Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich List“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich List“"— Transkript prezentace:

1 Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich List“ Professur für Bahnverkehr, öffentlicher Stadt- und Regionalverkehr Oliver Morel Ostrava, 18. června 2008

2 TU Dresden, 18.června 2008 Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 1.Porovnání České republiky se Švýcarskou konfederací 2.Ekonomická poloha osídlení Švýcarska v střední Evropě 3.VRD ve vnitrostátním dopravním systému 4.VRD v mezinárodních spojích 5.Financování investic do železniční infrastruktury

3 TU Dresden, 18.června 2008 Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 1. Porovnání České republiky se Švýcarskou konfederací Všeobecné ukazatele České republiky a Švýcarské konfederace UkazatelŠvýcarskoČesko Počet obvatel7,3 mil.10,0 mil. Rozloha země42‘000 km 2 79‘000 km 2 Hustota osídlení174 obyvatel/km obyvatel/km 2 Délka železničních tratí5‘300 km9‘500 km Hustota železniční sítě0,13 km/km 2 0,12 km/km 2 Hustota železniční sítě726 km/ 1 mil. obyvatelů 1000 km/ 1 mil. obyvatelů Roční počet železničních cest [1] 44 cest/obyvatele18 cest/obyvatele Roční délka železničních cest [1] 2009 km/obyvatele675 km/obyvatele

4 TU Dresden, 18.června 2008 Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 1. Porovnání České republiky se Švýcarskou konfederací Přepravní doby a vzdálenosti na typických dálkových relacích ve Švýcarsku a v Česku ŠvýcarskoČesko RelacePřepravní doba VzdálenostRelacePřepravní doba Vzdálenost Zürich – Lausanne 2:08230 kmPraha – Brno 2:42260 km Basel – Genève 2:43250 kmPraha – Ostrava 3:12350 km

5 TU Dresden, 18.června 2008 Pramen: Železniční síť Švýcarska (normálněrozchodná část)

6 TU Dresden, 18.června 2008 Pramen: FGSV: Merkblatt zum Integralen Taktfahrplan, 2001, K ö ln Systém taktového symetrického jízdního řádu s přestupními uzly

7 TU Dresden, 18.června 2008 Pramen: Železniční síť Švýcarska (normalnorozchodná čásť)

8 TU Dresden, 18.června 2008 Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 3. VRD ve vnitrostátním dopravním systému Provozované úseky s vyššími rychlostmi ve švýcarké železniční sítí RelaceDnešní stavVýchozí stav vysokorychlostní úsekDélka [km] rychlost [km/h] jízdní doba rychlost [km/h] jízdní doba Zürich - Bern1250:57až 1401:09 Rothrist – Mattstetten Bern – Visp/*Brig1150:55 až 160*1:29 Frutigen – Raron

9 TU Dresden, 18.června 2008 Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 4. VRD v mezinárodních spojích Příspěvky Švýcarska k přizpůsobení francouzských a německých traťových úseků nárokům vysokorychlostní dopravy Pramen:

10 TU Dresden, 18.června 2008 Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 4. VRD v mezinárodních spojích Cílové jízdné doby v vybranych mezinárodních relacích RelaceJízdní doba dnešnícílová Genève – Bellegarde – Paris3:223:00 Lausanne – Franse – Paris3:523:30 Bern – Belfort – Paris(4:36)4:00 Zürich – Lindau – München4:123:15 (4:36) – spoj veden jinou tratí, přes Franse

11 TU Dresden, 18.června 2008 Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) 5. Financování investic do železniční infrastruktury Příspěvky z fondu Finöv* na roky 1998 do 2030 * Finöv – fond k financování infrastrukturálních zaměrů veřejné dopravy Úkol:Termín realizace: Náklady: [mil. CHF] Podíl: Nové alpské tunely (Lötschberg)200719‘10058 % Nové alpské tunely (Gotthard)2017 Bahn 2000 (první etapa)20045‘80018 % Bahn 2000 (další etapy)20305‘20016 % Připojení na vysokorychlostní dopravu20131‘1003 % vnitrostátní úseky800 úseky ve Francii a v Německu300 Ochrana před hlukem20151‘5005 % Úhrn32‘ %


Stáhnout ppt "Integrace vysokorychlostní železniční dopravy do komplexního dopravního systému (na příkladu Švýcarska) Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich List“"

Podobné prezentace


Reklamy Google