Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

IMPRESIONISMUS Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "IMPRESIONISMUS Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu."— Transkript prezentace:

1 IMPRESIONISMUS Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu: HRAZENO Z EU OP - VK Autor: Mgr. Libuše Jurczeková

2 Anotace Prezentace je určena k rozšíření učiva výtvarné výchovy v 8. – 9. ročníku. Poskytuje přehled základních znaků impresionismu, ukázky typicky impresionistických obrazů, příklady autorů tvořících v tomto stylu. Ročník Osmý - Devátý Očekávaný výstup Materiál je v souladu s RVP ZV a ŠVP Žáci interpretují vizuálně obrazná vyjádření minulosti, vybírají a pojmenovávají co nejširší škálu prvků vizuálně obrazného vyjádření, uplatňují osobitý přístup k realitě. Vzdělávací oblast UMĚNÍ A KULTURA Klíčová slova Impresionismus, malířství, sochařství Zdroje Viz odkazy pod obrázky, Wikipedie, vlastní Vytvořeno Srpen 2012

3 Vznik a znaky Název podle obrazu Clauda Moneta – Imprese, východ slunce (vystaven na výstavě nezávislých malířů v Paříži v roce 1874) více zdůrazňuje osobitý přístup klade důraz na dojem – impresi ZNAKY uvolněný rukopis skicovitost – rychlé tahy štětce užívání čistých barev v barevných skvrnách NÁMĚTY vodní plochy, krajiny - malíři se snažili zachytit změny vlivem různého osvětlení mlha, kouře, pára https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5c/Claude_Monet%2C_Impression%2C_soleil_levant%2C_1872.jpg/780px- Claude_Monet%2C_Impression%2C_soleil_levant%2C_1872.jpg Sargent - Monet kreslící na kraji lesa v tomto období začali malíři tvořit ve volné přírodě – heslo „ven y ateliérů“

4 Představitelé Éduard Manet - „otec impresionismu“, nepoužíval impresionistické techniky malby Snídaně v trávě Olympie Claude Monet Lekníny Katedrála v Chartres Auguste Renoire Houpačka Deštníky U vody https://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:Edouard_Manet_024.jpg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Monet_- _Seerosen_1906.jpg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pierre- Auguste_Renoir_-_By_the_Water.jpg

5 Edgar Degas Tanečnice Auguste Rodin - sochař Občané z Calais Myslitel Kráčející muž https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Edgar_Germain_Hilaire_Degas_024.jpg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Auguste_Rodin_- _Grubleren_ jpg https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Auguste_Rodin-Burghers_of_Calais_London_%28photo%29.jpg

6 Impresionismus v Čechách Antonín Slavíček U nás v Kameničkách, obrazy Prahy Max Švabinský Chudý kraj Letná park https://commons.wikimedia.org/wik i/File:Anton%C3%ADn_Slav%C3%AD %C4%8Dek_-_Letna_Park.jpg TEST

7 Co znamená pojem imprese: náladadojempředstava Uveď jména českých významných impresionistických malířůčeských Jak nazýváme techniku malby pomocí barevných teček.

8 Zkus správně přiřadit k názvům obrazů jejich autory. Slunečnice Deštníky Tanečnice Olympie Lekníny Myslitel Monet Degas Renoir Manet Van Gogh Rodin

9 Protože impresionisté vycházeli z teorie barev, připomeneme si ji: Uveď základní barvy: …………………………….………… Ke každé základní uveď její doplňkovou /vzniká smícháním dalších dvou) …………………….…………... Vyjmenuj teplé a studené barvy ……………………… Jak vznikají barvy pastelové? …………………………… Jaká je malba monochromatická? …………………… Které barvy mají schopnost vystupovat - přibližovat se? Teplé, studené, tmavé, světlé? Podtrhni

10 ANO SPRÁVNĚ! OBRÁZEK VLASTNÍ

11 ZKUS TO JEŠTĚ JEDNOU!


Stáhnout ppt "IMPRESIONISMUS Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/21.0657 Název projektu."

Podobné prezentace


Reklamy Google