Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

S t a v b a t u n e l ů p o d p r ů s m y k e m sv. G o t t h a r d

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "S t a v b a t u n e l ů p o d p r ů s m y k e m sv. G o t t h a r d"— Transkript prezentace:

1 S t a v b a t u n e l ů p o d p r ů s m y k e m sv. G o t t h a r d
Hudba : Ron Paul – Dark techno (2012)

2 Dva nové portály jsou v blízkosti vesnice
Základní tunel Gotthard (VOP) je nový železniční tunel ve švýcarských Alpách , Měl by být otevřen v roce 2013, celá soustava včetně dalších tunelů v roce 2016. Délka tratě 57 km) a celkem km (94,3 km) tunelů, šachet a chodeb,   je to na světě nejdelší železniční tunel , překonal japonský Seikan tunel . Jeho hlavním cílem je zvýšit celkovou přepravní kapacitu přes Alpy, a to zejména mezi Německem a Itálií, obzvláště pro nákladní dopravu k přesunu nákladních objemů ze silnice na železnici,i ke snížení škod na životním prostředí,. Stále rostoucí počet kamionů vyvolává tyto škody.  Sekundární výhodou bude snížení trvání cesty pro osobní vlaky z Curychu do Milána asi o 1 hodinu a z Curychu do Lugano o 1 hod.a 40 min.  Projekt se skládá ze dvou jednokolejných tunelů.  Je součástí AlpTransit projektu, (také známý jako „Nové železniční spojení přes Alpy (NRLA)“ , zahrnující  základní tunel Götschberg mezi kantony v Bernu a Valais a ve výstavbě (dokončení později r. 2019) a Ceneri tunel na jih. Obchází Gotthardbahn . Horské trasy se otevřely již v roce 1882 přes masiv   Saint-Gotthard starším tunelem. Ten je nyní v plném provozu a zavádí přímou cestu použitelnou pro vysokorychlostní železniční dopravu a těžké nákladní vlaky. Dva nové portály jsou v blízkosti vesnice  Erstfeld a Uri a Bodio a Ticino . Nedaleko se nachází další dva tunely Gotthard: a/ 1881 Gotthard tunel a b/ 1980 Silniční tunel Gotthard

3 Na stavbě jsou nasazeny čtyři vrtací soupravy
Na stavbě jsou nasazeny čtyři vrtací soupravy. Tyto soupravy byly vyrobeny specielně pro tuto stavbu - stály každá od třinácti do dvaceti milionů Euro.

4 Celý záměr má být dokončen v roce 2013.
Největší vlakový tunel světa !!! Gotthardský vlakový tunel je klíčovou stavbou navrženého rozšíření sítě tratí švýcarských železnic.-.V záměru kromě tohoto tunnelu je vybudování tunelu Zimmerberg a Ceneri. Celý záměr má být dokončen v roce 2013.

5 Podle geologických podmínek při ražení musí být často použita trhavina
nebo speciální vrtací soupravy « Jumbo ». V soupravě jsou „spřaženy“ čtyři takové speciální vrtací zařízení.

6 odsávající prach a škodliviny.
Příčné chodby Tunel sestává ze dvou – paralelně ražených „tubusů“, spojených 175 příčnými spojkami – chodbami. Je samozřejmé, že při ražbě zajišťují přijatelné klima speciální, velmi silné ventilátory, odsávající prach a škodliviny.

7 K odstraňování narubané horniny jsou v „hlavě“ porubů
používány transportní pásy.

8 Narubané kamenivo je transportováno vozíky k drtičkám
a následně přimícháváno k výrobě betonu.

9 Denně je spotřebováno 500.000 litrů vody jednak pro chlazení, jednak při výrobě betonu.

10 Pro „stanoviště“ a stavbu bylo nutno vybudovat 1,2 milionů čtverečních kilometrů zpevněných ploch. Více jak polovina uvedeného „padla“ na stanoviště.  

11 Na „vlastní stavbě“ tunelu se podílí 6000 až 7000 dělníků.
Na stavbě (v širším rozsahu) stále pracuje kolem lidí z 10 zemí. Jsou vytvořeny tři týmy, keré se střídají ve směnách- tak, aby byla zajištěna kontinuita budování. Na „vlastní stavbě“ tunelu se podílí 6000 až 7000 dělníků.

12 Na tomto obrázku je těžní klec na dně šachty - v hloubce 800 m
Na tomto obrázku je těžní klec na dně šachty - v hloubce 800 m. pod povrchem. Pokud by nebyla teplota korigována vydatným chlazením , v této hloubce by dosahovala 45 ° C. Vezmeme –li v úvahu, že i využívané stroje vydávají teplo, teplota na stanovišti by dosahovala pro práci lidí nepřijatelných hodnot. Díky chlazení je udržována na tomto stanovišti teplota pod 28 ° C.

13

14

15 Průměr tubusů je 8,40 m, síla betonové obezdívky je 40 cm.
Tunel je veden osmi různými horninami. Je to zejména žula, vápenec a dokonce i mramor.. Průměr tubusů je  8,40 m, síla betonové obezdívky je 40 cm.

16 V tunelu je vysoká vlhkost 70% ...
l vody projde raženou horninou a musí být z tunelu odstraněno

17 P r o r a ž en o 2009

18

19

20

21

22 Proraženo k

23 Der Bau des Gotthard-Tunnels
Für die Realisierung waren 10 Jahre Planung und 15 Jahr Bau notwendig, Der neue Tunnel wird Ende 2013 in Betrieb genommen und er wird der längste Eisenbahntunnel der Welt mit 57 km von Erstfeld nach Bodio sein. 6,5 Millionen Passagiere und 49 Millionen Tonnen Fracht werden den Tunnel pro Jahr passieren. Ziel ist es, den LKW-Verkehr dadurch zu reduzieren. Der Bau kostet 7 Milliarden Schweizer Franken (€ ) Die längsten Eisenbahntunnel der Welt 57 km : Saint-Gothard (Suisse), ,8 km : Sei-Kan (Japon), ,45 km : Eurotunnel (France-Angleterre), ,5 km : Lötschberg (Suisse), ,4 km : Guadarrama (Espagne), ,4 km : Hakkôda (Japon), , 8 km : Iwate-Ichinohe (Japon), ,2 km : Îyama (Japon), 2013

24 Stavba třetího tunelu pod průsmykem St. Gotthard (Švýcarsko)
Na plánování bylo potřeba 10 let, na vlastní stavbu se počítá s 15 léty. Předpokládá se dokončení v r Jeho délka bude 57 km- ( z Erstfeldu do Badia), bude to nejdelší železniční tunel světa. 6,5 milliony cestujících a 49 millionů tun nákladní přepravy-ročně- předpokládané vytížení. Hlavní (udávaný) důvod stavby:. Převést nákladní dopravu zatěžující životní prostředí ze silnice na méně zatěžující dopravu železniční. Stavba má stát 7 milliard švýcarských franků, tj. cca (€ ) Nejdelší železniční tunely světa 57 km : Saint-Gothard (Suisse), ,8 km : Sei-Kan (Japon), ,45 km : Eurotunnel (France-Angleterre), ,5 km : Lötschberg (Suisse), ,4 km : Guadarrama (Espagne), ,4 km : Hakkôda (Japon), , 8 km : Iwate-Ichinohe (Japon), ,2 km : Îyama (Japon), 2013 Z německého originálu Volně přeložil, hudbu vložil a upravil M i l a n Konec !!


Stáhnout ppt "S t a v b a t u n e l ů p o d p r ů s m y k e m sv. G o t t h a r d"

Podobné prezentace


Reklamy Google