Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Auguste Rodin www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Auguste Rodin www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí."— Transkript prezentace:

1 Auguste Rodin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMAuguste Rodin Označení DUMVY_32_INOVACE_07_2_17 Mgr. Vlastimil Hrbáček Datum Vzdělávací oblastUmění a kultura Vzdělávací oborVýtvarná výchova Tematický okruhDějiny výtvarného umění Ročník1. ročník a kvinta gymnázia

2 Auguste Rodin  francouzský sochař, který je označován za otce moderního sochařství  narodil se v r v Paříži a umírá v r  na akademii École des beaux-arts jej nepřijali, a proto se vyučil dekoratérem  zde se dostal k hlíně jako tvárnému materiálu a naučil se preciznosti  vycházel ze studia antiky, renesance (Michelangelo) i orientálního umění  největším tvůrcem pro něj byla příroda a lidské tělo bylo pro něj nejvhodnějším prostředkem, kterým je možné vyjádřit každý duševní stav

3 Znaky tvorby  jeho dílo bývá řazeno k různým směrům – realismus, sochařský impresionismus, symbolismus i romantismus  sdělení hledal v nových pohybech a pozicích těla, dával přednost práci s amatérskými modely, akrobaty a tanečníky  nejdříve vytvářel hrubý hliněný model, který byl posléze upřesněn a odlit nejprve do sádry a poté do bronzu nebo vytesán do mramoru  byl novátorem také svým přístupem k povrchu sochy a užitím ploch k efektu světla a stínu - metodu nazýval marcottage (vrstvení)  tento pohyb odrazů a barev v kombinaci s pozicí těla vytváří zajímavý okamžik, který má podobný výsledný dojem jako impresionistické obrazy.

4 Některé jeho významné práce Busty (také bysty) Muž s přeraženým nosem (1864), osobnosti autorovy současnosti (např. Victor Hugo, Balzac, Mahler) Plastiky – sochy Kovový věk (1876), Myslitel (1880), Balzac Sousoší (více postav) Radní z Calais (1884), Polibek (1898)

5 Signatura (podpis) marcottage

6 Kovový věk dílo bylo určeno pro výzdobu bruselské burzy dokonalost plastiky vyvolává na pařížském Salonu obdiv i skandál Rodin byl obviněn, že sochu odlil přímo na těle živého modelu

7 Kovový věk vrstvení marcottage světlo stín

8 Radní z Calais

9 Radní z Calais - detail

10 Úkol Jaké emoce vyjadřuje tvář?

11 Úkol - řešení Zklamání, beznaděj, ponížení, odhodlání,…

12 Myslitel (Dante) zdůrazňuje vážnost situace (rozhodnutí)

13 Polibek vyjadřuje něhu, vášeň a smyslnost A.Rodin_LeBaiser001S.jpg LeBaiser018.jpg

14 Úkol Které motivy autor ztvárňoval? V čem byl moderní - novátorem? Kterým dílem šokoval diváky?

15 Úkol - řešení sdělení hledal v nových pohybech a pozicích těla, dával přednost práci s amatérskými modely svým přístupem k povrchu sochy a užitím ploch k efektu světla a stínu - metodu nazýval marcottage (vrstvení) dokonalost plastiky Kovový věk vyvolává na pařížském Salonu obdiv i skandál

16 Zajímavé odkazy kniha Davida Weisse: Nahý jsem přišel na svět


Stáhnout ppt "Auguste Rodin www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí."

Podobné prezentace


Reklamy Google