Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008."— Transkript prezentace:

1 KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008

2 STRATEGICKÉ PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁNÍ zvýšení efektivity vzdělávání zvýšení kvality vzdělávání zvýšení účasti na vzdělávání dostupnost vzdělávání v požadovaném kapacitním rozsahu odpovídající potřebám dosažení dané úrovně vzdělání v minimálním časovém rozsahu a s minimálními náklady dosažení kvalitního vzdělávání – s odpovídajícím a měřitelným výstupem absolventa

3 STRATEGICKÉ PRIORITY ROZVOJE VZDĚLÁNÍ zvýšení efektivity vzdělávání zvýšení kvality vzdělávání zvýšení účasti na vzdělávání kapacity časová náročnost / financování zaměření / fluktuace / úspěšnost

4 DLOUHODOBÝ ZÁMĚR LIBERECKÉHO KRAJE Budou podporovány jiné formy vzdělávání než denní. Denní formy nástavbového studia budou i nadále usměrňovány. Z hlediska oborové struktury bude podporován přesun kapacit nástavbového studia ze zaměření Podnikání na zaměření rozvíjející odbornost získanou v oborech poskytujících střední vzdělání s výučním listem.

5 VÝVOJ POČTU ŽÁKŮ

6 PODÍL NÁSTAVBOVÉHO STUDIA

7 PROSTUPNOST / DOSTUPNOST

8 OBOROVÁ STRUKTURA

9 SROVNÁNÍ S OSTATNÍMI KRAJI

10 FLUKTUACE ŽÁKŮ DENNÍ FORMY

11 FLUKTUACE ŽÁKŮ DÁLKOVÉ FORMY

12 PERSONÁLNÍ ZABEZPEČENÍ  rok 2008  pedagogičtí pracovníci:57,02  nepedagogičtí pracovníci:15,71  celkem:72,72  rok 2009 (při zachování normativů roku 2008)  pedagogičtí pracovníci: 56,97  nepedagogičtí pracovníci:15,89  celkem: 72,87  srovnání:  limit počtu zaměstnanců 2498,5 / 2,9% (na základě výkonů ve věkové skupině let)  pedagogicko-psychologické poradny: 36,46  domovy mládeže:182,23

13 SHRNUTÍ  časová náročnost:  roky vs. 4 roky  financování:  v rámci republikových normativů nezahrnuto  kapacity:  ve vztahu k cílům dlouhodobého záměru dostačující  zaměření:  především Podnikání, nikoli oborově zaměřené  fluktuace:  výrazná

14 NÁVRHY NA ŘEŠENÍ 1.  diverzifikace oborových zaměření  přesun kapacit do oborů L0 a využití možností přijetí žáka/žáků do vyššího ročníku 2.  pokračování modelu rotace škol  (s omezeními vyplývajícími z procesu „optimalizace“) 3.  útlum kapacit s ohledem na snižující se podíl absolventů oborů kategorie E + H

15 MODEL ROTACE škola06/0707/0808/0909/10 Střední průmyslová škola technická, Jablonec nad Nisou, Belgická Střední škola řemesel a služeb, Jablonec nad Nisou, Smetanova Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant, Bělíkova Střední škola strojní, stavební a dopravní, Liberec II, Truhlářská 360/3 111 Střední škola gastronomie a služeb, Liberec, Dvorská 447/29 121

16 MODEL ROTACE škola06/0707/0808/0909/10 Integrovaná střední škola, Semily, 28. října Střední škola, Lomnice nad Popelkou, Antala Staška Integrovaná střední škola, Turnov, Alešova Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Česká Lípa, 28. října Střední odborná škola, Česká Lípa, Lužická


Stáhnout ppt "KONCEPCE NÁSTAVBOVÉHO STUDIA porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 17. prosince 2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google