Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Postimpresionismus - Gogh www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Postimpresionismus - Gogh www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských."— Transkript prezentace:

1 Postimpresionismus - Gogh www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMPostimpresionismus – Vincent van Gogh Označení DUMVY_32_INOVACE_07_3_03 AutorMgr. Veronika Sedláčková Datum4.11. 2012 Vzdělávací oblastUmění a kultura Vzdělávací oborVýtvarná výchova Tematický okruhDějiny výtvarného umění Ročník2. ročník a sexty gymnázia

2 Vincent van Gogh (1853 – 1890) Gogha zaujalo poučení z impresionismu i pointilismu. Líbila se mu technika malby pomocí teček a tahů v čistých barvách.

3 Autoportrét AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 4.11.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh_1887_Selbstbildnis.jpg?uselang=cs

4 Nechce však barvu rozložit na plátně, užívá výrazné a viditelné tahy štětce pro vyjádření duševního rozpoložení. Používá barvy a tvary, aby vyjádřil, jak na něj působí věci, které maluje, a aby na diváka působily stejným dojmem. AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 4.11.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh-starry_night.jpg?uselang=cs Hvězdná noc

5 Záměrně měnil vzhled věcí, aby to vyhovovalo jeho záměrům. Kostel v Auvers-sur-Oise AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 4.11.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:L%27%C3%A9glise_d%27Auvers-sur-Oise.jpg?uselang=cs

6 Gogh chtěl, aby jeho obraz vyjádřil, co on sám cítí → vychází z něj pozdější směr expresionismus. Obilné pole s havrany AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 4.11.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_(1853-1890)_-_Wheat_Field_with_Crows_(1890).jpg?uselang=cs

7 Gogh rád používal čisté barvy, někdy je nanášel přímo z tuby. Pro jeho obrazy je typická pastózní malba.

8 Slunečnice AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 8.11.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Van_Gogh_Twelve_Sunflowers.jpg

9 Pokuste se najít společné znaky těchto dvou obrazů. AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 4.11.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:SelbstPortrait_VG2.jpg? uselang=cs AUTOR NEUVEDEN. commons.wikimedia.org [online]. [cit. 4.11.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Egon_Schiele_080.jpg

10 Oba malíři – Gogh i Schiele – na svých autoportrétech použili tvarovou deformaci nerealistickou, stylizovanou barevnost viditelné tahy štětce obraz vyjadřuje duševní rozpoložení autora a působí dál na diváka


Stáhnout ppt "Postimpresionismus - Gogh www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských."

Podobné prezentace


Reklamy Google