Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

P OPIS PODNIKATELSKÉHO ZÁMĚRU Bc. Nikola Hinkeová Bc. Lucie Oravová Bc. Aneta Procházková FŽP UJEP 2013/2014.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "P OPIS PODNIKATELSKÉHO ZÁMĚRU Bc. Nikola Hinkeová Bc. Lucie Oravová Bc. Aneta Procházková FŽP UJEP 2013/2014."— Transkript prezentace:

1 P OPIS PODNIKATELSKÉHO ZÁMĚRU Bc. Nikola Hinkeová Bc. Lucie Oravová Bc. Aneta Procházková FŽP UJEP 2013/2014

2 O ČEM BUDEME HOVOŘIT : • Popis předmětu podnikání • Popis produktu • SWOT - analýza konkurenčního postavení • Cílový podíl na trhu a objem prodeje (v daném roce) • Poslání nebo důvod existence firmy • Strategie vzniku a rozvoje firmy, celková tržní strategie • Popis strategických (na 5 let) a operativních (na 1 rok) cílů podniku 2 FŽP UJEP

3 P OPIS PŘEDMĚTU PODNIKÁNÍ  Výroba a prodej 3 druhů bio-džemů:  Jablečný džem  Šípkový džem  Rybízový džem  Lisování a prodej bio-džusů:  100%- ní jablečný džus  30%-ní rybízový džus • Použité ovoce vypěstované v Ústeckém kraji za bio podmínek 3 FŽP UJEP

4 P OPIS PRODUKTU Jablečný džem  vysoký podíl čerstvého bio-ovoce  žádná chemická dochucovadla  žádná chemická barviva  použití nerafinovaného cukru  přídavek skořice  vhodné pro děti 4 FŽP UJEP

5 P OPIS PRODUKTU Šípkový džem  vysoký podíl čerstvých bio-plodů  netradiční výrazná chuť  použití nerafinovaného cukru  vysoký podíl vitamínu C  antioxidační účinky  podpora trávení 5 FŽP UJEP

6 P OPIS PRODUKTU Rybízový džem  vysoký podíl čerstvého bio-ovoce  výrazný podíl vitaminu A, B, C  posílení imunity  použití umělých sladidel – vhodné pro diabetiky 6 FŽP UJEP

7 POPIS PRODUKTU 100%-ní jablečný džus  významný zdroj minerálních látek  vysoký obsah vitaminů 30%-ní rybízový džus  bez konzervantů  vysoký obsah vitaminu C  bez přídavku cukru a barviv 7 FŽP UJEP

8 SWOT 8  výroba z bio-ovoce  šetrné zpracování  čerstvost  žádná chemická barviva a dochucovadla  nerafinovaný cukr  vhodné pro děti  využití vlastních zdrojů – „vím, co jím“  silná konkurence  nováčci na trhu  omezená plocha působnosti  závislost na počasí  závislost na úrodě Silné stránky (Strengths) Slabé stránky (Weaknesses) FŽP UJEP

9 SWOT 9  nové pracovní pozice pro tělesně postižené  odborné poradenství  tradiční jedinečná receptura  předpokládaný vyšší zájem zákazníků o zdravý životní styl a bio produkty  nízká úroda  nesprávné zpracování  nespokojenost zákazníka  nízký odbyt  tlak konkurence Příležitosti (Opportunities) Hrozby (Threats) FŽP UJEP

10 M OŽNOSTI NÁPRAVY RIZIK  pěstování odolnějších odrůd  pěstování na místech s ustálenějšími klimatickými podmínkami  odborné dohlížení nad zaměstnanci  dohlížení nad technikou zpracování  vynikání nad konkurencí  pravidelné monitorování konkurence  orientace na zákazníka 10 FŽP UJEP

11 C ENÍK NABÍZENÝCH SLUŽEB VýrobekCena v Kč (ceny v obchodech) Jablečný džem (300g)59,90 ( ) Rybízový džem (300g)64,90 ( ) Šípkový džem (300g)69,90 ( ) Jablečný džus 100% (1l)39,90 ( 35 – 50) Rybízový džus 30% (1l)44,90 ( ) 11 FŽP UJEP

12 P ŘEDPOKLÁDANÉ ROČNÍ NÁKLADY PoložkaCena v tis. Kč/rok Nájem prostor60 Energie48 Personál (4 zaměstnanců)200 Materiál pro činnost57,5 Pohonné hmoty30 Reklama10 Zdravotní a sociální pojištění68 Telefon, internet15 Účetní práce24 NÁKLADY CELKEM512,5 12 FŽP UJEP

13 Ceny v tis.Kč za rok Náklady celkem512,5 Předpokládané výnosy za rok v tis.Kč330,792 Předpokládané výnosy za měsíc v tis.Kč27,566 Zisk za rok-181,708 Čistý zisk 13 FŽP UJEP předpokládaný Šípkový džem7 (489,3 Kč) Jablečný džem3 (179,7 Kč) Rybízový džem4 (259,6 Kč) Rybízový džus5 (224,5 Kč) Jablečný džus4 (159,6 Kč) 1,5x – 2x 11 (768,9 Kč) 5 ( 299,5 Kč) 6 ( 389,4 Kč) 8 ( 359,2 Kč) 6 ( 239,4 Kč) Nutno zvýšit prodej minimálně 1,5x až 2x

14 M ISE PODNIKU Důvod existence podniku?  Nabízet zákazníkům kvalitní bio džemy bez použití rafinovaného cukru, ochucovadel a chemických konzervantů.  zvýšit nabídku bio produktů v Ústeckém kraji 14 FŽP UJEP

15 S TRATEGIE VZNIKU PODNIKU  zvýšení konkurence v dané oblasti  zvýšení nabídky bio-produktů v Ústeckém kraji  posílení ekonomiky Ústeckého kraje  zaměstnávání tělesně postižených  zhodnocení vloženého kapitálu, zisk 15 FŽP UJEP

16 O PERATIVNÍ CÍLE PODNIKU  průběžná analýza trhu  kvalitní marketing zviditelnění firmy  výběr vhodného místa pro kamennou prodejnu  prezentace na farmářských trzích 16 FŽP UJEP

17 S TRATEGICKÉ CÍLE PODNIKU Dlouhodobé cíle:  udržet nebo zvýšit roční zisky firmy  rozšíření firmy i do jiných měst  zlepšování služeb  rozšíření nabídky  nalézt nové odběratele 17 FŽP UJEP

18 C ITACE POUŽITÝCH ZDROJŮ  Podniková ekonomika, M. Synek a kol. (2006)  18 FŽP UJEP

19 Z DROJE OBRÁZKŮ sklovinu/ inspirace-s-sipky-ke-zdravi-i-ke-krase aspx zkuste-lahodny-cheescake-muffiny-nebo-domaci-marmeladu.html glossy-web-icon-on-white-background.html 19 FŽP UJEP

20 D ĚKUJEME ZA POZORNOST 20 FŽP UJEP


Stáhnout ppt "P OPIS PODNIKATELSKÉHO ZÁMĚRU Bc. Nikola Hinkeová Bc. Lucie Oravová Bc. Aneta Procházková FŽP UJEP 2013/2014."

Podobné prezentace


Reklamy Google