Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Evropské město sportu 2014 „Sport, stejně jako hudba je univerzálním jazykem celého světa bez ohledu na sociální, etnickou nebo náboženskou příslušnost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Evropské město sportu 2014 „Sport, stejně jako hudba je univerzálním jazykem celého světa bez ohledu na sociální, etnickou nebo náboženskou příslušnost."— Transkript prezentace:

1 Evropské město sportu 2014 „Sport, stejně jako hudba je univerzálním jazykem celého světa bez ohledu na sociální, etnickou nebo náboženskou příslušnost. Stejně tak jsou univerzální jeho hodnoty.“ (Dr. Jacques Rogge, předseda MOV)

2 I.základní informace II.cíle projektu III.cílové skupiny IV.místa konání V.časový plán VI.vize pro Ostravu VII.zásady a termín VIII.typy projektů IX.společné aktivity X.publicita XI.informovanost obsah

3 I. základní informace Titul Evropské město sportu  uděluje ACES Europe (Asociace evropských měst sportu při Evropské unii), přímá iniciativa Evropské komise  zavazuje k podpoře sportu jako spojení fyzické pohody jednotlivců s vlivem na celkové zlepšení kvality života a harmonické integrace jednotlivců  zavazuje k podpoře rekreačních sportů, která je důležitá pro všechny sportovní organizace i jednotlivce v Ostravě  umožňuje silné zviditelnění města a jeho partnerských subjektů mimo jiné v kontextu zemí EU

4 I. základní informace Titul Evropské město sportu  obdrží v případě úspěšné kandidatury Ostrava v červnu 2013  vtáhne do společných aktivit občany i organizace ve všech 23 obvodech města Ostravy a celého Moravskoslezského kraje  přinese jednotlivcům i organizacím finanční podporu nových projektů zaměřených na každodenní aktivity v zařízeních, areálech i na veřejných místech prostřednictvím zvláštních grantů Více o systému Evropských měst sportu na

5 II. cíle projektu upevňování zdraví a kvality života (atraktivní zařízení, kvalitní program, pohyb pro zdraví součást života každého) aktivní občanství a sociální integrace (posílení vzájemného vztahu město - občan jednotlivec, organizace, firma) výchova a vzdělání (zodpovědnost, disciplína, motivace) prožitek a seberealizace (fanoušek sportu, aktivní sportovec napříč věkovým a sociálním spektrem) reprezentace města (vrcholové akce, vrcholový sport, amatérské podniky atraktivní pro aktivní účast z blízké Evropy) ekonomické přínosy (Ostrava a MSK – atraktivní destinace aktivního trávení volného času)

6 III. cílové skupiny Aktivní (široká veřejnost napříč věkovým i sociálním spektrem, která organizuje aktivitu a potencionálně žádá o finanční podporu) : : veřejnost – jednotlivci sportovní organizace veřejné instituce firmy MŠ, ZŠ, SŠ, VŠ městská sportovní zařízení Pasivní (široká veřejnost napříč věkovým i sociálním spektrem, která se participuje na akcích jako divák nebo přímý účastník programu. Neorganizuje, nežádá finanční podporu.) nevýkonnostní sportovci muži, ženy, děti, senioři členové sportovních organizací (266 organizací na území města Ostravy) zaměstnanci veřejných institucí zaměstnanci firem žáci a studenti MŠ, ZŠ, SŠ, VŠ pracovníci a klienti městských zařízení

7 IV. místa konání stávající 63 sportoviště v rámci ZŠ 3 sportovní areály v rámci SŠ 1 vnitřní i vnější areál v rámci VŠ 3 atletické areály 2 fotbalové stadiony 5 badmintonových hal 7 squashových hal 1 kombinovaný areál pro volejbal a plážový volejbal 9 tenisových areálů 6 areálů pro koupání a vodní sporty 2 zimní stadiony veřejná prostranství, parky, sídliště, nábřeží

8 IV. místa konání nová

9 V. časový plán Fáze 1 – Usilujeme o titul XII/ vyjádření záměru, zaslání přihlášky, zapojení sportovních institucí, zařízení, organizací, vytvoření společné platformy, příprava zásad pro udělování zvláštních dotací v rámci projektu Fáze 2 – Máme titul a připravujeme se realizace akcí pro veřejnost v rámci přípravné fáze, průběžná podpora podávání žádostí o granty, uzavření žádostí Fáze 3 – Jsme Evropským městem sportu – realizace akcí a dílčích projektů

10 Pojďme do toho všichni! Máme: děti se špatným držením těla a nadváhou mládež (a nejen ji) bez cílů a motivace osoby v rizikové skupině pro kardiovaskulární choroby po 40. roku věku seniory, pro něž chybí relevantní atraktivní sportovní program osoby, které jsou prostě samy handicapované spoluobčany děti s talentem, které nikdo nevede Dále máme: téměř 300 registrovaných organizací věnujících se sportu zázemí sportovišť i veřejných ploch (parky, Zoologická zahrada, hřiště, sídliště, koupaliště…) CHUŤ SPOLEČNĚ S TÍM NĚCO UDĚLAT !!! VI. vize pro Ostravu

11 VII. zásady a termíny Zpracovány zásady a předloženy orgánům města schváleny zásady radou města předloženy zastupitelstvu v případě schválení do konce dubna vypsáno podávání žádostí o granty z účelových neivestičních dotací uzávěrka příjmu žádostí srpen 2013 – zpracování a vyhodnocení září předložení zastupitelstvu města říjen administrativní ošetření úspěšných žádostí leden 2014 až prosinec 2014 – realizace projektů

12 VIII. typy projektů okruhy 1)sportovní aktivity pro širokou veřejnost 2)sportovní turnaje a soutěž 3)doprovodné aktivity k projektu základní kritéria 1)na území měst s celoměstským dopadem 2)v souladu s cíli projektu 3)se vztahem k Ostravě, kraji, republice nebo EU 4)realizované v roce )udržitelné 6)reprezentující Ostravu regionu, ČR a EU

13 IX. společné aktivity Mimo dotační řízení je města o připraveno podpořit projekt společnými aktivitami organizací a města Ostravy retrospektivní výstava o sportu v Ostravě a okolí ve spolupráci s Ostravským muzeem, Archívem města, oddíly a veřejností vytvoření 12 témat pro akždý měsíc - 12 skupin sportů pro 12 měsíců (míčové sporty, zimní sporty, …) 12 osobností současnosti besedy s osobnostmi českého sportu (v kavárnách města Ostravy) fotosoutěže výtvarné soutěže (komiks, sochařství, smalty, …) …

14 X. publicita Město v rámci projektu přebírá značnou část promotion a komunikace jednotlivých akcí. Mediální partneři: lokální Deník Orion ČR (v jednání) iDnes Seznam Česká televize PR komunikace, inzerce, pozvánky, www a fb města, projektu, partnerů projektu, outdoor reklama, eventy, zařízení města (SAREZA, ARENA, …), komerční partneři, …

15 XI. informovanost Nejen oficiální stránky města, ale zároveň první ostravský portál o sportu pro každého a pro všechny zdroj informací pro organizace zábavný zdroj informací pro veřejnost sportovní portál Ostravy interaktivní hravý atraktivní pro všechny (network) zapojení všech rychlé informace rychlá zpětná vazba OBOJÍ VYUŽITELNÉ VŠEMI ORGANIZACEMI!!!

16 Děkuji za pozornost a těším se na společné „rozhýbání Ostravy“!!!


Stáhnout ppt "Evropské město sportu 2014 „Sport, stejně jako hudba je univerzálním jazykem celého světa bez ohledu na sociální, etnickou nebo náboženskou příslušnost."

Podobné prezentace


Reklamy Google