Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadim Urban
1
Rozhodování výrobce a spotřebitele o vhodných bankovních produktech a službách v podmínkách hospodářské krize Ing. Tomáš Krajíček
2
Současná situace na trhu • 80% lidí finančně negramotných • 66% lidí nečte smlouvy => 700tis nařízených exekucí v ČR za rok 2010
3
Proč tvořit finanční rezervy • zajištění pro případ nenadálých výdajů • zajištění pro případ poklesu příjmu nebo ztráty zaměstnání • zajištění renty na důchod
4
Bankovní produkty • běžný účet • spořící účty • termínované vklady
5
Státem podporované programy • penzijní připojištění • stavební spoření • životní programy
6
Otevřené podílové fondy • tzv. kolektivní investování • fondy peněžního trhu • dluhopisy • zajištěné fondy • smíšené fondy • akciové podílové fondy
7
Dopad na banky • důvěra klientů = stabilní bankovní sektor • pojištění schopnosti splácet • důraz kladen na běžný účet • zpřísnění posuzování bonity
8
Dopad na spotřebitele • 90% přednost garantovaných výnosů • přesun úspor do spořících produktů • strach – lidé spoléhají na stát • investoři prodávají, místo aby nakupovali • snížení příspěvku na penzijní připojištění
9
Dopad na firmy • Omezovat nabídku a redukovat kapacity (včetně propouštění pracovníků)? • Snižovat náklady? • Zvyšovat kvalitu? • Hledat strategického partnera? • Restrukturalizovat? • Akvizice? • Expandovat či prodat firmu?
10
Dopad na firmy • snižování nákladů - příspěvek zaměstnavatele do soukromého pojištění = osvobozené od daně z příjmu, sociálního a zdravotního pojištění - pojištění majetku - benefity formou nepeněžního plnění
11
Závěr • finanční krize = příležitost • uvědomění si potřeby vytvářet rezervy • poptávka po informacích / vzdělání
12
Děkuji za pozornost „Dovedu vypočítat pohyby nebeských těles, ale nerozumím šílenství lidí.“ - Isaac Newton
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.