Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO."— Transkript prezentace:

1 ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Hana Matěásková TEMATICKÁ OBLAST: Dějiny umění NÁZEV DUMu: Impresionismus a jeho kořeny POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 01 KÓD DUMu: HM_Dějiny umění 01 DATUM TVORBY: 31. 9. 2012 ANOTACE: Prezentace, která by měla sloužit jako obrazová a textová podpora k výuce dějin umění na téma impresionismus. Charakterizuje pojem impresionismus, podrobněji se věnuje technice impresionismu a klade důraz na to, že tento směr nevzniknul náhodně, ale měl svůj vývojový proces a z něčeho čerpal.. METODICKÝ POKYN: Kvinta/1.roč.,Sexta/2.roč.

2 I MPRESIONISMUS A JEHO KOŘENY Angličtí krajináři Barbizonská škola Eduard Manet

3 C HARAKTERISTIKA Umělecký směr konce 19. století Vyvrcholení realistických tendencí Předěl mezi tradiční a moderní malbou Ovládl hlavně francouzské malířství Impresionismus čerpal ze 3 základních zdrojů – Angličtí krajináři, Barbizonská škola, dílo Eduarda Maneta

4 N ÁZEV I MPRESIONISMUS, IMPRESIONISTÉ Rok 1874 první výstava mladých malířů C. Monet, A. Renoir, A. Sisley, C. Pissaro, E. Degas, H. Lautrec … prezentují svůj pohled na umění nespokojeni s postojem tradiční Akademie Claude Monet Impression, solei de levant Louis Leroy kritik výstavy, název „Impresionisté“

5 N ÁZEV I MPRESIONISMUS, IMPRESIONISTÉ C. Monet A. Renoir A. Sisley C. Pissaro E. Degas H. Lautrec přijímají název za vlastní společně vystavují do roku 1895 ne všichni malují impresionistickou technikou Společně vystavují do r. 1895 Ne všichni malují technikou typickou pro impresionisty

6 T ECHNIKA IMPRESIONISMU Důležitá hra světel, stínů Snaha zachytit určitý prchavý okamžik a jeho atmosféru Užití čistých barev spektra – využití tzv. doplňkových barev Doplňkové barvy : k červené – zelená, ke žluté – fialová, k modré – oranžová Neužívají šedou a černou – nejsou ve spektru

7 T ECHNIKA IMPRESIONISMU Rychlé, hrubé tahy štětcem – dojem skic. Nemalují přesné kontury. Využívají znalostí vědy a technických vynálezů. Pracují v plenéru. Náměty – život v restauracích, kavárnách, kolem řek, ruch v ulicích měst, tančírny.

8 I MPRESSION, SOLEI DE LEVANT Dojem, východ slunce 1872 (1)

9 A NGLIČTÍ KRAJINÁŘI Josep h William Turner (1775-1851) Romantický krajinář Vliv na tvorbu impresionistických malířů Zaměření na – barvu, světlo, atmosféru obrazu Absence ostrých kontur, opakovaně maloval stejné prostředí – snaha zachytit změny. Náměty – měl rád vodu a moře, miloval Benátky odtud – akvarely(velmi oblíbené)

10 W ILLIAM T URNER – V ÁLEČNÁ LOĎ T ÉMÉRAIRE (2)

11 W ILLIAM T URNER – R YBÁŘI NA MOŘI (3)

12 W ILLIAM T URNER – P ŘÍSTAVIŠTĚ V C ALAIS (4)

13 W ILLIAM T URNER – O TROKÁŘSKÁ LOĎ (5)

14 A NGLIČTÍ KRAJINÁŘI John Constable (1776-1837) významný anglický krajinář 19. století studie krajin v plenéru studium klimatologických jevů v přírodě – dojem na impresionisty učitel historie krajinářství – Royal Institution v Londýně

15 J OHN C ONSTABLE – D EADHAMSKÉ ÚDOLÍ (6)

16 J OHN C ONSTABLE – O BILNÉ POLE (7)

17 B ARBIZONSKÁ ŠKOLA Camille Corot (1796-1875) francouzský malíř, jako jeden z prvních malířů – malba v plenéru, později se vrátil k malbě v ateliéru poetické krajiny, prosté, neokázalé motivy jisté volné tahy štětce rychlé nanášení barev, zájem o světelné efekty realistické prvky

18 C AMILLE C OROT – V ILA D ´A VRAY (8)

19 C AMILLE C OROT – V ZPOMÍNKA NA M ORTEFONTAINE (9)

20 E DOUARD M ANET (1832-1883) francouzský malíř – vzor pro impresionisty konflikt s uměleckou tradicí Francie zamítal starý akademický způsob malování barva – nejdůležitější vyjadřovací prostředek přijal postupy impresionistů x nechtěl být s nimi spojován

21 E. M ANET – S NÍDANĚ V TRÁVĚ (10)

22 E.M ANET – B AR VE FOLIES (11)

23 E. M ANET – O LYMPIA (12)

24 ZDROJE 1. AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Claude_Monet,_Impression,_soleil_levant,_1872.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Claude_Monet,_Impression,_soleil_levant,_1872.jpg 2.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Turner,_J._M._W._- _The_Fighting_T%C3%A9m%C3%A9raire_tugged_to_her_last_Berth_to_be_broken.j pg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Turner,_J._M._W._- _The_Fighting_T%C3%A9m%C3%A9raire_tugged_to_her_last_Berth_to_be_broken.j pg 3.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:William_Turner_-_Fishermen_at_Sea.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:William_Turner_-_Fishermen_at_Sea.jpg 4.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Joseph_Mallord_William_Turner_024.jp http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Joseph_Mallord_William_Turner_024.jp 5.AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Slave-ship.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Slave-ship.jpg

25 ZDROJE 6.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Constable_DeadhamVale.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Constable_DeadhamVale.jp 7.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:John_Constable_008.jpg 8.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Corot.villedavray.750pix.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Corot.villedavray.750pix.jpg 9.AUTOR NEVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jean-Baptiste-Camille_Corot_012.jp http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jean-Baptiste-Camille_Corot_012.jp 10. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Manet,_Edouard_- _Le_D%C3%A9jeuner_sur_l%27Herbe_(The_Picnic)_(1).jpghttp://en.wikipedia.org/wiki/File:Manet,_Edouard_- _Le_D%C3%A9jeuner_sur_l%27Herbe_(The_Picnic)_(1).jpg

26 ZDROJE 11. AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://en.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Edouard_Manet_004.jpghttp://en.wikipedia.org/wiki/File:Edouard_Manet_004.jpg 12.AUTOR NEUVEDEN, Autor Neuveden. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 17.2.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Manet,_Edouard_- _Olympia,_1863.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Manet,_Edouard_- _Olympia,_1863.jpg


Stáhnout ppt "ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO."

Podobné prezentace


Reklamy Google