Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE – LABORATORNÍ CVIČENÍ. 1.Experiment musí být předem dobře vysvětlen (žák nesmí tápat). 2.Každá pracovní skupina má k dispozici PC.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE – LABORATORNÍ CVIČENÍ. 1.Experiment musí být předem dobře vysvětlen (žák nesmí tápat). 2.Každá pracovní skupina má k dispozici PC."— Transkript prezentace:

1 DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE – LABORATORNÍ CVIČENÍ

2 1.Experiment musí být předem dobře vysvětlen (žák nesmí tápat). 2.Každá pracovní skupina má k dispozici PC – notebook. 3.Jsou spuštěny současně dvě aplikace: DataStudio a PowerPoint 2010 pro jednoduchý přenos dat (vložení snímku obrazovky). 4.Žáci před samostatným měřením jsou podrobně seznámeni se základními funkcemi DataStudia. Provádí se nácvik na jednoduchých senzorech a přenášení dat do PowerPointu. 5.Pro žáky, kteří začínají s Pascem pracovat prvně, používáme vzorovou šablonu v PowerPointu, kde jsou názorné ukázky postupu celého experimentu. 6.Senzory k měření mají žáci jako foto zprvu přímo v šabloně, postupně si je fotí a vkládají samostatně jako pracovní skupina. 7.Výsledky měření a závěry zpracovávají a současně můžou přikládat svou fotodokumentaci. 8.Na základě měření, které mají zadané, samostatně připravují s daným senzorem svůj vlastní experiment a vyhodnocují. ZÁKLADNÍ PRAVIDLA

3 •Pracovní postup experimentu č.1 žáci dostali v šabloně. •Pracovní postup experimentu č.2 žáci navrhli a vytvořili samostatně. K vlastnímu návrhu použili konzultaci s vyučujícím a informace na internetu. •Žáci využívají znalosti z předmětů: informatika, digitální technologie a v tomto případě i z přírodopisu. UKÁZKA Z PŘEDMĚTU DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE

4 Jiří 9.A PRACOVNÍ SKUPINA DATUM: duben 2012 Tomáš 9.A Daniel 9. B

5 ZÁKLADNÍ VYBAVENÍ NOTEBOOK - PC FOTOAPARÁT - KAMERA PASCO Microsoft PowerPoint 2010 DATA STUDIO Přenos dat

6 MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU PS – 2186 HAND-GRIP HEART RATE SNS PS – 2100A USB LINK PASCO POMŮCKY

7 MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU NASTAVENÍ SENZORU – VZORKOVÁNÍ: 5 sekund

8 MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU V PRŮBĚHU MĚŘENÍ SLEDUJEME AKTUÁLNÍ TEP I ČÍSLICOVÝM ZOBRAZENÍM

9 MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU Přenos dat z Data studia do PowerPointu : Vložení – Snímek obrazovky

10 Pracovní postup experimentu č.1 1.Měření srdečního tepu v naprostém klidu po dobu dvou minut. 2.Měření srdečního tepu po 10 dřepech po dobu dvou minut (měření spustit až po dřepech). 3.Měření srdečního tepu po 20 dřepech po dobu dvou minut (měření spustit až po dřepech). 4.Měření srdečního tepu po 30 dřepech po dobu dvou minut (měření spustit až po dřepech). 5.První čtyři měření vložit do jednoho grafu. 6.Druhý graf bude měření srdečního tepu po 30 dřepech po takovou dobu, až se tep přiblíží původnímu klidovému stavu (max. 6 minut). 7.Experiment aplikovat na všechny členy skupiny. 8.Vyhodnocení experimentu 9.Fotodokumentace Poznámka: Celé měření musí probíhat plynule, měřený žák nemluví – soustředí se, snažíme se co nejvíce zajistit stejné podmínky pro všechna měření. MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU

11 Měření srdečního tepu podle bodů: 1. až 4. Tomáš

12 Měření srdečního tepu podle bodu: 6. Tomáš

13 Měření srdečního tepu podle bodů: 1. až 4. Daniel

14 Měření srdečního tepu podle bodu: 6. Daniel

15 Měření srdečního tepu podle bodů: 1. až 4. Jiří

16 Měření srdečního tepu podle bodu: 6. Jiří

17 Vyhodnocení experimentu 1 1.Budeme hodnotit rozdíl největší tepové frekvence a nejmenší tepové frekvence celkově a sečteme s rozdílem na konci měření plus rozdíl z měření podle postupu - bodu 6. 2.Hodnoty zapíšeme do tabulky a vyhodnotíme měřené žáky. Nejlepší „fyzičku“ bude mít žák s nejnižší hodnotou. maxim á ln í minim á ln í maximumminimum měřen í 6 frekvence rozd í l na konci rozd í lna zač á tku na konci rozd í l celkem pořad í JIŘ Í I. TOM ÁŠ III. DANIEL II.

18 FOTODOKUMENTACE – experiment 1

19

20

21

22

23

24

25

26 P racovní postup experimentu č.2 1.Měření srdečního tepu v naprostém klidu – 2 minuty. 2.Měření srdečního tepu při poslechu pomalé hudby – 2 minuty. 3.Měření srdečního tepu při poslechu rychlé hudby – 2 minuty. 4.Měření srdečního tepu při sledování akčního filmu – 2 minuty. 5.Měření srdečního tepu při představě běžeckého závodu – 2 minuty. Cíle: •Zjistit, zda lze prokazatelně měřit změny frekvence srdečního tepu při různé činnosti, ale bez fyzické zátěže organismu. •Vybrat a navrhnout vhodné možnosti srovnávacího měření pro více žáků. MĚŘENÍ SRDEČNÍHO TEPU

27 Měření srdečního tepu – experiment 2 - Jiří

28 Měření srdečního tepu – experiment 2 - Tomáš

29 Měření srdečního tepu – experiment 2 - Daniel

30 Vyhodnocení experimentu 2 1.Frekvenci srdečního tepu lze ovlivňovat nejen fyzickou zátěží, ale i různou duševní aktivitou ( poslech hudby, sledování filmu, sledování sportovního zápasu, strach před zkoušením, když se na něco těšíme……). 2.V této oblasti doporučujeme dvě měření: a.V naprostém klidovém stavu po dobu 2 minut. b.Při vžití do představy účasti ne běžeckém závodu, zavřené oči, vhodné je vytvoření patřičné zvukové kulisy. 3.Stejné duševní aktivity mohou mít různý vliv na frekvenci srdečního tepu u jednotlivých žáků. Například metalová hudba může u někoho vyvolat zvětšení frekvence a u někoho naopak vyvolá zmenšení frekvence srdečního tepu. 4.Dále navrhujeme vyzkoušet měření frekvence srdečního tepu přímo při ústním zkoušení u různých žáků.

31 FOTODOKUMENTACE – experiment 2

32

33

34

35 Daniel_1.ds Daniel_2.ds Daniel_3.ds Tomas_3.ds Kulisa_zavodu.avi VÝSTUPY - SOUBORY Jiri_1.ds Jiri_2.ds Jiri_3.ds Tomas_1.ds Tomas_2.ds 1_SrdecniTep_1ZSZruc_Šrachta.ppt

36 POUŽITÉ ZDROJE – ADRESA ŠKOLY I. Základní škola Zruč nad Sázavou Na Pohoří Zruč nad Sázavou


Stáhnout ppt "DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE – LABORATORNÍ CVIČENÍ. 1.Experiment musí být předem dobře vysvětlen (žák nesmí tápat). 2.Každá pracovní skupina má k dispozici PC."

Podobné prezentace


Reklamy Google