Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zdeněk Karásek, Velké Karlovice, 1/2008, Moravskoslezský kraj – partnerství pro trh práce a zaměstnanost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zdeněk Karásek, Velké Karlovice, 1/2008, Moravskoslezský kraj – partnerství pro trh práce a zaměstnanost."— Transkript prezentace:

1 Zdeněk Karásek, Velké Karlovice, 1/2008, Moravskoslezský kraj – partnerství pro trh práce a zaměstnanost

2 7 informací k zapamatování 1. „Inovuj nebo abdikuj“ (Zdroj: Innovate America) 2. Pro inovace do Moravskoslezského kraje 3. Bez partnerství schopných to nepůjde 4. Kompetence pro trh práce (Příklad 1) 5. Iniciativa ForTech (Příklad 2) 6. Moravskoslezský kraj–učící se region (Příklad 3) 7. Regionální observatoř trhu práce (Příležitost)

3 Kompetence pro trh práce 1997: inspirace z USA – „Competence at Work“ 2002: inspirace ze Skotska – „Life after Steel“ 2003, 4 a 6: průzkumy poptávky firem - > : Kompetenční model MS kraje schválen Zastupitelstvem 2005: Projekt „Kompetence pro trh práce“ zahájen – příprava tréninkových programů k rozvoji 14 kompetencí od dětského po seniorský věk – 20 partnerů vedených RPIC-ViP 2006: Ocenění Evropskou komisí jako příklad dobré praxe : programy ověřeny partnery z Velké Británie, Belgie, Německa, Španělska, Portugalska, Polska a Rumunska 2007: transfer tréninkových programů do angličtiny 2008+: mainstreaming do systémů CŽU v kraji, ČR a Evropě Významná systémová inovace („vynález“)

4 Které kompetence u svých zaměstnanců považujete za důležité?

5 14 kompetencí pro systémový rozvoj aneb MÁME NA TO! (www.mamenato.cz) 1. Kompetence k efektivní komunikaci aneb „Kouzlo porozumění“ 2. Kompetence ke kooperaci aneb „Za jeden provaz“ 3. Kompetence k podnikavosti aneb„Odměna za odvahu“ 4. Kompetence k flexibilitě aneb „Změna je normální“ 5. Kompetence k uspokojování zákaznických potřeb (orientace na zákazníka) aneb „Co pro Vás mohu udělat“ 6. Kompetence k výkonnosti aneb „Vytrvale k cíli“ 7. Kompetence k samostatnosti aneb „Zvládnout si svou roli“

6 14 kompetencí pro systémový rozvoj aneb MÁME NA TO! (www.mamenato.cz) 8. Kompetence k řešení problému aneb „Když se chce, tak to jde“ 9. Kompetence k plánování a organizaci práce aneb „Dvakrát měř a jednou řež“ 10. Kompetence k celoživotnímu učení aneb „Učím se, tedy jsem“ 11. Kompetence k aktivnímu přístupu aneb „Štěstí přeje připraveným“ 12. Kompetence ke zvládání zátěže (odolnost vůči stresu) aneb „Co mě nezabije, to mě posílí“ 13. Kompetence k objevování a orientaci v informacích aneb „Cesta za poznáním“ 14. Kompetence ke komunikaci v cizích jazycích aneb „Bez bázně a hany“

7 Bedny plné know-how a internet to jistí

8 Iniciativa ForTech  Informatika  Strojírenství  Elektrotechnika  Stavebnictví „Nejsou lidi“, ale samo se to nevyřeší

9 Regionální programy zaměstnanosti OECD – od Nového Zélandu po Rakousko Spolkové země Rakouska – Teritoriální pakty zaměstnanosti Katalánsko – Teritoriální pakty zaměstnanosti USA – Teritoriální rady pro investice do pracovních sil Nový Zéland – Programy partnerství pro regionální rozvoj Česká republika – 00Nic?

10 Moravskoslezský kraj – učící se region Regionální program zaměstnanosti  Vize – Lidé jako konkurenční výhoda kraje  Mise – Připravit kompetentní lidi pro rozvoj ekonomiky a kvality života  Dlouhodobé scénáře – co musíme udělat dnes, abychom obstáli v budoucnu?  Strategie – Regionální program zaměstnanosti na 10 let a akční plány na 2-3 roky  Předpoklady – sociální kapitál existujících iniciativ, kreativita, odhodlání k inovacím

11 Společné zájmy pro trh práce  Firmy – chtějí kvalitní zaměstnance pro své podnikání  Veřejný sektor – má zájem na prosperitě firem i jednotlivců cestou rozvoje ekonomiky a zaměstnanosti  Vzdělávací a poradenské organizace – chtějí uplatnit své absolventy na trhu práce a služby pro rozvoj lidských zdrojů  Lidé – chtějí využít svůj talent, získat vhodnou kvalifikaci a mít šanci prodat ji na trhu práce za rozumnou cenu solidním zaměstnavatelům

12 Učící se člověk Učící se organizace Učící se region

13

14

15 Inspirace z OECD + Regional Key Competencies (Velká Británie, Dánsko, Belgie) 1. Sběr informací a dat o regionu 2. Tvorba scénářů možného budoucího vývoje 3. Přeměna informací na znalosti 4. Určení vývojových priorit a aktivit k jejich dosažení (strategie, akční programy, strategické projekty, zdroje, realizační kapacity) 5. „Akce!“ 6. Hodnocení dopadu a přidané hodnoty pro region

16 Regionální observatoř trhu práce  RESA – pilotní regionální observatoř v MS kraji  Informace, analýzy, průzkumy, adresy, doporučení na portálu zaměstnanosti a adaptability  Příležitost – využít modelové řešení RESA a MSK – učící se region, propojit s kapacitami partnerů v ITP, využít OP LZaZ a naplnit oblast podpory 2.2 aktivitami, které mají smysl, inovační potenciál a význam pro konkurenční schopnost České republiky = Individuální systémový projekt do OP LZaZ

17 DĚKUJEME ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Zdeněk Karásek, Velké Karlovice, 1/2008, Moravskoslezský kraj – partnerství pro trh práce a zaměstnanost."

Podobné prezentace


Reklamy Google