Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Objektová tvorba - asambláž www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Objektová tvorba - asambláž www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských."— Transkript prezentace:

1 Objektová tvorba - asambláž Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMObjektová tvorba - asambláž Označení DUMVY_32_INOVACE_07_1_01 Mgr. Vlastimil Hrbáček Datum Vzdělávací oblastUmění a kultura Vzdělávací oborVýtvarná výchova Tematický okruhVýtvarné techniky, materiály a náměty RočníkKvarta, 1. ročník a kvinta, 2. ročník

2 Asambláž Asambláž (fr. assemblage) je výtvarná technika, při které dostává plošný (dvojrozměrný) obraz prostorový (třetí) rozměr (dimenzi). Dalo by se říci, že Jedná se o prostorovou koláž Na plochu obrazu jsou skládány (jako u koláže) a poté fixovány různými technologickými postupy (např. lepením, lisováním, vázáním, svářením, nýtováním apod.) předměty nebo jejich části.

3 Historie asambláže Předcházelo jí objevení koláže, kterou využívali kubisté (Braque a Picasso) Na začátku 20. století byla asambláž vynalezena dadaisty. Vzápětí ji začínají používat i surrealisté Tyto směry 20. století využily její umělecké tendence, zdůrazňující proti závěsnému obrazu význam objektu Významně se asambláž uplatnila také v pop- artu. Poté s ní pracují i jiné výtvarné směry a hnutí. Má blízko k objektové tvorbě.

4 Ukázka koláže Theo van Doesburg Destrukce 1923

5 Ukázky asambláže Werner Stuerenburg To je umění

6 Jorge Correo Moje práce Own work

7 Ingo Klöcker Primeur Mládí

8 Armand Pierre Fernandez Hodiny objekt vzniklý hromaděním předmětů

9 Úkol 1. Jaký je rozdíl mezi koláží a asambláží? 2. Které umělecké směry tyto techniky využívaly?

10 Úkol - řešení 1. Jaký je rozdíl mezi koláží a asambláží? - koláž je plošná technika, asamblá vstupuje do prostoru (objekt) 2. Které umělecké směry tyto techniky využívaly? - dadaismus, surrealismus a pop art

11 Podívejme se na možnosti školní tvorby Pracovat můžeme s různými materiály v interiéru nebo s přírodninami v exteriéru.

12 Hlava – profil Materiál: mušle a škeble asambláž

13 Archeologie naleziště objekt kombinovaná technika koláž

14 Hmyz 1 – materiál: přírodniny - objektová tvorba

15 Hmyz 2 – materiál: přírodniny - objektová tvorba

16 Motýl – materiál: přírodniny - objektová tvorba

17 Někdy stačí dotvořit přírodu...

18 Hra s obsahem a formou

19 Hra se slovy

20 Zdroj – fotografie a obrázky – archiv autora


Stáhnout ppt "Objektová tvorba - asambláž www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských."

Podobné prezentace


Reklamy Google