Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

V. Cizek 30.10.2013 Data Link Services XI. Jednání leteckých dopravců a odborné letecké veřejnosti se zástupci ŘLP ČR.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "V. Cizek 30.10.2013 Data Link Services XI. Jednání leteckých dopravců a odborné letecké veřejnosti se zástupci ŘLP ČR."— Transkript prezentace:

1 V. Cizek Data Link Services XI. Jednání leteckých dopravců a odborné letecké veřejnosti se zástupci ŘLP ČR

2 DLS – Co to je 2 DLS – Data Link Services – Datová komunikace mezi letadlem a pozemními systémy ŘLP Definováno nařízením EK 29/2009 (IR, Implementing Rule) eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:013:0003:0019:EN:PDF Platnost - závazné pro služby řízení (ANSP) a provozovatele letadel (AO) Definované jsou 4 služby DLIC - Data Link Initiation Management – navázání komunikace ACM – ATC Communication Management – předání na frekvenci mezi sektory ACL – ATC Clearances – povolení (včetně žádostí) – omezený rozsah, ne kritická AMC – ATC Microphone Check – žádost o kontrolu rušení frekvence Požadováno pro lety nad FL 285 Zavedení ve dvou krocích – první – 2013, západní Evropa, druhý – 20215, zbytek Implementační podpora – EUROCONTROL, LINK2000+, DLISG

3 DLS – Technická podpora 2 HMI ATCO screen FDPS Flight Data Processing Systém OLDI External coordination Communication Interface unit Recording A/G communication SITA/ARINC ATN network, VDL Mode 2 ATN/CPDLC capability VHF Mode 2 ACSP contract

4 DLS – časování 2 1 leden 2011 – Nová letadla která mají létat nad FL 285 mají být vybavena systémy plnícími požadavky IR 7 února 2013 – ANSP z „LINK Regionu“ mají zavést odpovídající pozemní systémy. 5 únor 2015 – Všechna letadla létající nad FL 285 mají být vybavena systémy plnícími požadavky IR (retrofit) 5 únor 2015 – Všechna ANSP z EU prostoru mají zavést odpovídající pozemní systémy 31 prosinec 2017 – Letadla která jsou alespoň 20 stará a ukončí provoz před koncem 2017 mají výjimku. 1 leden 2014 – FANS – letadla s certifikací před tímto datem a jsou vybavená FANS mají výjimku do konce životnosti. Letadla která jsou certifikována po tomto datu a jsou vybavena pro FANS musí vyhovovat i požadavkům IR 1 leden 2014 – Nová transportní (STATE) letadla která mají vybavení pro jiný než vojenský data link mají vyhovovat požadavkům 29

5 DLS – Výjimky vybavení letadel 2 Automatické (29/Article 3, Para 4)  FANS letadla vyrobená před lednem 2014 (FANS – letadla s datalink certifikovaným podle EUROCAE ED-100 and ED-100A nebo RTCA ekvivalentů DO-258(A))  Letadla která ukončí provoz před koncem 2017  Letadla pro testovací lety, lety pro testy letadel, údržbu  Letadla pro státní lety (kromě transportních s civilním vybavením) Specifické (29/:Article 14, para 3)  Pro letadla které končí produkci a jsou vyráběna v malých počtech  Pro letadla jejichž zástavba by byla neúměrně drahá Definice výjimek byla organizována EK (EUROCONTROL Exemption Cell) Stav – uzavřeno - Třetí report (Third Consolidated Report, 27/05/2013, odeslán EK (SSC), schválený dokument by měl být k dispozici tento podzim Ale – podle závěrů Workshop EK bude analyzovat možnost dalšího kola DLS Exemptions - Third Consolidated Report - v1 0.pdf

6 DLS – Stav zavádění 2 Evropa Vybavení letadel – pokračuje, vybaveno cca 1200 letadel (30 procent) která létají v “core” prostoru (EK Workshop ) ANSP – zpožděno: 2013 státy - k dnešnímu dni pouze UAC Rhein, UAC Maastricht, Skyguide, 2015 státy – deklarují že budou připraveni, ale dají se čekat zpoždění Problémy Komunikační – se zahájením skutečného provozu se objevily problémy komunikace země-vzduch – řeší EUROCONTROL ČR ŘLP ČR - Práce probíhají, reálná připravenost na konci 2014 (testy od poloviny 2014) Proběhly konzultace s ČSA, Travel Service – už dnes mají smlouvy s ACSP (SITA/ARINC) pro AOC (Airline Operational Control) Připravuje se ustavení koordinační skupiny – koordinaci zavádění, testování apod. Další uživatelé (GA, BJ provozovatelé) – pravděpodobně kategorie “non AOC Operators” (nemají dnes smlouvu se SITA/ARINC a datovém spojení pro AOC) – pro splnění IR 29/2009 je třeba aby uzavřeli smlouvu s ACSP

7 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "V. Cizek 30.10.2013 Data Link Services XI. Jednání leteckých dopravců a odborné letecké veřejnosti se zástupci ŘLP ČR."

Podobné prezentace


Reklamy Google