Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Žaneta Stojaspalová. Obor podnikání živnostenské podnikání výroba ovocných džemů možný doplňkový produkt džusy výrobky bez přidaných látek bez náhražek.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Žaneta Stojaspalová. Obor podnikání živnostenské podnikání výroba ovocných džemů možný doplňkový produkt džusy výrobky bez přidaných látek bez náhražek."— Transkript prezentace:

1 Žaneta Stojaspalová

2 Obor podnikání živnostenské podnikání výroba ovocných džemů možný doplňkový produkt džusy výrobky bez přidaných látek bez náhražek výroba z ovoce místních farmářů z vlastních vypěstovaných zdrojů možnost více druhových džemů

3 Mikroprostředí podniku firemní prostředí vztahy mezi vedením a zaměstnanci, jimi navzájem vztahy mezi dodavateli a odběrateli určují ceny, způsoby dodání, platební podmínky … cíloví zákazníci spokojenost cílových zákazníků vztahy s veřejností dobré jméno podniku konkurence

4 Makroprostředí podnikání politické prostředí vydání norem zakazujících určitou látku či přikazujících ekonomické vlivy horší finanční situace rodin zhoršení kurzu koruny k euru v případě vývozu demografické vlivy změna počtu dětí pokles počtu obyvatel vzdělanost

5 Makroprostředí podnikání vliv technologií neočekáváme nové technologie přírodní vlivy mají vliv na produkci škůdci, klima … kulturní prostředí zpracovávání ovoce v minulosti důraz na kvalitní potraviny

6 Porterův model 5 sil stávající konkurence supermarkety (10 velkých a 116 menších na 1 milión obyvatel) hypermarkety (26 na 1 milión obyvatel) malé potraviny zdravá výživa nová konkurence snadné podnikání nevyžaduje velké náklady

7 Porterův model 5 sil vliv odběratelů (zákazníků) ochota nakupovat kvalitnější potraviny (zvýšit ochotu) vliv dodavatelů možnost dodávání produktů od zemědělců 5 členů PRO-BIO produkující ovoce substituční produkty džemy jiných značek sýry, salámy, … jogurty, müsli

8 Vymezení trhu Ústecký kraj sídlo Ústí nad Labem výrobna – na okraji města či farmě zvážení spojení výroby s moštárnou (Ústí nad Labem – Habrovice)

9 Prodej výrobků přímo ve výrobně, na farmě ve městě malá prodejna zdravé výživy farmářské trhy

10 Objem prodeje rodina 2 dospělí a 2 děti cca 1 – 2 sklenice za měsíc celkový prodej za: měsíc 100 kusů rok kusů

11 Vývoj trhu objem prodeje bude vzrůstat faktory ovlivňující růst lidi více zajímá co jí vyšší poptávka po kvalitních produktech výrobky bez přidaných látek a náhražek vyhledávání místních produktů efektivní reklama

12 Cílová skupina zákazníků rodiny s dětmi starší občané zvyklí na kvalitu potravin lidé vyhledávající přírodní produkty preferující místní výrobky

13 Existující konkurence Zámecké sady Chrámce zaměření na 4 druhy džemů (hrušky, jablka, třešně, višně) cena 45 – 55 Kč za 400 g Biovišňový extra džem oceněná regionální potravina zdravé výživy, ekologická centra, regionální biotrhy velké potravinové řetězce

14 Existující konkurence

15 Bariéry vstupu na trh ze strany EU – zákaz používání pojmu marmeláda dodavatelé ovoce ochota zákazníků kupovat produkt cenová dostupnost trvanlivost přítomnost substituentů důvěryhodnost

16 Náležitosti pro zahájení živnostenské oprávnění pro činnost "Výroba potravinářských a škrobárenských výrobků„ (volná živnost) schválení prostor stavebním úřadem pro daný typ podnikání závazné stanovisko hygienické stanice souhlas hasičského záchranného sboru příslušného kraje – z hlediska požární bezpečnosti provést oznámení na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci

17 Obchodní příležitosti

18 Příležitost na trhu v podnikání vzrůstající zájem o české/regionální produkty zákazníky více zajímá co konzumují přidávání látek do poteravin klamavá reklama (“kvalitní výrobky“)

19 Příležitost po zahájení pracovní příležitost podpora místního zemědělství možnost získání dotací po zaměstnání z úřadu práce dotace při zaměstnání lidí se zdravotním postižením sleva na dani z příjmu při zaměstnání postižených pro stát/obec příjem z placení daní zvýšení zaměstnanost

20 Zdroje potraviny/ustecky-kraj/biovisnovy-extra-dzem-1.html potraviny/ustecky-kraj/biovisnovy-extra-dzem-1.html hypermarketu-v-evrope-pfe- /ekonomika.aspx?c=A120210_124959_ekonomika_spi hypermarketu-v-evrope-pfe- /ekonomika.aspx?c=A120210_124959_ekonomika_spi samotne-zamestnavani-zdravotne-postizenych-osob-ma- firma-vuci-lidem-se-zdravotnim-postizenim-nejake- povinnosti samotne-zamestnavani-zdravotne-postizenych-osob-ma- firma-vuci-lidem-se-zdravotnim-postizenim-nejake- povinnosti

21


Stáhnout ppt "Žaneta Stojaspalová. Obor podnikání živnostenské podnikání výroba ovocných džemů možný doplňkový produkt džusy výrobky bez přidaných látek bez náhražek."

Podobné prezentace


Reklamy Google