Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Téma č. II- II-1 Obsluha zvláštního a výstražného zařízení ve služebním vozidle.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Téma č. II- II-1 Obsluha zvláštního a výstražného zařízení ve služebním vozidle."— Transkript prezentace:

1 Téma č. II- II-1 Obsluha zvláštního a výstražného zařízení ve služebním vozidle

2 Přepínač „FUNKCE“ OsvětleníRegulace hlasitosti Zap/vyp Zap. pravého majákuZap. levého majáku Ovládací jednotka AZJ 530

3 Ovládací jednotka AZJ 530A Zap/vypRegulace hlasitostiPřepínač „FUNKCE“ Tlačítko „MANUÁL“ Zapnutí signálu „STOP“

4 Ovládání: Uvedení do provozu se provádí zapnutím tlačítka reprodukce hlášení nahraného na magnetofon přes reproduktor světelné soupravy - připojení radiostanice k VRZu. V této poloze je veškerý fónický provoz přenášen do reproduktoru světelné soupravy a je možné tento provoz zaznamenávat na magnetofon. Signál z radiostanice zároveň spustí cca na 13 sekund pravý maják. Tato funkce se uplatní, když obsluha je mimo vozidlo. - zapnutí pravého nebo levého majáku bez zvukové signalizace zapnutí světelné signalizace s možností manuálního zapnutí sirény č.1 a zpět zapnutí světelné signalizace se sirénou č.1 a s možností manuálního přepínání na sirénu č.2 a zpět zapnutí světelné signalizace se sirénou č.2 zapnutí světelné signalizace se sirénou č.3

5 Výstražné a rozhlasové zařízení (VRZ) je určeno pro montáž na vozidla s právem přednosti v jízdě disponujícím intenzivními světelnými a akustickými výstražnými signály s rozvodem elektrické sítě 12 V a 24 V. V současné době je nejrozšířenější u PČR souprava AZD 530A. Soupravy se skládají z ovládací jednotky, zesilovače zvukových projevů, elektroakustického měniče (mikrofon), světelné soupravy s reproduktorem. Jako doplňkové příslušenství se dodává přídavné modré světlo, modrý maják a reproduktor pod kapotu, externí tlačítko manuál, světelné návěstní zařízení „STOP“.

6 TTD: a) příkony - příkon zesilovače s ovládací jednotkou ………………….75 W - příkon světelné soustavy …………………………………160 W - celkový příkon ……………………………………………235 W b) sirénové tóny - siréna č.1 ………. s pomalým opakovacím kmitočtem typu Wail ( kmitočet 540 – 1500Hz, opakovací perioda 4 s) - siréna č.2 ……… s rychlým opakovacím kmitočtem typu Yelp ( kmitočet 540 – 1500Hz, opakovací perioda0,333 s) - siréna č.3 ……… s rychlým opak. Kmitočtem dvou tónů typu Hi-Lo ( kmitočet 780 a 1040Hz, opakovací perioda 0,666 s)

7 Světelnou signalizaci obou majáků a dálkových světel lze používat i bez sirénových tónů. Při zapnuté zvukové signalizaci (sirénové tóny) je vždy spuštěna automaticky i světelná signalizace. Pro krátkodobé zapnutí sirény č. 1 nebo pro přepínání mezi sirénami č.1 a č.2, slouží externí tlačítko manuál nebo tlačítko manuál (AZD 530A). Obsluha může provést verbální hlášení přes reproduktor světelné soupravy s automatickým přerušením případného sirénového tónu. V případě potřeby může obsluha provést záznam signálů z mikrofonu nebo radiostanice na magnetofon, nebo reprodukci záznamu z magnetofonu (s případnou krátkodobou aktivací pravého majáku) přes reproduktor světelné soupravy s automatickým přerušením případného sirénového tónu. Pro snížení odběru elektrické energie z palubní sítě vozidla (např. při vypnutém motoru), nezávislé ovládání světelné signalizace každého z obou majáků bez sirénových tónů. Pro zastavení vozidla může obsluha použít světelný nápis „STOP“ (AZD 530A), který je nezávislý na provozu soupravy.

8 Reproduktor Směr jízdy Světelný nápis STOP Dálková světla Dálková světla Maják Směr jízdy


Stáhnout ppt "Téma č. II- II-1 Obsluha zvláštního a výstražného zařízení ve služebním vozidle."

Podobné prezentace


Reklamy Google