Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vůz T3R.P Základní informace. T3R.P zTranzistorová výzbroj TV Progress, výrobce Cegelec. zJsou to vozy T3 po rekonstrukci a podle místa kde k rekonstrukci.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vůz T3R.P Základní informace. T3R.P zTranzistorová výzbroj TV Progress, výrobce Cegelec. zJsou to vozy T3 po rekonstrukci a podle místa kde k rekonstrukci."— Transkript prezentace:

1 Vůz T3R.P Základní informace

2 T3R.P zTranzistorová výzbroj TV Progress, výrobce Cegelec. zJsou to vozy T3 po rekonstrukci a podle místa kde k rekonstrukci došlo, se také říká Šumperák či Krnovák. ( T3, R = rekonstrukce, P = výzbroj Progress) zMísto MG je jako dobíjecí zařízení baterie použit SM - statický měnič. Tichý chod, trakční proud 600 V transformuje i na obvody 230 V - (chladící agregáty) a 24 V - (další spotřebiče).

3 T3R.P zChlazení tepelně namáhaných zařízení probíhá i při vypnutém napájení 600 V za předpokladu, že vůz je v pohybu (otáčí se kola) a rekuperační proud jde přes statický měnič a napájí ventilátory 230 V. zLinkový stykač je jeden hlavní – umístěn jako na T3 ve skříni s maximálním relé a dále má každý podvozek svůj linkový stykač.

4

5 Kabina řidiče - rozdíly od T3 zDiagnostický panel závad zTří polohové spínače, tlačítko 1. dveří, k odjištění ČB, k jednorázovému použití stěračů a tlačítko skluz. zTlačítko „Ticho“ k vyrušení houkajících závad. zTlačítko „Výhybka 0“ - rekuperace. zLED diody vykřičníky - pískovače. zOdpojovač na stěně za řidičem, v pojistkové skříni VMS, VSO a kontrolka činnosti elektronických pískovačů. zCyklovač stěračů, ostřikovače, topení kaloriferu i salónu vozu, výstraha - směrovky. zChybí spínač zpětného pohybu.

6 Dveře - rozdíly od T3 zOtevření dveří je umožněno až po zastavení vozu. zPrvní dveře se dají otevřít samostatně jak při zapnutém, tak i vypnutém řízení. Ovládání prvních dveří je i za nárazníkem. Rovněž je umožněn manipulační vstup do vozu prvními dveřmi. Otvor pro univerzální kličku je v pravé plentě pod nárazníkem. zDvojím stiskem spínače 1. dveří se spustí akustická výstraha. / výstup řidiče mimo zastávku / zDveře jsou skládací a jsou opatřeny spodními zámky, které znemožňují jejich roztržení.

7 Dveře - rozdíly od T3 zTří polohovým spínačem dveří řidič ovládá všechny dveře vlaku. zPoloha uprostřed - dveře jsou zavřené nebo připravené k zavření. zPoloha vpravo - otevření všech dveří. zPoloha vlevo - „uvolnění“, otevřou se pouze dveře navolené cestujícími. zVolbu navolených dveří cestujícími řidič sleduje na panelu prosvícením symbolu „V“. Pokud tato kontrolka bliká, tak se některé dveře nepodařilo otevřít či zavřít.

8 Dveře - rozdíly od T3 zPokud některé dveře mají poruchu, dají se vypnout spínačem v krytu nad dveřmi. Jízda není blokována a proto je lepší nejdříve dveře ručně dovřít, zajistit proti mechanickému roztržení a potom teprve vypnout. zKaždé dveře mají kličku k nouzovému otevření dveří, která je na horním krytu dveří. Použitím této kličky se uvolní řemen v mechanizmu dveří a k opětovnému nasazení řemene použijeme tlačítka v prostoru krytu dveří otevřeno, zavřeno případně reset dveří. K natažení řemene stačí i pouhé prudké dovření obou křídel dveří.

9 Osvětlení vozu - rozdíly od T3 zCelá souprava je ovládána spínačem vnějšího osvětlení „den/noc“ z prvního vozu! zNa druhém voze musí být tento spínač v nulové poloze! zVypínač zářivkového osvětlení je na druhém voze v poloze předvolba - to je vlevo! zNa prvním voze je i za nesnížené viditelnosti zapnuté vnější osvětlení na „den“ - to je vlevo. zPři snížené viditelnosti řidič přepne na prvním voze vnějšího osvětlení na „noc“ a zářivkové osvětlení přepne vpravo. Tím se rozsvítí na obou vozech jak vnější, tak i zářivkové osvětlení.

10 Topení vozu - rozdíly od T3 zTopení kaloriferu je navíc opatřeno termostatem. zTopení na druhém voze musí být vypnuto! Jinak nastávají neidentifikovatelné stavy. zTopení do vozu má 4. stupně intenzity. První stupeň - pískovače, druhý je nastaven na 1/3 výkon topnic, třetí na 2/3 výkon a čtvrtý stupeň je součtem předchozích dvou stupňů, tedy plný výkon. zTopení na druhém voze je funkční i když je vypnuté řízení vozu. / 2. PTG na troleji /

11 Pískovače - rozdíly od T3 zNa voze jsou dva druhy pískovačů. Mechanický - ovládaný pákou a elektrický - řízený podvozkovým regulátorem. zMechanický je vlevo před prvním podvozkem a při použití aktivuje i sypače elektrické. Při sunutí či vlečení funguje pouze tento mechanický sypač. zElektrický sypač je před prvním podvozkem vpravo a před třetí osou vlevo. Sype pouze při nastartovaném voze - závislost na palubním napětí 24 V. Platí i pro vytápění sypače. zČinnost je indikována na panelu řidiče LED diodami „!!“.

12 Pískovače - rozdíly od T3 xČinnost systému pískovačů je dále indikována zelenou kontrolkou umístěnou v prostoru pojistek 24V.  Je-li tato kontrolka zhaslá je vůz buď vypnut nebo má ovládání pískovačů poruchu.  blikne-li kontrolka čas od času jednou je porouchán pravý pískovač  blikne-li kontrolka čas od času dvakrát je porouchán levý (před třetí osou) pískovač  blikne-li kontrolka čas od času třikrát je vadné elektrické vytápění el. pískovačůblikne-li kontrolka čas od času čtyřikrát nepřichází snímání rychlosti, tzn., že při každém zastavení vozu musí kontrolka čtyřikrát po sobě bliknout.

13 Ostřikovače, stěrače - rozdíly od T3 zOstřikovače jsou napájeny trvale z baterie a fungují i při vypnutém voze. Trysky jsou na ramenech stěračů. Nádoba pod kabinou řidiče - dolévání pouze v depu. Tlaková tryska a ventil. zStěrače - ovládání *)tlačítkem a tří polohovým **)spínačem. z*) - jednorázové setření z**) - trvalý chod při otočení vpravo, vlevo je cyklovač a vypnuto ve svislé poloze. Chod cyklovače je možné nastavit na dobu max. do 60 sekund.

14


Stáhnout ppt "Vůz T3R.P Základní informace. T3R.P zTranzistorová výzbroj TV Progress, výrobce Cegelec. zJsou to vozy T3 po rekonstrukci a podle místa kde k rekonstrukci."

Podobné prezentace


Reklamy Google