Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CZ.1.07/1.5.00/34.0641 VY_32_INOVACE_ PaV_1.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CZ.1.07/1.5.00/34.0641 VY_32_INOVACE_ PaV_1.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:"— Transkript prezentace:

1 CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ PaV_1.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT 1.Sada – předmět – Potraviny a výživa Tématická oblast : maso a nápoje z ŠVP E/02 Autor: Jindřich Joska Vytvořeno: září 2012 – leden 2013 DUM č.20 Směry výživy Použité zdroje uvedeny na konci DUM Anotace 1.Tento materiál slouží jako doplňující a přípravná část, při výuce PaV v 2. ročníku třídy PVS. Svoji strukturou a obsahem odpovídá kladeným požadavkům na tyto žáky, dle ŠVP 2.Očekávaný výstup pro žáka – žák porozumí, které faktory mají vliv na naše zdraví a jaké jsou směry výživy Tyto materiály byly vytvořeny za podpory spolufinancování projektu EU

2 Směry ve výživě Mnozí na základě životního postoje, nebo zdravotního stavu jsou nuceni si zvolit určitý směr ve výživě jako je makrobiotika, vegetariánství, dělená strava, racionální strava atp.

3 Kterým směrem? Důležité je přesvědčení a pevná vůle, aby to mělo smysl a výsledek. Směry ve výživě nejsou vhodné např. pro diabetiky, nebo pro ty kteří musí ze zdravotních důvodů upravovat jídelníček. Směry ve výživě jsou naopak vhodné pro ty, kteří netrpí vážnou nemocí a cítí se stravovat zdravě, aby předcházeli zdravotním komplikacím v budoucnu.

4 Deset hlavních zásad správné racionální stravy Rozumná strava vychází ze zásad zdravé výživy, nikdy by neměla být jednostranná. Nejlépe je jíst pravidelně, častěji, jídlo si rozdělit alespoň na několik denních částí Pokud máte čas, můžete dělat mezi jídlem přestávky, a jíst pomalu. Nejhorší chybou je, když se přes den hladoví, kdy tělo potřebuje nejvíce energie a odpoledne jíst nadbytečné dávky jídla. Tělo na to zareaguje jednoduše – zvyklo si na úsporný režim během odpoledne a tak část příjmu večerních živin přemění na zásobní tuky. Strava by se měla podávat na menší talíř s ozdobou ze zeleniny, tak dodá jídlu objem a jeví se nám, že je jí mnoho. - Vždy po ruce dostatečné množství zeleniny a ovoce. Je nutné dávat pozor na ovoce, které je příliš sladké a přezrálé. Např. banány se používají při výživné dietě a tudíž nejsou moc vhodné při dietě redukční a leukémii, stejně tak i hrušky, hrozny… -Omezit přijímání sladkostí, sušenek, slaných tyčinek a podobně. Vhodná náhrada za tyto pochutiny jsou křížaly (jablka sušená). - Zavedeme do svého jídelníčku kromě běžných druhů mas také masa rybí (nejméně 2 – 4 x týdně). Drůbež připravujeme bez kůže. - Tmavé pečivo by se mělo vyskytovat v jídelníčku také, stejně tak ovesné vločky, kroupy, jáhly, pohanka a sojové klíčky… - Tuků má být ve stravě méně, zvláště těch živočišných. Nezapomínáme, že v potravě se vyskytuje dostatečné množství tzv. skrytých tuků, např.i v libovém mase, sýry, mléko, mléčné výrobky…

5 Použité zdroje: Učebnice: Technologie v kostce, autor : Libuše Vodochodská a PaedDr. Karel Štěpánek, nakladatelství: Ratio, rok: 2005 Učebnice: Potraviny a nápoje v kostce, autor : Ing. Libor Mašek, nakladatelství: Ratio, rok: 2005 Internet: Ústavní knihovna SOU Obořiště 1http://www.ssss.cz/


Stáhnout ppt "CZ.1.07/1.5.00/34.0641 VY_32_INOVACE_ PaV_1.20 SOU Obořiště Určeno pro obor – Práce ve stravování – zaměření kuchař – 2.ročník Číslo klíčové aktivity:"

Podobné prezentace


Reklamy Google