnost změny zobrazení A-SMGCS

8 Zobrazení A-SMGCS

9 EFPS v A-RSN Zobrazení EFPS: Zobrazení aktivních letových plánů Zobrazení čekajících letových plánů Zobrazení přidělených povolení Provozní stav EFPS Ovládací prvky EFPS: Integrované nabídky vstupů Ovládací prvky: dotyková obrazovka + dotykové pero

10 Zobrazení EFPS

11 Integrované vstupy do EFPS VstupZkratkaNastavitelné parametry KontaktAOC Povolení k přistáníC-LND(Dráha) Povolení Go AroundGO Povolení k opuštění dráhyEXIT(Dráha, pojezdová dráha) Aktivace letu na CDDINI Odletové povoleníATC(Dráha, odletová trať) Povolení k spouštění motorůSUP VytlačeníPUSH(Stání) Povolení k pojíždění na odmrazovací místo DEICE(Odmrazovací místo) Povolení k pojížděníTAXI Povolení ke křížení dráhyRWX(Dráha, pojezdová dráha) Povolení ke vjezdu na dráhuLUP(Dráha) Povolení ke vzletuT-OF(Dráha) Předání letuHNDPozice (TEC, GEC) Zruš poslední povoleníTlačítko se znakem šipkyPoslední povolení

12 Úrovně generovaných alertů Úroveň 1: zobrazuje se v žluté barvě upozorňuje řídícího, když nastala situace, která vyžaduje jeho zvláštní pozornost má informativní charakter, není vyžadována aktivní reakce Úroveň 2: zobrazuje se v červené barvě varování řídícího, že nastala kritická situace vyžaduje aktivní reakci řídícího, jinak je ohrožena bezpečnost a plynulost provozu

13 Rozdělení generovaných alertů ALERT Pozice versus Povolení Porušení povoleníRozporná pozice Povolení versus Povolení Chybné povoleníKonfliktní povolení

14 Rozdělení generovaných alertů Alert spuštěn v důsledku nesouhlasící pozice a povolení: Porušení povolení (např. vjezd na dráhu, když nebylo dáno povolení ke vjezdu na dráhu) Rozporná pozice (např. povolení na přistání na RWY1, když se letadlo blíží k RWY2) Alert spuštěn v důsledku dvou neodpovídajících povolení: Chybné povolení (např. povolení na vjezd na dráhu, když je vydáno jiné povolení na vjezd na dráhu a není povoleno více vjezdů) Konfliktní povolení (např. povolení na vjezd na dráhu, když bylo vydáno povolení na přistání)

15 Navrhované alerty A-RSN-příklad AR1 – letadlo vstoupí do ochranného prostoru dráhy bez povolení k vjezdu nebo bez povolení ke křížení bude generován alert Úrovně 2 tato situace nastává nejčastěji výhoda oproti B-RSN, které nemá detekci vjezdu na dráhu bez povolení, dokud nedojde ke konfliktní situaci nyní je na LKPR v provozu pouze za podmínek nízké dohlednosti

16 Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013


Stáhnout ppt "Zpracoval : Tomáš Sankot 2012/2013. Zaměření mojí DP Současné vybavení na pracovišti TWR Praha Dnes B-RSN → A–SMGCS Úrovně 2 Analýza a rozdělení generovaných."

Podobné prezentace


Reklamy Google