Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Příprava projektů do zemí mimo EU Seminář Přístup na třetí trhy: Indie - nová šance MSV Brno 12.9.2012.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Příprava projektů do zemí mimo EU Seminář Přístup na třetí trhy: Indie - nová šance MSV Brno 12.9.2012."— Transkript prezentace:

1 Příprava projektů do zemí mimo EU Seminář Přístup na třetí trhy: Indie - nová šance MSV Brno

2 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci2 Podnikatelské partnerství Rovnoprávné vztahy  Úroveň zkušeností  Solventnost partnerů  Pozitivní ekonomická a podnikatelská historie  Vzájemná akceptace kulturních rozdílů  Ošetření rizik

3 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci3 Rizika vstupu na třetí trhy Riziko není chyba, ani omyl či nedopatření! Rizika lze předvídat, omezit, nikoliv eliminovat na 100%

4 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci4 Rizika vstupu na třetí trhy  Rizika geopolitická – diktátorský systém, kmenová kultura, nepokoje v sousedních zemích,  Rizika civilizační – změny životního prostředí a jeho dopady na podnikatelské aktivity  Rizika společenská – zákony a předpisy pod vlivem demokratizace i původních nepsaných pravidel a zvyklostí  Rizika konkurenční – vliv kolonizace a velkých investorů na ochranu trhu, působení pseudodárců rozvojové pomoci  Rizika stavu veřejné správy – podnikatelské prostředí je vytvářeno správním systémem a jeho sankcemi

5 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci5 Rizika vstupu na třetí trhy Co s tím?  Do podnikatelského záměru zapracovat preventivní kontrolní opatření snižující rizikovost vlastních aktivit na ekonomicky účelnou míru, tj. včetně poměrných nákladů v případě potřeby riziko řešit.

6 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci6 Jak na rizika na třetích trzích Analýza regionu  teritoriální rizika  podnikatelské prostředí  investiční podmínky a pobídky  podobné úspěšné podnikatelské případy  porovnat vybranou zemi s okolními zeměmi  význam vybrané oblasti pro EU a její členy  podpora podnikání v programech dárců

7 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci7 Jak na rizika na třetích trzích Analýza trhu  Základní rozbor dle marketingových pravidel;  Navíc prozkoumat kulturní odlišnosti, způsoby nabídky a její přijímání, formy odbytu, distribuční kanály, kategorie odbytových míst;  Možnosti spolupráce na trhu  s obchodním partnerem,  s ostatními subdodavateli

8 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci8 Doporučení k výběru partnera  Neměnit svá obchodní pravidla, ale (!) Ověřit podnikatelskou kompetenci potenciálního partnera:  alespoň všeobecné vzdělání;  skutečnou znalost oboru podnikání;  schopnost rozhodovat na strategické a řídicí úrovni;  schopnost řídit a kontrolovat zaměstnance;  podnikatelskou zkušenost na konkrétním trhu.

9 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci9 Doporučení k výběru partnera  Záporem pro kvalitní partnerství mohou být neznámé závazky oficiálně neevidované, plynoucí  z obchodní činnosti,  z kulturních zvyků  Z rodových povinností Někdy platí více než oficiální zákony.

10 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci10 Doporučení k výběru partnera Společná pravidla v partnerské dohodě je nutné nastavit podle konečného charakteru podnikatelského záměru:  společný výrobní či montážní podnik,  místním partnerem zajišťovaná distribuce importovaného zboží,  evropským partnerem zajišťovaná distribuce exportovaného, místně zpracovaného zboží,  společné poskytování určitých znalostních služeb klientům místním i evropským

11 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci11 Doporučení k výběru partnera Připravit svou strategii s ohledem analyzované oblasti  Legislativních rizik daňové zákony, celní politika, ochrana duševního vlastnictví  Administrativních a provozních rizik Práva a povinnosti obou partnerů, zaměstnavatelské vztahy a dohody  Komerčních rizik V případě investic vyjádřit podíly, vklady a jejich měřitelnou návratnost vysoké očekávání na reakci trhu, nekvalitní cenotvorba, Cenové působení konkurence na trhu

12 Platforma podnikatelů pro zahraniční spolupráci12 Specifika rozvojové pomoci  Programy rozvoje podnikatelského prostředí  Podpora podnikání ze strany státu  Podpora podnikání speciálními rozvojově finančními institucemi Podnikatelský záměr místního partnera může získat výhodné financování i pro nákup produktu od svého evropského dodavatele či podnikatelského partnera.

13 13 Platforma podnikatelů pro ZRS •Svaz průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) •Svaz strojírenské technologie (SST) •Asociace podniků českého železničního průmyslu (ACRI) Platforma podnikatelů pro zahraniční rozvojovou spolupráci Asociace a dvacet individuálních členů, včetně jednoho klastru, tvoří společně komunikační platformu pro více jak 1600 subjektů.

14 14 Hlavní cíle a aktivity PPZRS Podpora účasti českých firem v rozvojových projektech Implementace zahraničních zkušeností do českého systému ZRS program PPP rozvojových projektů ZRS ČR Platforma podnikatelů pro zahraniční rozvojovou spolupráci Konzultace Informace Expertizy Vzdělávání

15 Platforma podnikatelů pro zahraniční rozvojovou spolupráci 15 Těšíme se na další spolupráci a Vaše podnikatelské úspěchy


Stáhnout ppt "Příprava projektů do zemí mimo EU Seminář Přístup na třetí trhy: Indie - nová šance MSV Brno 12.9.2012."

Podobné prezentace


Reklamy Google