Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Reklamní právo v prax Oi Mgr. Libor Štajer, advokát DIRECT MAIL – LEGISLATIVNÍ OMEZENÍ Petr Kůta 31.03.2014.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Reklamní právo v prax Oi Mgr. Libor Štajer, advokát DIRECT MAIL – LEGISLATIVNÍ OMEZENÍ Petr Kůta 31.03.2014."— Transkript prezentace:

1 Reklamní právo v prax Oi Mgr. Libor Štajer, advokát DIRECT MAIL – LEGISLATIVNÍ OMEZENÍ Petr Kůta

2 PODMÍNKY PRO VYUŽITÍ DAT Při direct mailu dochází ke zpracování osobních údajů, proto je třeba: 1.Souhlas se zpracováním osobních údajů 2.„Marketingová výjimka“ – souhlas není třeba 3.Výjimka pro – „zákaznické vztahy“ - souhlas není třeba

3 PODMÍNKY PRO VYUŽITÍ DAT Ukončení zpracování údajů pro direct mail: 1.Souhlas se zpracováním osobních údajů – odvolání souhlasu 2.„Marketingová výjimka“ – vyjádření nesouhlasu písemně 3.Výjimka pro – „zákaznické vztahy“ - souhlas není třeba – možnost odhlásit ze zasílání v každém u

4 PODMÍNKY PRO VYUŽITÍ DAT Další podmínky: 1.Smlouva o zpracování (v případě zpracovatele) 2.Oznámení ÚOOÚ 3. Ochrana – faktická + formální

5 ÚOOÚ – DOZOROVÁ ČINNOST ZAJÍMAVÁ STANOVISKA ÚOOÚ V ROCE 2013: Metodika pro provozování e-shopů – závěry:  Pro realizaci smlouvy – žádný souhlas nepotřebuji  Nad rámec smluvního vztahu – je třeba souhlas – zaškrtnutí políčka, kde je souhlas formulován nebo další registrační formulář  Plnění informační povinnosti – lze i přímým proklikem (např. na obecné info – Politika soukromí, Ochrana soukromí, apod.)  Zásadní změna zpracování – další souhlas

6 ÚOOÚ – DOZOROVÁ ČINNOST DOZOROVÁ ČINNOST V ROCE 2013: 1.Podněty na porušení zákona č. 101/2000 Sb.: Celkem: 1336 Předané ke kontrole: Stížnosti na porušení zákona č. 480/2004 Sb.: Celkem: 7428 – nárůst oproti předchozím rokům (příklad: rok 2006 = necelých 1500, rok 2011 = cca 4500) Zahájených kontrol: 90

7 ÚOOÚ – DOZOROVÁ ČINNOST DOZOROVÁ ČINNOST: TZ ÚOOÚ 21. března 2014: Úřad uložil pokutu Kč společnosti eMarketing CZ za šíření nevyžádaných obchodních sdělení. Uvedená společnost rozesílala po dobu přibližně jednoho roku obchodní sdělení v rozporu se zákonem o některých službách informační společnosti. Neprokázala předložením dokumentů, že adresáti rozesílaných sdělení poskytli souhlas s jejich zasíláním, ani nebylo prokázáno, že jde o zákazníky společnosti. Rozklad podaný jmenovanou společností v souvislosti s rozhodnutím Úřadu o uložení pokuty byl zamítnut a rozhodnutí o uložení pokuty bylo potvrzeno a je pravomocné.

8 EU A OSOBNÍ ÚDAJE Reforma legislativy v oblasti ochrany osobních údajů Nařízení schválené Evropským parlamentem (v červnu 2014 budou projednávat ministři spravedlnosti)

9 Reklamní právo v praxi Mgr. Libor Štajer, advokát Dotazy, prosím  !


Stáhnout ppt "Reklamní právo v prax Oi Mgr. Libor Štajer, advokát DIRECT MAIL – LEGISLATIVNÍ OMEZENÍ Petr Kůta 31.03.2014."

Podobné prezentace


Reklamy Google