Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013 Jan Klusáček,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013 Jan Klusáček,"— Transkript prezentace:

1 Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013 Jan Klusáček,

2 Zdroj dat • Statistická ročenka školství 2012/2013 (výkonové ukazatele) • Statistická ročenka školství vychází z dat ze školních matrik, které školy odevzdávají vždy MŠMT k • Nejedná se tedy o výběrové šetření, ale vychází z dat o všech dětech ve školských zařízeních v ČR • Ročenka je veřejně přístupná na

3 DIAGNOSTIKA SVP V krajích ČR

4 Hlavní zjištění • Analýza dat ukázala, že mezi kraji ČR existují velmi velké rozdíly v procentuálním podílu dětí s diagnostikovaným lehkým mentálním postižením (LMP) a specifickými poruchami učení (SPU) • Ve dvou krajích bylo dokonce více diagnostikovaných dětí s LMP než s SPU, což je v rozporu s běžným výskytem daných SVP v populaci (v celé ČR bylo 2,1% dětí s diagnostikovaným LMP a 4,3% s SPU) • Vzhledem k tomu, že procentuální výskyt daných SVP v populaci by se neměl mezi jednotlivými kraji tak zásadním způsobem lišit, naznačují data, že zřejmě existují výrazné rozdíly v diagnostických postupech a práci poradenských zařízeních v jednotlivých krajích

5

6

7

8

9 Vyhodnocování SVP : ČR vs. VB VBČR Plánované změny v ČR MetodyVelmi různétestyrevize testů Kde vyhodnocovánoškola, rodinaKancelář PPP, SPC žádné Produkováno kým, s kým vzděl. psycholog, SLT, učitel, sociální prac., další odborníci, rodina, dítě psycholog + speciální pedagog žádné Vytíženost vyhodnocujících center okpřetíženéžádné Délka vyho. procesuměsícehodinyžádné Podpora a kontrola vyhodnocování silná role ministerstva vzdělávání malá podpora, žádná kontrola podpora NUV, inspekce ČŠI Výstup – prohlášení o SVP dlouhý, detailní, konkrétní, srozumitelný krátký, abstraktní, žargon žádné

10 INKLUZE V ČÍSLECH Jaká část dětí s různými SVP je individuálně integrovaná do běžných tříd?

11 Hlavní zjištění • Téměř 90% dětí s tělesným postižením (včetně těžkého) již je individuálně integrovaných • Dětí se smyslovým postižením je individuálně integrovaných přibližně polovina • Naproti tomu dětí i s lehkým mentálním postižením je individuálně integrovaných pouze 8% • Mezi kraji existují velmi velké rozdíly, procentuální podíl individuálně integrovaných dětí se stejnou SVP se u některých SVP pohybuje od 20 procent v jednom kraji po 90 procent v jiném kraji

12

13

14

15

16

17

18

19


Stáhnout ppt "Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013 Jan Klusáček,"

Podobné prezentace


Reklamy Google