Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Data pro papírový direct mail - jak a kde kupovat B2B a B2C kontakty

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Data pro papírový direct mail - jak a kde kupovat B2B a B2C kontakty"— Transkript prezentace:

1 Data pro papírový direct mail - jak a kde kupovat B2B a B2C kontakty

2 Kdo z Vás obdržel v posledním roce papírový direct mail?

3 ….víte odkud na Vás daná firma získala kontakt?

4 Brief #1 Cílová skupina> muž/žena, věk let, celá ČR, mimo Praha a JČ, majitel auta Požadované údaje> jméno, příjmení, adresa, telefon pro follow-up Brief #2 Cílová skupina> muž/žena, věk let, celá ČR, ve spádové oblasti poboček, majitel nemovitost, předpoklad příjmu, přípojka plynu Požadované údaje> jméno, příjmení, adresa, stáří a typ nemovitosti Brief #3 Cílová skupina> malé a střední firmy ( 10x týdně) zasílat obchodní zásilky v ČR a do zahraničí Požadované údaje> název firmy, kontakt na jednatele nebo majitele, telefon

5 Dnešní agenda I.Jaká data pro B2B a B2C jsou v ČR dostupná II.Dle jakých kritérií lze cílit alias jaké údaje jsou o kontaktech dostupné III.Jak nakupovat a dále s daty pracovat

6 Zdroje B2B a B2C kontaktů.

7 Datové zdroje B2B a B2C v ČR A. Veřejně dostupné zdroje –Zlaté stránky, obchodní & živnostenský rejstřík, katastr nemovitostí, registr budov, databáze profesionálních komor –nižší náklady na pořízení –v praxi je nutné tyto zdroje vzájemně kombinovat a deduplikovat –hromadné získání dat z těchto zdrojů bývá komplikované –nevyřešený opt-out, adresy nehomologované

8 Datové zdroje B2B a B2C v ČR B. Specializované listbrookingové společnosti –DirectSoft, Information Group (ex Schober), Český marketing, Bisnode aj. –využívají primárně veřejné zdroje, které propojují a dále obohacují o další informace –vyšší náklady na pořízení –garance (95-98% doručitelnost, 90% dovolatelnost) –data jsou pravidelně aktualizovaná, sledují opt-out, homologované adresy –dle zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů

9 Datové zdroje B2B a B2C v ČR C. Další možné zdroje –vydavatelské domy – Ringier Axel Springer –partnerství s firmami s velkým množstvím kontaktů (Telco, Finance, Utility) –složitější a časově náročnější domluva (u partnertsví) –dobré možnosti cílení –vyšší náklady na pořízení –adresní data ne vždy v dobrém stavu – nutnost homologace

10 Možnosti cílení.

11 B2C - dle jakých kritérii lze cílit?  Kontaktní a socio. demografické údaje, majetek, lifestyle –jméno, příjmení, titul, adresa, spádová oblast k ….nebo vzdálenost od – 100% –telefon, věk - 30% –věk, vzdělání, rodiný stav, odhad příjmů, členství ve správních orgánech společností, vlastnictví a typ nemovitosti, vlastnictví auta, připojení k plynu apod., lifestyle (co čtou?), cizinci,– 10%-20% –speciální kritéria typu – současný operátor Telco, Utility, Finance - na trhu jsou k dispozici, ale v omezené míře – 5%  Řádově lze kombinací veřejně dostupných zdrojů a nákupu od specializovaných společností získat obecný kontakt na cca. 2-3 mil. potenciálních zákazníku vs. 10mil. osob v ČR (4mil. domácností)

12 B2B - dle jakých kritérii lze cílit?  Kontaktní a základní ekonomické údaje –název firmy, adresa, OKEČ/NACE, právní forma, spádová oblast k…nebo vzdálenost od – 100% –statutární zástupci – jednatelé – 90% –telefon – 50% –počet zaměstnanců, obrat a jejich vývoj v čase– 60% –pobočky a provozovny, aktivita, rizikovost –stáří firmy – cílení na nové subjekty  Přes 2 mio. aktivních firem v ČR, měsíčně ~7000 nových

13 Jak nakupovat a dále s daty pracovat.

14 Jak data fyzicky získáme  Většinou řešeno formou licenční smlouvy k užití databáze –často časově omezeno (často max. 3 měsíce) –užití pouze pro vlastní potřebu – nelze poskytnout třetí osobě bez souhlasu poskytovatele –Garance poskytovatele – doručitelnost, odvolatelnost, aktuálnost –povinnosti i na straně nabyvatele – neoprávněné užití databáze, ochrana osobních údajů, povinnost informovat o nesouhlasu se zpracováním os. údajů – opt-out –více viz. přednáška Mgr. Petra Kůty  Technicky dochází k předání téměř výhradně elektronickou formou –nejčastěji formát XLS, CSV, MDB –předávací protokol

15 Jak dál s daty pracovat  Zabezpečte data jak po technické tak fyzické stránce – zpracováváte osobní údaje  Vyhodnocujte doručitelnost, odvolatelnost a aktuálnost – v případě nákupu od listbrookingových společností existují garance  Sbírejte opt-out a předávejte opt-out společnostem od kterých jste data získali  Aktualizujte pravidelně data v případě, že je budete využívat i později  Obohacujte data o další získané informace

16 Otázky & odpovědi.

17 Děkuji.


Stáhnout ppt "Data pro papírový direct mail - jak a kde kupovat B2B a B2C kontakty"

Podobné prezentace


Reklamy Google