Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Hana Matěásková TEMATICKÁ OBLAST: Dějiny umění NÁZEV DUMu: Impresionismus a jeho kořeny POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 01 KÓD DUMu: HM_Dějiny umění 01 DATUM TVORBY: ANOTACE: Prezentace, která by měla sloužit jako obrazová a textová podpora k výuce dějin umění na téma impresionismus. Charakterizuje pojem impresionismus, podrobněji se věnuje technice impresionismu a klade důraz na to, že tento směr nevzniknul náhodně, ale měl svůj vývojový proces a z něčeho čerpal.. METODICKÝ POKYN: Kvinta/1.roč.,Sexta/2.roč.

2 I MPRESIONISMUS A JEHO KOŘENY Angličtí krajináři Barbizonská škola Eduard Manet

3 C HARAKTERISTIKA Umělecký směr konce 19. století Vyvrcholení realistických tendencí Předěl mezi tradiční a moderní malbou Ovládl hlavně francouzské malířství Impresionismus čerpal ze 3 základních zdrojů – Angličtí krajináři, Barbizonská škola, dílo Eduarda Maneta

4 N ÁZEV I MPRESIONISMUS, IMPRESIONISTÉ Rok 1874 první výstava mladých malířů C. Monet, A. Renoir, A. Sisley, C. Pissaro, E. Degas, H. Lautrec … prezentují svůj pohled na umění nespokojeni s postojem tradiční Akademie Claude Monet Impression, solei de levant Louis Leroy kritik výstavy, název „Impresionisté“

5 N ÁZEV I MPRESIONISMUS, IMPRESIONISTÉ C. Monet A. Renoir A. Sisley C. Pissaro E. Degas H. Lautrec přijímají název za vlastní společně vystavují do roku 1895 ne všichni malují impresionistickou technikou Společně vystavují do r Ne všichni malují technikou typickou pro impresionisty

6 T ECHNIKA IMPRESIONISMU Důležitá hra světel, stínů Snaha zachytit určitý prchavý okamžik a jeho atmosféru Užití čistých barev spektra – využití tzv. doplňkových barev Doplňkové barvy : k červené – zelená, ke žluté – fialová, k modré – oranžová Neužívají šedou a černou – nejsou ve spektru

7 T ECHNIKA IMPRESIONISMU Rychlé, hrubé tahy štětcem – dojem skic. Nemalují přesné kontury. Využívají znalostí vědy a technických vynálezů. Pracují v plenéru. Náměty – život v restauracích, kavárnách, kolem řek, ruch v ulicích měst, tančírny.

8 I MPRESSION, SOLEI DE LEVANT Dojem, východ slunce 1872 (1)

9 A NGLIČTÍ KRAJINÁŘI Josep h William Turner ( ) Romantický krajinář Vliv na tvorbu impresionistických malířů Zaměření na – barvu, světlo, atmosféru obrazu Absence ostrých kontur, opakovaně maloval stejné prostředí – snaha zachytit změny. Náměty – měl rád vodu a moře, miloval Benátky odtud – akvarely(velmi oblíbené)

10 W ILLIAM T URNER – V ÁLEČNÁ LOĎ T ÉMÉRAIRE (2)

11 W ILLIAM T URNER – R YBÁŘI NA MOŘI (3)

12 W ILLIAM T URNER – P ŘÍSTAVIŠTĚ V C ALAIS (4)

13 W ILLIAM T URNER – O TROKÁŘSKÁ LOĎ (5)

14 A NGLIČTÍ KRAJINÁŘI John Constable ( ) významný anglický krajinář 19. století studie krajin v plenéru studium klimatologických jevů v přírodě – dojem na impresionisty učitel historie krajinářství – Royal Institution v Londýně

15 J OHN C ONSTABLE – D EADHAMSKÉ ÚDOLÍ (6)

16 J OHN C ONSTABLE – O BILNÉ POLE (7)

17 B ARBIZONSKÁ ŠKOLA Camille Corot ( ) francouzský malíř, jako jeden z prvních malířů – malba v plenéru, později se vrátil k malbě v ateliéru poetické krajiny, prosté, neokázalé motivy jisté volné tahy štětce rychlé nanášení barev, zájem o světelné efekty realistické prvky

18 C AMILLE C OROT – V ILA D ´A VRAY (8)

19 C AMILLE C OROT – V ZPOMÍNKA NA M ORTEFONTAINE (9)

20 E DOUARD M ANET ( ) francouzský malíř – vzor pro impresionisty konflikt s uměleckou tradicí Francie zamítal starý akademický způsob malování barva – nejdůležitější vyjadřovací prostředek přijal postupy impresionistů x nechtěl být s nimi spojován

21 E. M ANET – S NÍDANĚ V TRÁVĚ (10)

22 E.M ANET – B AR VE FOLIES (11)

23 E. M ANET – O LYMPIA (12)

24 ZDROJE 1. AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _The_Fighting_T%C3%A9m%C3%A9raire_tugged_to_her_last_Berth_to_be_broken.j pg _The_Fighting_T%C3%A9m%C3%A9raire_tugged_to_her_last_Berth_to_be_broken.j pg 3.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 5.AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:

25 ZDROJE 6.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 7.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 8.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 9.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Le_D%C3%A9jeuner_sur_l%27Herbe_(The_Picnic)_(1).jpghttp://en.wikipedia.org/wiki/File:Manet,_Edouard_- _Le_D%C3%A9jeuner_sur_l%27Herbe_(The_Picnic)_(1).jpg

26 ZDROJE 11. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 12.AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: _Olympia,_1863.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Manet,_Edouard_- _Olympia,_1863.jpg


Stáhnout ppt "ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO."

Podobné prezentace


Reklamy Google