Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání. modely vzdělávání – rizika, limity hypotéza: narůstá počet dětí mimo „normu“ („jiných dětí“, dětí s SVP)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání. modely vzdělávání – rizika, limity hypotéza: narůstá počet dětí mimo „normu“ („jiných dětí“, dětí s SVP)"— Transkript prezentace:

1 Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání

2 modely vzdělávání – rizika, limity hypotéza: narůstá počet dětí mimo „normu“ („jiných dětí“, dětí s SVP) řešení segregačně integrační model klíčové slovo: specializace Tlak na vytváření homogenního vzdělávacího prostředí – rodič, učitel definice normy (být stejný je normální) zvýšení nároků na podporu (Př.: individuální integrace s asistentem) inkluzivní model klíčové slovo: standardizace Tlak na vytváření heterogenního vzdělávacího prostředí – systém redefinice normy (být jiný je normální) zvýšení nároků na učitele (Př.: skupinová inkluze s asistentem) podpora učitel žák podpora učitel žák asistence

3 Systémová podpora vzdělávání žáků s SVP- legislativa Možnosti vzdělávání žáků individuální/skupinová integrace „speciální škola“ kombinace výše uvedených forem inkluze inkluze žáci s diagnostikovanými speciálními vzdělávacími potřebami (s potřebou podpůrných opatření) žáci bez diagnostikovaných speciálních vzdělávacích potřeb (bez potřeby podpůrných opatření)

4 Pilíře inkluzivního vzdělávání - Brno - inkluzivní škola se ptá, zdali je dost dobrou školou pro své žáky, neptá se, zdali jsou žáci dost dobří pro ni - V centru inkluzivního vzdělávání stojí učitel jako nositel vzdělávání a koordinátor realizace podpůrných a vyrovnávacích opatření Pilíře inkluzivního vzdělávání - Brno - inkluzivní škola se ptá, zdali je dost dobrou školou pro své žáky, neptá se, zdali jsou žáci dost dobří pro ni - V centru inkluzivního vzdělávání stojí učitel jako nositel vzdělávání a koordinátor realizace podpůrných a vyrovnávacích opatření PEDAGOG kompetence motivace individualizace vzdělávací péče vzdělávací program (školní kurikulum) organizace vzdělávání materiální zabezpečení PORADENSTVÍ asistence Spolupráce - školské neškolské subjekty edukace. hrazeno z OP VK

5 Školní poradenské pracoviště na ZŠ a MŠ nám. 28. října 22 Výchovný poradce (1. a 2. stupeň) Výchovný poradce (1. a 2. stupeň) Školní metodik prevence Školní metodik prevence Školní psycholog (1. a 2. stupeň) Školní psycholog (1. a 2. stupeň) Speciální pedagog (etoped + SPU) Speciální pedagog (etoped + SPU) Logoped Logoped Sociální pedagog Sociální pedagog Asistent ŠPP Asistent ŠPP

6 Sociální pedagog ve vazbách Sociální pedagog Výchovný poradce UčiteléDětiÚřadyNNORodiče Kolegové z ŠPP

7 Sociální pedagog v činnostech Sociální pedagog Analýza absencí Poradenství Děti Rodiče Učitelé Externí komunikace NNO OSPOD PMS PČR a MP

8 Výchovnou komisí k nápravě Zástupci školy OSPOD, PMS (PČR) NNO Rodiče a děti

9 Diagnostika SVP ve škole (1) Zdravotní postižení a znevýhodnění Rozumové schopnosti Rozumové schopnosti SPU, dys obtíže, SPU, dys obtíže, Poruchy chování a emocí, riziko PCHE, Poruchy chování a emocí, riziko PCHE, Poruchy řeči (NKS) Poruchy řeči (NKS) Dl. onemocnění a zdr.oslabení Dl. onemocnění a zdr.oslabení Zanedbávání zdravotní péče a jeho následky Zanedbávání zdravotní péče a jeho následky Další zdr. postižení či znevýhodnění Další zdr. postižení či znevýhodnění

10 Diagnostika SVP ve škole (2) Sociální znevýhodnění (13) Bydliště Bydliště Azyl, ústavní v.,ochranná v. Azyl, ústavní v.,ochranná v. Národnost / znalost češtiny Národnost / znalost češtiny Informace o ZZ Informace o ZZ Spolupráce se ZZ Spolupráce se ZZ Výchovné komise/účast rodičů Výchovné komise/účast rodičů Absence Absence Předškolní příprava Předškolní příprava Průběh PŠD Průběh PŠD Rizikové chování, Rizikové chování, Hygienické problémy Hygienické problémy Spolupráce s úřady Spolupráce s úřady Sourozenci / rodina Sourozenci / rodina Další specifika: talent, zájmy, postavení ve třídě

11 Děkujeme za pozornost ZŠ a MŠ Brno, nám. 28. října Brno komunitnich-skol/


Stáhnout ppt "Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání. modely vzdělávání – rizika, limity hypotéza: narůstá počet dětí mimo „normu“ („jiných dětí“, dětí s SVP)"

Podobné prezentace


Reklamy Google