Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ing. Tomáš Cajthaml. Podklady Čerpat bylo možné z dotazníku: Přímé dotazy Nepřímé – nutné odvodit z výsledků záznamů schůzek další informace Z rozhovorů.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ing. Tomáš Cajthaml. Podklady Čerpat bylo možné z dotazníku: Přímé dotazy Nepřímé – nutné odvodit z výsledků záznamů schůzek další informace Z rozhovorů."— Transkript prezentace:

1 Ing. Tomáš Cajthaml

2 Podklady Čerpat bylo možné z dotazníku: Přímé dotazy Nepřímé – nutné odvodit z výsledků záznamů schůzek další informace Z rozhovorů konaných při schůzkách s uživateli adres

3 Ze záznamů konzultací – I. Požadavky na úpravy datového modelu adres: provázanost adres s č.p. (např. jedno č.p. a 2-3 č. orientační) vazba PSC – obec, jedno PSČ má i 99 obcí a nejsou též dopravně optimalizované - rozdělení míst se stejným PSČ řekou, správní hranicí apod.)  Ušetření nákladů na práce Otázky týkající se kvality dat adres: Úplnost - uvedení i adres nezkolaudovaných staveb  Zefektivnění a zvýšení kvality výsledků = ušetření nákladů odběratele

4 Ze záznamů konzultací – II. Doplnění dat o další informace: zejména geokódy: pro efektivnější rozvážku a tím optimalizaci rozvozových firem využití souřadnic namísto GPS  zefektivnění a zvýšení komfortu, orientace = snížení nákladů na straně odběratele Doplnění o další služby: data ve více souřadnicových systémech validace adres  jednodušší implementace aplikací třetích stran  ušetření nákladů na straně odběratele

5 Dotazník – přímé otázky 23. Kolik pracovníků se ve Vaší firmě věnuje zpracování adres? 24. Kolik finančních prostředků vynaložíte ročně za nákup dat adres? 25. Odhadněte roční náklady, které Vaše organizace vynaloží na zpracování adres (mimo nákladů na pořízení dat adres).

6 23. Kolik pracovníků se ve Vaší firmě věnuje zpracování adres? až 5 Adresy se upravují pouze při vkládání do systému - zavádění nového klienta - celá adresa nebo při zakládání balíku do systému - pouze PSČ => Průměrný počet cca 3 pracovníků

7 24. Kolik finančních prostředků vynaložíte ročně za nákup dat adres? OdpověďpočetSumarizovaně do Kč 0 – Kč33 [25%] – Kč29 [75%] 0 – Kč7- Otázka změněna na větší podrobnost Dá se předpokládat, že většina firem utratí ročně do Kč za data adres

8 25. Odhadněte roční náklady, které Vaše organizace vynaloží na zpracování adres (mimo nákladů na pořízení dat adres). Odpověďpočet 0 – Kč4 [30%] – Kč9 [70%]

9 Dotazník – nepřímé dotazy 17. Vyskytují se nepřesnosti v adresách, které Vám způsobují problémy při Vašich činnostech? Odpověďpočet Chybně uvedené adresy 9 Zastaralá adresa5 Chybějící adresy5 Nesprávná lokalizace 5 Nejasné adresy3 Jiné2

10 18. Jaké jsou důsledky těchto chyb? Špatná navigace řidiče => zdržení při doručování zásilek. Jelikož se snažíme s digitálními daty provádět vše automatizovaně, tak se stává, že při propojení čísla popisného z KN s číslem popisným z adres se výsledně "přitáhne" pouze jedno číslo orientační - při výskytu více čísel orientačních k číslu popisnému (problém korektních vazeb) Nepřesné výstupy => mnoho manuální práce. Zpomalení práce => zdržení: Správnost adres ovlivňuje produktivitu řidičů na svoz/doručovacích trasách. V případě nižší produktivity je tento problém patrný i v celkových nákladech na svoz/rozvoz balíků. Těžké je ovšem kvantifikovat vliv špatných adres.

11 19. Upravujete ještě získaná data ve svých aplikacích? OdpověďPočet Ano12 Ne4

12 Typy chyb – nutné úpravy dat adres

13 Odhad průměrných nákladů Průměrný počet zaměstnanců zabývající se zpracováním adres = 3 Vynaložené finance na nákup = cca Kč /rok Další náklady s tím spojené = cca Kč / rok Další náklady – některé firmy používají komerční SW, i ESRI atp. – nelze přesně specifikovat => : 3* = Kč Dolní odhad ~ – Kč prům. firmy

14 Hledání možných rezerv/úspor Při úpravě dat adres -> snížení množství práce, kterou je nutné vynaložit na úpravy adres osobní náklady stále vysoké 2/3 uživatelů adres dále data upravuje Důvody nutných úprav: formát dat = úpravy datového modelu chyby v adresách = zvýšení kvality


Stáhnout ppt "Ing. Tomáš Cajthaml. Podklady Čerpat bylo možné z dotazníku: Přímé dotazy Nepřímé – nutné odvodit z výsledků záznamů schůzek další informace Z rozhovorů."

Podobné prezentace


Reklamy Google